Bankolni is inkább online

Banki és biztosítási vezetők szerint ugrásszerűen nőni fog a digitális csatornák és eszközök jelentősége az értékesítésükben, illetve az ügyfélkiszolgálásukban. A növekedést elsősorban az ügyfelek megváltozott igényei, valamint a költségcsökkentés lehetősége hajtja.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre fontosabbá válnak az okoselefonokra, tabletekre fejlesztett applikációk – kép: SXC

A szakemberek becslése szerint a jövőben az ügyfelek információszerzésében mintegy 30 százalékkal, a bankok, biztosítók marketingjében 40 százalékkal, a pénzügyi tanácsadók munkájában pedig közel 50 százalékkal válik fontosabbá a digitális megoldások használata a mostanihoz képest – derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felméréséből.

„Az ügyfeleknek kényelmes, gyors és egyszerű a digitális csatornákat használni, amelyek ma már kellően biztonságosak is. Ezért egyre többen vesznek igénybe interneten keresztül, tabletre vagy okostelefonra kifejlesztett applikációk segítségével pénzügyi szolgáltatásokat ahelyett, hogy bemennének a bankfiókba, vagy biztosítási szakemberhez fordulnának. Ez kikényszeríti a változást a pénzintézeteknél is” – mutat rá Palotai Bálint, az IFUA Horváth & Partners Stratégiai Menedzsment, Innováció és Értékesítés kompetencia központjának vezetője. (Az online bankolás terjedése részben összefügg azzal, hogy a netbankolás olcsóbb.)

Bár a hagyományos csatornák még mindig 90 százaléknál nagyobb részarányt tesznek ki az értékesítésen és ügyfélkiszolgáláson belül, a digitális csatornák megjelenése és további térhódítása alapjaiban változtatja meg a pénzintézetek működését. A jövőben (még) kisebb fiókhálózatra és kevesebb üzletkötőre lesz szükség, aminek következtében akár 50-60 százalékkal is csökkenhetnek a fajlagos működési költségek.

A digitális csatornák térhódítása a termékfejlesztés számára is komoly kihívást jelent, mivel olyan termékeket és szolgáltatásokat kell piacra dobni, amelyeket az ügyfél személyes tanácsadás nélkül is igénybe tud venni. Ezek a változások kihatnak az árazásra is, mivel a digitális csatornák teljesen más költségszerkezettel, illetve költségszinttel működnek, mint a hagyományos csatornák. A cégeknek meg kell továbbá küzdeniük az értékesítési hálózat ellenállásával is, hiszen az üzletkötők a munkahelyüket féltik az új technológiák megjelenésétől. „Fontos azonban, hogy a digitális csatornák nem lecserélik, hanem kiegészítik a hagyományos csatornákat. Világos játékszabályokat kell kialakítani, hogy az egyes csatornák miként tudnak eredményesen, egymás mellett működni” – tette hozzá a szakértő.

Hát, ebben is lemaradtunk…
A hazai online bankhasználat már fejlettnek tekinthető – a banki ügyfelek ötöde rendszeresen használja ezt a csatornát banki ügyeinek intézésére. A szomszédos országokkal összevetve ugyanakkor Magyarország némiképp lemaradásban van. A közeljövőben a fiatalok révén valószínűsíthetően növekedni fog a felhasználók száma és aránya, de új, ügyfélközpontú megoldások megjelenése is várható lesz a magyar piacon.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo