Egy milliárd felett az on-line reklámpiac

A hazai reklámpiac stagnálása mellett továbbra is növekszik az online reklámozás, 2001. első félévében 1,07 milliárd forintra emelkedett az interaktív eszközökre fordított reklámköltés.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata két és fél évvel ezelőtt kezdte el közzétenni a hazai internetes reklámpiacra vonatkozó felmérését. A piaci változásokra reagálva a hatodik riport új néven, Interaktív Reklámköltés Riport (IRR) elnevezéssel jelenik meg, mely az előzőhöz hasonlóan az IDC közreműködésével készült el. A tavalyi év első félévében mért 627 millió forint után 2001. első félévében 1,07 milliárd forintra bővült a piac. A növekedés tízszeres 1999. I. félévében mért 110 millió forinthoz képest.
Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban kiemelte, hogy az internet üzleti, marketing, értékesítési, ügyfélkapcsolati és kommunikációs lehetőségeinek kihasználására tovább nőtt az igény a vállalatok körében. Novák szerint az internet rendszeres használóinak száma elérte a bűvös 1 milliós határt, a használat intenzitása jelentősen nőtt, az internetezők egyre több időt töltenek a hálón, az interaktív ügynökségek a immár 55 százalékos részesedéssel, az on-line média legnagyobb vásárlói.
A trendek arról is szólnak, hogy stabilizálódik a piac koncentrálódása, az 5 legnagyobb on-line médiatulajdonos a költések nagyjából 70 százalékát szerezte meg, és tovább csökkent az IT/telco/internet szektor költés piaci részesedése, miként a pénzügyi szolgáltatóké is kismértékben csökkent. Az internetes reklámokban dinamikusan nő viszont az autóipar jelenléte és az FMCG szektor aktivitása. A bannerek aránya a várakozásoknak megfelelően csökkent idén, míg az e-mail hirdetések népszerűsége tovább nőtt. A minőségi fejlődést jelentett az első félében megjelenő innovatív, interaktív reklámeszközök sokasága.
Tom Schwieters, az IDC Hungary ügyvezetője a nemzetközi tendenciák tükrében fontosnak tartja, hogy a kelet-európai piacok még a növekedési fázisában vannak, a következő évek az on-line reklámozás erősödését hozzák, egyre szélesebb rétegek számára válik mindennapi használati eszközzé az internet, a hivatali ügyektől kezdve a vásárlásokig.

Az On-line Reklámköltés Riport az on-line médiatulajdonosok önbevallásán alapuló felmérés a hazai on-line reklámpiac fejlődéséről. Elkészítéséhez 36 médiatulajdonos az általuk képviselt 88 honlapról szolgáltatott információt, lefedve ezzel a teljes on-line reklámpiacot.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo