Fektessen IT-be 2014-ben!

A kis- és középvállalkozások számára a technológia elérhetőbb, mint valaha. Tele a világ olyan megoldásokkal, amelyekről egy-két évtizede még csak a legnagyobb vállalatok álmodhattak, ráadásul egyre olcsóbbá válnak a szükséges eszközök.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Freestock

Kis túlzással a zsebében elfér az összes szükséges alkalmazás a zsebében egy okostelefonon vagy tableten. Minimális beruházással a vállalkozásába nagyot ugorhat előre a hatékonyságban, különösen, ha szűkös erőforrásait megfelelően fekteti be. Ha nem akar lemaradni a versenytársai mögött, és szeretne lökést adni az új évben a vállalkozásának, fogadja meg az alábbi tanácsokat.

1) Készítsen céges honlapot! Manapság tényleg szinte semmibe nem kerül egy céges honlapot elkészíteni és fenntartani, ugyanakkor hatalmas előnyre lehet vele szert tenni: egy felmérés szerint az internetezők mintegy háromnegyede néz utána a nagyobb értékű tárgyaknak a neten vásárlás előtt. Bár a vállalatok nagy része ismeri és használja a Facebookot, esetleg más közösségi oldalakat is, saját honlapot jóval kevesebben csinálnak. Pedig az olyan ingyenes eszközökkel, mint Joomla, akár saját magunk is kényelmesen elkészíthetünk egy céges oldalt. A legegyszerűbb honlap is elegendő ahhoz, hogy lépést tartsunk a korral és versenytársainkkal, de természetesen minél szofisztikáltabb, annál nagyobb előnyre lehet vele szert tenni. Ráadásul egy saját honlap azt sugallja, hogy a cég komolyan gondolja a tevékenységét, hosszú távra tervez.

2) Irány a felhő! Az online technológiák elterjedése tényleg képes megváltoztatni a kis cégek életét. Egy brit felmérés szerint a felhő alapú megoldásokat választó cégek 45,5 százaléka a költségcsökkentést, míg 44,9 százaléka a mobilitást jelölte meg legfontosabb előnyként. A felhő alapú technológiák egészen széles skáláját fedik le a cégek életének, az olyan egyszerű fájlmegosztóktól kezdve, mint a Google Drive vagy a Dropbox, egészen az online elérhető CRM vagy könyvelőszoftverekig. Bár sokan még mindig nem bíznak abban, hogy adataik biztonságban vannak, valójában a felhő semmivel sem kevésbé biztonságos, mint egy az internethez kapcsolódó saját szerver. Sőt.

3) Védje meg az adatait! Kevés nagyobb kárt okozó kockázat van egy cég esetében, mint hogy elveszíti a létfontosságú adatait. Ne hagyja, hogy egyetlen meghibásodott laptop romba döntse a vállalkozását! Mentse az adatokat másik gépre: az adattárolók ára jelenleg elég alacsony, és hatalmas kapacitásokat lehet vásárolni belőle. A legjobb megoldás természetesen a felhő, hiszen biztonságos, stabil, és akkor is megmaradnak az adatok, ha az irodája épp összedőlt vagy kigyulladt. És ugye, ott van még a mobilitás is, minden előnyével együtt.

5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás
Vannak azért olyan trükkök, alkalmazások és más lehetőségek, amelyek segítségével növelhető a Facebook-ról érkező látogatókkal növelhető az értékesítés volumene. A Piac&Profit szakértője összeszedett néhány ilyet!
4) Legyen mobil! A vállalatok egyre nagyobb számban fordulnak a mobil és integrált IT-megoldások felé. A BTel saját felmérése szerint a vállalatok 80 százaléka mutat érdeklődést az egységes infokommunikációs megoldások iránt, s ennek fele már a közeljövőben így kíván távközlési és informatikai szolgáltatásokat igénybe venni. A kisvállalatok vezetőinek az okostelefonok és tabletek, kiegészítve a felhő alapú megoldásokkal magát a szabadságot jelentik. Bárhová is mennek, vihetik magukkal az egész irodát, az összes fontosabb kimutatást, sőt akár alapvető alkalmazásokat is. A mobiltechnológia ráadásul lehetővé teszi, hogy a dolgozók bárhonnan elvégezzék a munkájukat, ezáltal növelve a hatékonyságukat.

5) Használja a közösségi oldalakat! Ügyfélszerzésre, kapcsolatépítésre. A Facebookot ugyan rengeteg cég ismeri, és saját bevallása szerint használja is, csak nagyon kevesen élnek a valódi lehetőségeivel. Pedig remek lehetőség arra, hogy a közelebb vigye a céget és termékeit a vásárlóközönséghez, a hivatalostól eltérő kommunikációt folytasson és az ujja köré csavarja az ügyfeleit. Vegyen példát Schobert Norbiról, aki posztoknak álcázva tulajdonképpen megállás nélkül saját termékeit (köztük saját magát) reklámozza.

A technológia valóban nagyon gyorsan változik, vele együtt pedig az a mód is, ahogyan dolgozunk. A cégvezetők és alkalmazottak korábban sosem látott korlátlanságot élveznek, miközben sokkal szorosabban és gyakorlatilag real-time tudnak együttműködni a munkatársakkal, partnerekkel és vásárlókkal. Az új közeledtével gondolja végig, mit tesz meg 2014-ben azért, hogy cége lépést tartson a fejlődéssel. A kérdés már nem az, mit tehet a technológia a vállalkozásáért, hanem hogy mi történik, ha nem fejleszt időben?

A cikk az alábbi írás alapján készült

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo