Hogyan lehet okosan spórolni a weblap árán?

A céges weboldalak többsége Magyarországon siralmas állapotban van. Miért van ez és miért nem foglalkoznak vele a cégvezetők? Lehet, hogy nem is tudnak róla? Szakértőnk segít, hogy lehet hatékonyan orvosolni a problémát!

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Miközben reklámokra igyekszik mindenki kevesebbet költeni, vagy hatékonyabban megoldani a presztízs fenntartását, mégis elhanyagolják a céges weboldalakat a vállalkozások, pedig ezek igen hatékony reklámhordozók. Nem ritka a 2-3 éve ottfelejtett céges weboldal, ahol az egyetlen hír a „megújult honlapunk” címet viseli. (Itt olvashat arról, hogy a friss trendek szerint milyen egy modern vállalkozás weboldala.)

Tény, hogy a cégek vezetőinek többsége nem ért a weblapokhoz, vagy a marketinghez. Ez önmagában nem is lenne gond, hiszen nem is ez a legfőbb feladta. A legtöbb vezető szakmai befektetésként indította cégét és mint ilyen, az adott cég portfólióját és termékeit szakmai ismereteivel virágoztatta fel. Ugyanakkor a vezetők hozzászoktak, hogy a döntéseket minden területen nekik kell meghozni a begyűjthető információk alapján.

Meg is találtuk a probléma gyökerét! A tudatos cégvezető a megfelelő emberektől, vagy mérvadó forrásokból szerzi be a döntéseihez szükséges információkat, de a weblap eddig nem tartozott az ilyen objektíven megközelíthető dolgok közé.

Hogyan lehet okosan spórolni a weblap árán?
  1. A weblap élettartama az egyik fontos tényező, hiszen ha relatív keveset is költünk rá, de sűrűbben cseréljük az semmiképpen nem hatékony megoldás. Mindenképpen olyan rendszert válasszunk, ahol ahol terméktámogatás és frissítés is elérhető.
  2. Érdemes jól specifikált (korrekten körbeírt) szerződést kötni a weboldal készítőjével és karbantartójával. Ilyen esetekben is jól jöhet egy átfogó elemzés, mert a jelenlegi hibákat már kérésként tudjuk megfogalmazni az új lappal kapcsolatban. Ezzel a megoldással kikerülhető, hogy a későbbi nagy módosítások újabb, előre nem látott kiadásokat generáljanak.
  3. Érdemes megbízható kivitelezővel készíttetni az oldalt. Közhelynek tűnhet a mondat, de koránt sem az! Az egyszemélyes vállalkozások, ismerősök ismerősei, főiskolás diákok megbízása az 1, pontban leírt élettartam miatt és azért is fontos, hogy egyáltalán elkészüljön a kívánt weblap. Keressünk olyan kivitelezőt, akinek a referenciái megfelelnek számunkra, esetleg valamilyen minősítéssel is rendelkezik.
  4. Legalább havonta egyszer érdemes elemezni a weblapot, így ha valami baj (pl.:feketelista, google büntetés, technikai hiba) merülne fel, akkor azt nem az ügyfelektől fogjuk megtudni.
A legtöbb esetben az új weblap készítésének kérdése a cégnél dolgozó, vagy megbízott informatikushoz kerül, akinek minimális költséggel kellene ezt a problémát megoldani. Ez több szempontból sem jó megoldás. Egyrészt az informatikus se nem marketinges, se nem PR-os, de az sem alapvető, hogy például keresőoptimalizálási ismeretekkel rendelkezzen – nincs is benne semmi ilyesmi a munkakörében, nem is várhatjuk el tőle. Viszont ezen szempontoknak mind szerepet kellene játszania a honlappal kapcsolatos döntésekben, ezek nélkül nem lehet igazán jó a végeredmény.

Jobb megoldás, ha a cégnél dolgozik egy marketinges, aki a reklámokat és a céges presztízst (arculatot) ápolja. A marketinges legnagyobb gondja, hogy nem ért a weblap programozáshoz (nem is elvárható tőle), így ha kivitelezőket keres a feladatra, akkor nem tud technológiai szempontból is mérlegelni az ajánlatok között.

Optimális eset, ha marketinges és hozzáértő informatikus is van, aki a döntést előkészíti, de ez nagyon kevés cégre igaz. Így ebben az esetben már csak az ő naprakész felkészültségük akadályozhatja meg a helyes döntés meghozatalát.

Honnan tudható meg, hogy milyen állapotban van a jelenlegi weblap, kell-e javítani, cserélni?

Ugye egyetlen vezető sem szokott arra ébredni reggel, hogy meg kellene nézni a céges weboldalt, vajon ma még megfelel-e a legújabb böngészőknek, eszközöknek, divatnak! Mekkora öngól pedig, amikor az ügyfél telefonál, hogy a modern szolgáltatást, vagy terméket kínáló cég oldalát nem lehet betölteni, szétpereg a grafika, vagy elavult információkat tartalmaz! Ha ilyesmivel szembesítenek egy vezetőt, aki rögtön javítani akar a dolgon, akkor kapkodás és tűzoltás következik, ami következménye rossz ár/teljesítmény arányú beruházás lesz.

Ahhoz, hogy a problémát megelőzzük, a szokott módon tanácsot kérhetünk a velünk kapcsolatban állóktól. A gond az objektivitásukkal lesz, mert minden szereplőt ha csak tudat alatt is, de befolyásolnak a körülményei, a munkához kapcsolódó érdekei.

Kinek higgyünk, amikor felülvizsgálunk, vagy egy új kivitelezőt, megoldást keresünk? Jó lenne egy külső és objektív tényezőt is bevonni a döntésbe, hogy ne egy másik elavult megoldásra cseréljük a régit! Láss csodát mint, megannyi dolog, ez a szolgáltatás is létezik az interneten!

A weblapok on-site analízise (egyszerűbben: átfogó honlap elemzés) nem mai találmány. Ezek a rendszerek a weblap állapotát hivatottak a mindenkori aktuális elvárásokhoz viszonyítani. Régebben csak az ékezetes karaktereket nem ismerő angol nyelvű rendszerek léteztek, melyek használatához nem volt elégséges a nyelvismeret! Ma már elérhető magyar nyelven is ilyen rendszer, ahol naprakész információkat lehet megtudni és nem csak magunkról, hanem a konkurensekről is!

Az ilyen géppel végrehajtott, on-site tesztek relatív nagyon olcsóak. A weblap elkészítési díjának 1%-át sem érik el! Felelőtlenség tehát kihagyni a döntésből.

Még egy költségkímélő és problémakerülő gondolat!

Amennyiben lehetséges, keressünk olyan kivitelezőt:

Aki nem csak elkészíteni tudja az oldalt, de a marketingben, a reklámozásban és a keresőoptimalizálásban is tud segíteni. Ez azért fontos, mert ha ezeket külön szolgáltatókkal próbáljuk megoldani az:

  • drágább lehet
  • lassabban haladnak a változtatások, mivel több szereplőt érintenek
  • előfordulhat egymásra mutogatás, ahol nekünk kell igazat tennünk
  • nem lehet megállapítani a felelőst, ha nem hozza a kívánt eredményt a megoldás
Most pedig itt az ideje utánanézni, hogy tudjuk eddig milyen weboldalra költöttünk, vagy fent van-e még a tavaly nyári akció!

Éles László ÜzletiKlinika Infoart Kft. seosiker.hu

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo