A hagyományos irodai IT-infrastruktúra kialakítása egy új vállalat számára, az elavult eszközök megújítása vagy lecserélése egy működő iroda esetén egyaránt komoly beruházást igényel. A fizikai eszközök üzemeltetése, karbantartása további állandó költségeket jelent, és akkor még meg sem említettük az amortizációt.
A munkaállomásokból, házon belül és szervertermekben tárolt szerverekből, valamint hagyományos telefonközpontból álló modell minden eleme kiváltható a virtualizációs szolgáltatásokkal. A megoldások önmagukban is igénybe vehetőek, így lépésről lépésre is bevezethetőek, miközben nincs szükség beruházásra, sőt az üzemeltetés és a karbantartás gondja és költsége sem jelenik meg a vállalatnál. A munkaállomások, a házon belül vagy szervertermekben tárolt szerverek, valamint a telefonközpontok helyét havidíjas szolgáltatások veszik át, a váltással pedig egy 30 fős vállalkozás éves szinten 2,1 millió forintot takaríthat meg!
„A megoldás amellett, hogy költséghatékony, biztonságos és rugalmas működést garantál. A felhasznált kapacitások bármikor átméretezhetőek, így ha felmerült az igény egy nagyobb tárhelyű szerverre, egy munkaállomást kiváltó virtuális gép memóriabővítésére vagy újabb telefonmellékek bekapcsolására, akkor beruházás helyett elég a szolgáltató felé jelezni az igényt, a változtatásra pedig nem napokat, legfeljebb 1-2 órát kell várni” – mondta Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezetője.