A tervezett módosítás emellett lehetővé tenné, hogy a nemzeti mobilfizetési rendszer - párhuzamosan a már létező piaci megoldásokkal - a kizárólagossági időszak előtt is működhessen, ezzel is elősegítve a hatékony alkalmazkodást az új rendszer bevezetéséhez, valamint a közszolgáltatók, piaci viszonteladók és az azt igénybe vevők felkészülését.
A kormány 2013 nyarán úgy döntött, hogy a mobilfizetési rendszert kiszolgáló informatikai infrastruktúrát az elektronikus útdíjrendszer továbbfejlesztésével kell kialakítani. Ezáltal egyrészt elkerülhető a hasonló célú párhuzamos rendszerek kifejlesztése, másrészt könnyebben összekapcsolhatóak a két rendszer szolgáltatásai is. Az elektronikus útdíjrendszer mögött zajló folyamatos informatikai fejlesztésekre tekintettel azonban az abból továbbfejlesztendő nemzeti mobilfizetési rendszer éles indítása a törvényben jelenleg szereplő határidőben nem biztosítható megfelelően. (Pedig a technológiára épülő alkalmazásokat már tesztelik a szolgáltatók.)
A nemzeti mobilfizetési rendszer a közlekedéshez kapcsolódó közszolgáltatások, így a parkolás, az autópálya-használat, a városi közösségi, a helyközi és a vasúti közlekedés mobilfizetéssel történő igénybevételét teszi lehetővé. A rendszert megvalósító, 100 százalékos állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. az idén márciusban jelentette be, hogy 2013. szeptember 30-án a parkolás és az autópályadíj-fizetés lehetőségével elindul a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer.
A rendszer indulását követően a jelenlegi mobilfizetési piac szereplői mint viszontértékesítők részt vehetnek a zrt. ügyfeleinek kiszolgálásában. A rendszerhez bárki csatlakozhat viszontértékesítőként, tehát a jelenlegi mobilfizetési piaci szereplők mellett további szolgáltatók belépésére is lehetőség lesz. A zrt. a mobilvásárlások után forgalmi jutalékban és tranzakciós díjbevételben részesül, ezekből a bevételekből fedezi működési költségeit.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által felszámított tranzakciós díjak mértékét kormányrendelet szabályozza, amely szerint parkolás esetén bruttó 50 forint, autópálya-matrica vásárlás esetén bruttó 80 forint díj fizetendő, amennyiben az ügyfél közvetlenül köt szerződést. Az Országgyűlés még 2011. december 23-án döntött az egységes mobilfizetési rendszer kialakításáról, az elfogadott jogszabály sarkalatos törvénynek minősül. A kormány tavaly decemberben fogadta el a részletszabályokat tartalmazó rendeletet. Ez utóbbi módosult az idén nyáron úgy, hogy a rendszer informatikai infrastruktúráját az elektronikus útdíjrendszer továbbfejlesztésével kell kialakítani.