Bankolni is inkább online

Banki és biztosítási vezetők szerint ugrásszerűen nőni fog a digitális csatornák és eszközök jelentősége az értékesítésükben, illetve az ügyfélkiszolgálásukban. A növekedést elsősorban az ügyfelek megváltozott igényei, valamint a költségcsökkentés lehetősége hajtja.

Egyre fontosabbá válnak az okoselefonokra, tabletekre fejlesztett applikációk – kép: SXC

A szakemberek becslése szerint a jövőben az ügyfelek információszerzésében mintegy 30 százalékkal, a bankok, biztosítók marketingjében 40 százalékkal, a pénzügyi tanácsadók munkájában pedig közel 50 százalékkal válik fontosabbá a digitális megoldások használata a mostanihoz képest – derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felméréséből.

„Az ügyfeleknek kényelmes, gyors és egyszerű a digitális csatornákat használni, amelyek ma már kellően biztonságosak is. Ezért egyre többen vesznek igénybe interneten keresztül, tabletre vagy okostelefonra kifejlesztett applikációk segítségével pénzügyi szolgáltatásokat ahelyett, hogy bemennének a bankfiókba, vagy biztosítási szakemberhez fordulnának. Ez kikényszeríti a változást a pénzintézeteknél is” – mutat rá Palotai Bálint, az IFUA Horváth & Partners Stratégiai Menedzsment, Innováció és Értékesítés kompetencia központjának vezetője. (Az online bankolás terjedése részben összefügg azzal, hogy a netbankolás olcsóbb.)

Bár a hagyományos csatornák még mindig 90 százaléknál nagyobb részarányt tesznek ki az értékesítésen és ügyfélkiszolgáláson belül, a digitális csatornák megjelenése és további térhódítása alapjaiban változtatja meg a pénzintézetek működését. A jövőben (még) kisebb fiókhálózatra és kevesebb üzletkötőre lesz szükség, aminek következtében akár 50-60 százalékkal is csökkenhetnek a fajlagos működési költségek.

A digitális csatornák térhódítása a termékfejlesztés számára is komoly kihívást jelent, mivel olyan termékeket és szolgáltatásokat kell piacra dobni, amelyeket az ügyfél személyes tanácsadás nélkül is igénybe tud venni. Ezek a változások kihatnak az árazásra is, mivel a digitális csatornák teljesen más költségszerkezettel, illetve költségszinttel működnek, mint a hagyományos csatornák. A cégeknek meg kell továbbá küzdeniük az értékesítési hálózat ellenállásával is, hiszen az üzletkötők a munkahelyüket féltik az új technológiák megjelenésétől. „Fontos azonban, hogy a digitális csatornák nem lecserélik, hanem kiegészítik a hagyományos csatornákat. Világos játékszabályokat kell kialakítani, hogy az egyes csatornák miként tudnak eredményesen, egymás mellett működni” – tette hozzá a szakértő.

Hát, ebben is lemaradtunk…
A hazai online bankhasználat már fejlettnek tekinthető – a banki ügyfelek ötöde rendszeresen használja ezt a csatornát banki ügyeinek intézésére. A szomszédos országokkal összevetve ugyanakkor Magyarország némiképp lemaradásban van. A közeljövőben a fiatalok révén valószínűsíthetően növekedni fog a felhasználók száma és aránya, de új, ügyfélközpontú megoldások megjelenése is várható lesz a magyar piacon.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo