Mint az közismert, mind a Pennsylvania államban később lezuhant, mind a Washingtonban eltérített gépről fogtak segélykérő mobilhívást. Az esemény hatására felélénkült a vita a mobiltelefon és egyéb elektronikus, digitális eszközök repülés közbeni használatáról. Fontos körülmény, sem az amerikai szövetségi, sem az európai repülési hatóságok nem tiltották tételesen a szóban forgó eszközök használatát a repülés egyetlen fázisában sem. A korlátozások a szövetségi törvényhozás és légitársaságok hisztérikus kockázatérzékenységének következményei, bár a légügyi hatóságok is bátorítják a tiltást.
Nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy akár a mobiltelefonok, akár a digitális készülékek – CD-játszók, noteszgépek, menedzserkalkulátorok stb. – a repülés biztonságát befolyásolóan zavarnák bármely, a légi forgalommal kapcsolatos kommunikációs csatornát. Ezzel szemben a mobiltelefonok közvetlen konkurenciát jelentenek a kiemelt (1,25–1,99 USD/perc) percdíjú, a repülőgépre telepített, és a légitársaság által üzemeltetett különleges szolgáltatásnak.
Kommunikációs szakértők szerint az átlagos mobiltelefonok képesek lehetnek a repülés teljes folyamán kapcsolatot teremteni a hálózattal, 10 000 méter felett azonban már lehetnek problémák. Egy technikai körülmény indokolhatja a használat korlátozását: a nagyobb magasságból indított hívás több cellaközpontot is elérhet, így többszörös forgalmi terhelést jelent (lefoglal egy frekvenciát).
Viszont bárki jogosan reklamálhat, hogy ugyan miféle problémát jelenthet a mobiltelefon épp a repülőtér környékén, ahol a váróteremből korlátozás nélkül lehet hívást kezdeményezni, az onnan néhány méterre levő repülőgépből pedig már nem. Egyébként sem lehet leárnyékolni a celluláris kommunikáció erőterét a kifutó- és leszállópályák környékén, bár az lényegesen gyengébb, mint a gépen belüli, beszélgetés közben 1,5–2 wattos sugárzású kézi készülékeké.
Talán nem teljesen közismert, hogy a légi utazás legkellemetlenebb velejárói – az indulást 2 órával megelőző, kötelező bejelentkezés, a motozások és csomagellenőrzések – már eddig is a terrorizmus következményei voltak. A várható további szigorítások – már most 3 órával indulás előtt kint kell lenni a tételes poggyászellenőrzés miatt – tovább fogják csökkenteni a „repülési kedvet”, úgyhogy a terrorcselekmények miatt több milliárdos veszteséget szenvedett légitársaságokra igen nehéz évek várnak.
Egy pozitívum
Eddig tilos volt mobiltelefonálni repülőgépről. Az amerikai terrortámadások kapcsán ismét előtérbe került a mobiltelefonok használatának kérdése.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.