Egyre fontosabb az online jelenlét minősége

Az emberek több mint fele rendszeresen rákeres saját magára a Google-n, és nyolcvan százalékuk ellenőrzi online jelenlétét, derül ki egy friss felmérésből. Ma már külön szolgáltatás az online reputáció javítása.

Nem mindegy mit írnak rólunk - Kép: SXC

A napokban lett 15 éves a Google, és az alkalom tiszteletére a Pew Research elkészített egy felmérést, amely azt vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz és mindez hogyan változott az idők során.

Arra voltak kíváncsiak, hogy az amerikai felnőttek milyen arányban keresnek rá saját személyükre a Google-n. Az adatok szerint átlagosan az emberek több mint fele, 56 %-a keres rá rendszeresen saját nevére a keresőben. 2001-ben ez az arány még csak 22% volt, és 2009-ig igen intenzív növekedést mutat, azóta azonban az arány lényegében nem változott.

Ennek hátterében a közösségi média megjelenése állhat, amely olyan arányban határozza meg az interneten a személyes jelenlétet, hogy a keresőben megjelenő személyes információknak az emberek már nem tulajdonítanak olyan nagy jelentőséget, mint korábban. Ezt támasztja alá az is, hogy az emberek további 24 százaléka nyilatkozott úgy, hogy más internetes felületen például a közösségi médián ellenőrzi digitális lábnyomát.

A gazdagabbakat jobban érdekli, mit írnak róluk a neten

Az önmagukra rákeresők között a férfiak vannak többségben (58%), de a nők sem maradnak el tőlük lényegesen (54%). Sokkal határozottabb különbségek vannak az iskolázottság és az életkor alapján. Míg az általános iskolai végzettségűeknek csak harmada, addig a főiskolával rendelkezők több mint kétharmada ellenőrzi online reputációját a Google-n – írja a seo101.hu.

Mostantól teljesen máshogy keres a Google
A Google bejelentette, hogy teljes mértékben lecserélte keresőalgoritmusát. Hasonló változás 2001-ben történt utoljára. A rangsorolási tényezők jelentős része megmaradt, de új elemek is kerültek az algoritmusba.
A jövedelmi viszonyok is befolyásolják keresési szokásainkat. Az alsó jövedelmi osztályba tartozóknak kevesebb, mint fele, míg a felső tízezer 66 százaléka érdeklődik önmaga iránt.

Egyre fontosabb az online jelenlét minősége

Tanulmányok sokasága mutatott már rá arra, hogy álláskeresésénél az interneten fellelhető adatokat átnézik a leendő munkaadók. A felmérések szerint a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt negatív digitális  jelenléte miatt, de 85 százalékuk azt is elmondta, hogy pozitívan is hatott már rá a jelentkezők online jelenléte.

Az emberek ma már nem csak rákeresnek, hanem egyre inkább foglalkoznak is online jelenlétükkel. A megkérdezettek fele aggódik online jelenlétének nyomai miatt. Összességében pedig az internetezők közel nyolcvan százaléka tett már valamilyen lépést az online jelenlétének ellenőrzésére. Ennek legegyszerűbb formája a Google keresés, de egyre nagyobb szerepet kap az adatvédelmi beállítások módosítása is.

A probléma jelentőségét jól mutatja, hogy ma már nem csak külföldön, hanem idehaza is megjelentek az online reputáció menedzsment szolgáltatások is,  amelyek, magánszemélyek, közéleti személyiségek, vagy akár cégek digitális lábnyomát ellenőrzik, és a kritikus tartalmakat eltávolítják, ha lehetséges.

Újra kell gondolni a keresőoptimalizálást!
A hangalapú keresés teljesen újraírhatja a keresőoptimalizálás módszereit. A piac teljesen felbolydulhat, pedig nem kis tételről van szó, csak az Egyesült Államokban 550 milliárd forintot költenek rá.

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo