Egy milliárd felett az on-line reklámpiac

A hazai reklámpiac stagnálása mellett továbbra is növekszik az online reklámozás, 2001. első félévében 1,07 milliárd forintra emelkedett az interaktív eszközökre fordított reklámköltés.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata két és fél évvel ezelőtt kezdte el közzétenni a hazai internetes reklámpiacra vonatkozó felmérését. A piaci változásokra reagálva a hatodik riport új néven, Interaktív Reklámköltés Riport (IRR) elnevezéssel jelenik meg, mely az előzőhöz hasonlóan az IDC közreműködésével készült el. A tavalyi év első félévében mért 627 millió forint után 2001. első félévében 1,07 milliárd forintra bővült a piac. A növekedés tízszeres 1999. I. félévében mért 110 millió forinthoz képest.
Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozatának vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban kiemelte, hogy az internet üzleti, marketing, értékesítési, ügyfélkapcsolati és kommunikációs lehetőségeinek kihasználására tovább nőtt az igény a vállalatok körében. Novák szerint az internet rendszeres használóinak száma elérte a bűvös 1 milliós határt, a használat intenzitása jelentősen nőtt, az internetezők egyre több időt töltenek a hálón, az interaktív ügynökségek a immár 55 százalékos részesedéssel, az on-line média legnagyobb vásárlói.
A trendek arról is szólnak, hogy stabilizálódik a piac koncentrálódása, az 5 legnagyobb on-line médiatulajdonos a költések nagyjából 70 százalékát szerezte meg, és tovább csökkent az IT/telco/internet szektor költés piaci részesedése, miként a pénzügyi szolgáltatóké is kismértékben csökkent. Az internetes reklámokban dinamikusan nő viszont az autóipar jelenléte és az FMCG szektor aktivitása. A bannerek aránya a várakozásoknak megfelelően csökkent idén, míg az e-mail hirdetések népszerűsége tovább nőtt. A minőségi fejlődést jelentett az első félében megjelenő innovatív, interaktív reklámeszközök sokasága.
Tom Schwieters, az IDC Hungary ügyvezetője a nemzetközi tendenciák tükrében fontosnak tartja, hogy a kelet-európai piacok még a növekedési fázisában vannak, a következő évek az on-line reklámozás erősödését hozzák, egyre szélesebb rétegek számára válik mindennapi használati eszközzé az internet, a hivatali ügyektől kezdve a vásárlásokig.

Az On-line Reklámköltés Riport az on-line médiatulajdonosok önbevallásán alapuló felmérés a hazai on-line reklámpiac fejlődéséről. Elkészítéséhez 36 médiatulajdonos az általuk képviselt 88 honlapról szolgáltatott információt, lefedve ezzel a teljes on-line reklámpiacot.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo