Éledeznek a kkv-k

Már lábadozik a válság legnehezebb évei után az 50 fő feletti hazai kis- és középvállalati szektor. Jelentős beruházások még nem indultak el többségüknél, de már folyamatosan keresik a fejlesztési és költségcsökkentési lehetőségeket a hatékonyabb működés érdekében.

Már keresik a beruházási lehetőségeket a kkv-k - Kép: SXC

A Business Telecom Nyrt (BTel) szakértői az informatikai és távközlési szolgáltatásokra mutatkozó igények alapján az utóbbi időben jelentős felfutást tapasztalnak a kis- és középvállalati szegmensben. Az NMHH 2013 januárjában közzétett felmérése még arról számolt be, hogy a távközlési cégek piaci részesedései, illetve a vállalati és intézményi előfizetők telefon- és internethasználati szokásai 2012-ben stabilizálódtak. Ezt jól jelezte a 32 ezer céges, illetve az összesen mintegy 9 ezer intézményi, illetve nonprofit ügyfél alacsony szolgáltatóváltási hajlandósága és relatíve alacsony árérzékenysége. (Jelenleg a vállalkozások 59 százaléka tervez fejlesztést.)

A nagyvállalati előfizetők elmozdulása az internet- és felhőalapú megoldások, illetve a távközlés és az informatika egyesítése felé azonban már ekkor érezhető volt. Az internetalapú szolgáltatói vonalas telefon-előfizetés piaci súlya, például, 8 százalékos, míg a nagyvállalatok körében már 16 százalékos volt. Hasonló lehet a helyzet a szolgáltatói felhőalapú szolgáltatások – infrastruktúra, alkalmazások, desktop-szolgáltatások – esetében, amelyek iránt az előfizetők mindössze 7 százaléka érdeklődött 2012 második felében. A 2013 első félévében tapasztalt érdeklődés viszont arra enged következtetni, hogy ezek az arányok mára jelentősen változtak.

„Számítottunk arra, hogy az infokommunikációs hullám előbb-utóbb a teljes vállalati ügyfélkörön végiggyűrűzik. Meglepő volt viszont az utóbbi hónapokban az 50 fő feletti vállalkozások körében tapasztalt aktivitás, ami azt mutatja, hogy az érdeklődés az együttes IT- és távközlési szolgáltatások iránt gyorsan növekszik” – számol be a trendről Takács Gábor, a BTel műszaki üzletágvezetője. – „Ezek alapján elmondható, hogy éledeznek a hazai kis és közepes méretű cégek, keresik a fejlesztési és egyben költségcsökkentési lehetőségeket, így megtalálhatják a szolgáltatót, amely a saját megoldásain keresztül átveszi az ehhez a területhez kapcsolódó fejlesztési költségeket.”

5 érv a virtualizáció mellett
A virtualizáció, mint informatikai megoldás már évtizedek óta ismert, elterjedése ugyanakkor sokáig váratott magára. Mára azonban a cégek előtt tornyosuló egyre több kihívás mindenki számára elengedhetetlenné tette a hatékonyságnövelést és az erőforrások jobb kihasználására való törekvést. Erre pedig kiváló megoldás informatikai fronton a virtualizáció.
A szakértő úgy látja, a hazai vállalatok számára a fejlesztési és költségcsökkentési nyomás egy erősen stabilizálódott távközlési piac mellett sem csökkent. A vállalati informatikai és a távközlési szolgáltatások testre szabott összevonása mindkét igényre választ adhat. Ráadásul, a hatása is összetettebb és pozitívabb, mint egy egyszerű költségcsökkentésé. „A cégek gyakran arról számolnak be, hogy új perspektívát nyit, üzleti szemléletváltást hoz számukra az ezzel járó modernizáció és hatékonyság, a jobb tervezhetőség és a kisebb belső erőforrásigény. Ezzel belső folyamataik átláthatóbbá válnak, felgyorsítva saját ügyfélkiszolgálásukat” – mutat rá Takács Gábor. – „A kis- és középvállalkozások idei infokommunikációs „aktivizálódása” valószínűleg ebből a felismerésből ered. Úgy látjuk, a következő időszakban is sok cég készül arra, hogy a távközlési szolgáltatók ezen a téren megújuló kínálatából saját versenyelőnyöket kovácsoljon.”

Miközben nemzetközi összehasonlításban a magyar infokommunikációs szektor európai szinten is rendkívül jó foglalkoztatottsági és GDP-erősítő mutatókkal rendelkezik, a kis- és középvállalkozások alacsony infokommunikációs tudatossága és fejlettsége miatt az ebből származó növekedési potenciált az ország egyelőre csak minimális részben használja ki. Az uniós és a feltörekvő piacokon a tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az infokommunikációs eszközök és szolgáltatások, köztük a felhőalapú megoldások növekvő használata erősíti a vállalkozások versenyképességét és hatékonyságát, így az ezen a téren egyre inkább aktivizálódó vállalatok a gazdaság egészére képesek pozitív hatást gyakorolni. A hazai vállalkozások ma jellemzően az 50 fő feletti foglalkoztatásnál érik el azt a méretet, ahol felmerül az igény az informatikai és távközlési szolgáltatások hatékonyabb kezelésére, amellyel a vállalatok egyéni sajátosságaiktól függően, mintegy 10-20 százaléknyi költségmegtakarítást is el tudnak érni.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo