Éledeznek a kkv-k

Már lábadozik a válság legnehezebb évei után az 50 fő feletti hazai kis- és középvállalati szektor. Jelentős beruházások még nem indultak el többségüknél, de már folyamatosan keresik a fejlesztési és költségcsökkentési lehetőségeket a hatékonyabb működés érdekében.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már keresik a beruházási lehetőségeket a kkv-k - Kép: SXC

A Business Telecom Nyrt (BTel) szakértői az informatikai és távközlési szolgáltatásokra mutatkozó igények alapján az utóbbi időben jelentős felfutást tapasztalnak a kis- és középvállalati szegmensben. Az NMHH 2013 januárjában közzétett felmérése még arról számolt be, hogy a távközlési cégek piaci részesedései, illetve a vállalati és intézményi előfizetők telefon- és internethasználati szokásai 2012-ben stabilizálódtak. Ezt jól jelezte a 32 ezer céges, illetve az összesen mintegy 9 ezer intézményi, illetve nonprofit ügyfél alacsony szolgáltatóváltási hajlandósága és relatíve alacsony árérzékenysége. (Jelenleg a vállalkozások 59 százaléka tervez fejlesztést.)

A nagyvállalati előfizetők elmozdulása az internet- és felhőalapú megoldások, illetve a távközlés és az informatika egyesítése felé azonban már ekkor érezhető volt. Az internetalapú szolgáltatói vonalas telefon-előfizetés piaci súlya, például, 8 százalékos, míg a nagyvállalatok körében már 16 százalékos volt. Hasonló lehet a helyzet a szolgáltatói felhőalapú szolgáltatások – infrastruktúra, alkalmazások, desktop-szolgáltatások – esetében, amelyek iránt az előfizetők mindössze 7 százaléka érdeklődött 2012 második felében. A 2013 első félévében tapasztalt érdeklődés viszont arra enged következtetni, hogy ezek az arányok mára jelentősen változtak.

„Számítottunk arra, hogy az infokommunikációs hullám előbb-utóbb a teljes vállalati ügyfélkörön végiggyűrűzik. Meglepő volt viszont az utóbbi hónapokban az 50 fő feletti vállalkozások körében tapasztalt aktivitás, ami azt mutatja, hogy az érdeklődés az együttes IT- és távközlési szolgáltatások iránt gyorsan növekszik” – számol be a trendről Takács Gábor, a BTel műszaki üzletágvezetője. – „Ezek alapján elmondható, hogy éledeznek a hazai kis és közepes méretű cégek, keresik a fejlesztési és egyben költségcsökkentési lehetőségeket, így megtalálhatják a szolgáltatót, amely a saját megoldásain keresztül átveszi az ehhez a területhez kapcsolódó fejlesztési költségeket.”

5 érv a virtualizáció mellett
A virtualizáció, mint informatikai megoldás már évtizedek óta ismert, elterjedése ugyanakkor sokáig váratott magára. Mára azonban a cégek előtt tornyosuló egyre több kihívás mindenki számára elengedhetetlenné tette a hatékonyságnövelést és az erőforrások jobb kihasználására való törekvést. Erre pedig kiváló megoldás informatikai fronton a virtualizáció.
A szakértő úgy látja, a hazai vállalatok számára a fejlesztési és költségcsökkentési nyomás egy erősen stabilizálódott távközlési piac mellett sem csökkent. A vállalati informatikai és a távközlési szolgáltatások testre szabott összevonása mindkét igényre választ adhat. Ráadásul, a hatása is összetettebb és pozitívabb, mint egy egyszerű költségcsökkentésé. „A cégek gyakran arról számolnak be, hogy új perspektívát nyit, üzleti szemléletváltást hoz számukra az ezzel járó modernizáció és hatékonyság, a jobb tervezhetőség és a kisebb belső erőforrásigény. Ezzel belső folyamataik átláthatóbbá válnak, felgyorsítva saját ügyfélkiszolgálásukat” – mutat rá Takács Gábor. – „A kis- és középvállalkozások idei infokommunikációs „aktivizálódása” valószínűleg ebből a felismerésből ered. Úgy látjuk, a következő időszakban is sok cég készül arra, hogy a távközlési szolgáltatók ezen a téren megújuló kínálatából saját versenyelőnyöket kovácsoljon.”

Miközben nemzetközi összehasonlításban a magyar infokommunikációs szektor európai szinten is rendkívül jó foglalkoztatottsági és GDP-erősítő mutatókkal rendelkezik, a kis- és középvállalkozások alacsony infokommunikációs tudatossága és fejlettsége miatt az ebből származó növekedési potenciált az ország egyelőre csak minimális részben használja ki. Az uniós és a feltörekvő piacokon a tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az infokommunikációs eszközök és szolgáltatások, köztük a felhőalapú megoldások növekvő használata erősíti a vállalkozások versenyképességét és hatékonyságát, így az ezen a téren egyre inkább aktivizálódó vállalatok a gazdaság egészére képesek pozitív hatást gyakorolni. A hazai vállalkozások ma jellemzően az 50 fő feletti foglalkoztatásnál érik el azt a méretet, ahol felmerül az igény az informatikai és távközlési szolgáltatások hatékonyabb kezelésére, amellyel a vállalatok egyéni sajátosságaiktól függően, mintegy 10-20 százaléknyi költségmegtakarítást is el tudnak érni.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo