Friss cikkeink


Vásároljunk-e az unióban? 

Egyre több honfitársunkat – főleg az Európai Unió tagországaiban a csatlakozás után munkát vállalni szándékozókat – foglalkoztatja: vajon érdemes lesz-e ezekben az országokban ingatlant vásárolni. Milyenek az árak, adók, illetékek, és milyen korlátozásokkal, megkötésekkel kell a vásárlónak kalkulálnia?

Magához térő irodapiac 

Az elmúlt évek jellemző túlkínálata után kevesebb új irodaház épül, és lassan ismét bővül a kereslet a fővárosban és környékén. Így a négyzetméterenkénti irodabérleti díjak várhatóan megmaradnak a jelenlegi 10–15 euró körül, és a kihasználtság is kedvezőbben alakul. Az év első fele azonban még nem hozott áttörő változást.

Fellendülésre várva 

Az ingatlanpiaci előrejelzések a csendes nyári hónapok után az új lakások iránti kereslet némi bővülését prognosztizálják. Ezt az unióhoz való csatlakozás időpontjának közeledtével és a használt lakóingatlanok még mindig aránytalanul magas – az újakat megközelítő – kínálati árával indokolják. A várakozások szerint a lakásárak hét százalékkal emelkednek, s a forgalmazók annak ellenére optimisták, hogy a parlamenti döntésre váró kormányjavaslat szerint tovább szűkül az új otthonok állami lakáshitel-kedvezménye.

Tavasszal újra fellendül a lakáshitelezés 

A múlt év novemberében a Monetáris Tanács drasztikus jegybanki alapkamat-emelést hajtott végre, s ezzel erôsen beavatkozott a pénzpiaci folyamatokba. A kormány néhány nappal a három százalékpontos kamatemelés bejelentése után, látva, hogy a pénzpiac egyáltalán nem mutatta a tôle elvárt lépéseket, jelentôsen lefaragta a lakáshitelek kamattámogatásának mértékét. Jelezve, hogy a költségvetési hiánnyal kapcsolatos problémákhoz erôs kézzel nyúl hozzá. Erdei Tamástól, a Magyar Bankszövetség elnökétôl, a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. elnök-vezérigazgatójától megkérdeztük, hogyan befolyásolta e két intézkedés a bankok betéti és hitelezési politikáját, valamint a nyereségét.

Ipari parki elképzelések hazai és uniós szemmel 

Az ipari parkok egy része már eddig is sikeresen vonzotta a kis- és közepes vállalkozásokat. A folyamat fenntartása és erősítése érdekében az Ipari Parkok Egyesülete stratégiát fogalmazott meg, amelyet a gazdasági tárca is támogat. A fejlesztések mintegy 27 milliárd forintos tőkeigényének közel fele magántőkéből származna, a másik részét pedig költségvetési, illetve EU-források biztosítanák az elképzelések szerint.

Vége a spekulatív keresletnek? 

A tavalyi, több hullámban előrehozott lakossági vásárlások után bizton számítani lehetett arra, hogy az új lakások iránti kereslet idén csökkenni fog. Abban azonban szinte teljes körű a bizonytalanság, hogy mikortól kap újból lendületet a piac. Némely szakemberek legkorábban őszre, megint mások a jövő évre teszik az időpontját, és csak abban biztosak, hogy a lakáshitelkamatok növelése, a telekáfa bevezetése s nem utolsósorban az építőanyagok áremelkedése nyomán az idén várható 8–12 százalékos drágulás ellenére előbb-utóbb ismét erőre kap a piac.

A magyar cégek bizonyítani akarnak 

Az építőipar ellentmondásos helyzetben van mind Magyarországon, mind az Európai Unióban. Jelenleg ugyanis csak a gazdasági előrejelzők optimisták, a cégek nem tapasztalják, hogy bővülne a piacuk, vagy enyhülnének a fizetési problémáik. Ráadásul itthon a telekáfa és a lakástámogatási rendszer szigorítása az előző években élénk lakásépítkezéseket is visszafogta. Kérdés, hogy ennek az ágazatnak mit hoz az uniós csatlakozás.

TESZT: Felnőtt a csillaghoz 

A második generációs A osztály végre minden porcikájában Mercedes. Kifinomult, komfortos, és jól vezethető limuzin. Úgy tűnik, a stuttgarti mérnökök elődje minden egyes hibáját kiküszöbölték, s még tetszetős forma kialakítására is maradt idejük.

TESZT: Törvényen kívüli 

A BMW az 1-es sorozattal az alsó-középkategória presztízsmodelljeivel száll harcba a piacon a vásárlók kegyeiért, és elsősorban azok kedvelik majd meg, akik értékelik a hosszában beépített orrmotor-hátsókerék-hajtás együttest és az ebből fakadó, BMW-s sportosságot.

Teszt: Játék a formával 

A SEAT az Altea alapjaira építette meg az új Toledót, amely így maradéktalanul illeszkedik az új dizájnvonulatba, mégis teljesen önálló karakterű, sokkolóan újszerű, a SEAT szerint lépcsős hátú limuzin.

Cseh műremek 

A Skoda Superb átütő sikernek bizonyult a piacon, a limuzin nemrég bemutatkozott második generációs kiadása pedig sokszorosan túlszárnyalja elődjét. A csehek rendkívül szép és színvonalas autót alkottak; az új Superbbel öregbítették a nagy hagyományú Skoda hírnevét.

Amore mio 

A világnak szüksége van olyan kisautókra, mint a Fiat 500-as. Apró, lélekkel teli, imádnivaló. Az eredeti 500-asból 4 milliót adtak el, és ma is bámulatos kultusz övezi. 2005-ben már tudtuk, hogy lesz új, s amint megjelent a piacon, hódítani is kezdett. Az Év Autója, és a női (csak a női?) szívek elrablója.

Ellenszegülő 

Szemben megy az aktuális trendekkel az új, kompakt méretű Mercedes-Benz szabadidő-terepjáró, a GLK. Szögletes formájával szinte sokkolja a lekerekített, kecses fémtestekhez szokott közönséget. Masszívnak tűnik, és az is; off-road csomaggal felvértezve a keményebb tereptől sem riad vissza.

Formás málhás 

Az első generációs Mazda6-ból a kombiváltozatot vitték a legjobban, az értékesített autók negyven százaléka ilyen volt. Egy ideje már nálunk is kapható az új Sportkombi, melyet a leggyakoribb kétliteres dízelmotorral és TE felszereltséggel teszteltünk. A dinamikus formát ezúttal is sikerült tágas beltérrel párosítani.

Exkluzivitás hat négyzetméteren 

Ránézésre egyértelmű, hogy ez az autó nem tömegtermék, hanem iparművészeti alkotás, megkapó forma- és színvilággal. A vágy titokzatos, ám megszerezhető tárgya. Tesztünket még izgalmasabbá tette, hogy a Fiat konszern prémiummárkájának legkisebb tagjában dízelszív dobogott.

Újult erővel 

Az Alfa Romeo zászlóshajója, a 166-os is megkapta az új márkaarculatot. Karakteresebb és elegánsabb lett, a tágas és kényelmes utastér kivitelezése is nívósabb, mint korábban, a 20-szelepes multijet dízelmotor pedig igazi túraautót faragott belőle.

„Honda Motor Művek” 

A meghatározó autógyártók évek óta alkalmaznak korszerű turbódízelmotorokat, és a dízelautók iránt már nagyobb a kereslet, mint a benzinesek iránt. Ezt a Honda sem nézhette tétlenül, így évekkel a versenytársak után kifejlesztette első saját dízelmotorját. Megérte kivárni: az i-CTDi motor új mércét állít a kategóriában.

Az Alfa legjava 

Kiszélesített, leültetett kompakt karosszéria, sziklaszilárd futómű, direkt kormányzás és egy V6-os, 250 lóerős benzinmotor. Röviden ez jellemzi az Alfa Romeo 147 GTA-t, amely az olasz márka legsportosabb és legélvezetesebben vezethető modellje.

A versenyző 

Sokakat nem győzött meg eléggé a 138 lóerős Peugeot 206 GTi, a gyár ezért némi késlekedés után úgy döntött, hogy a háromszoros ralivilágbajnok 206 WRC nyomán kifejleszti a 180 lóerős RC-t. Ez az autó már hozza a hamisítatlan GTi-érzést, s nem is nagy anyagi áldozat árán.

Toyota Prius - Családi hibrid 

A Toyota Prius a világ első sorozatgyártású hibridautója. Bemutatása, azaz 1997 óta 140 ezer darab talált gazdára belőle világszerte. A második generációs Prius tetszetősebb, fejlettebb és egy mérettel nagyobb elődjénél. S noha a legtisztább üzemű jármű a planétán, vezetése nem unalmas.

Volkswagen Multivan Tiptronic 2.5 PD TDI Highline - Luxusgőzös 

Hatalmas méretei ellenére személyautónak számít a VW T5-ösön alapuló új Multivan, amely sok ember szállításának minden eddiginél kényelmesebb és gyorsabb formáját kínálja. Különleges megoldásaival, extra szolgáltatásaival, főúri kényelmével még a rutinos tesztelőket is elkápráztatja.

Audi A6 3,0 TDI tiptronic quattro 

A négykarikás ingolstadti gyár a márka minden tudását belerakta az új Audi A6-osba, a nemzedék első, impozáns tagjának megtervezésébe. A limuzin alig kisebb az A8-asnál, de kényelme, szolgáltatásai és dinamikus menettulajdonságai is csak hangyányit maradnak el a csúcsmodellétől. Nehéz hibát találni benne.

Fiat Stilo 1,4 16V Actual 

A Fiat Stilóval az olasz konszern nagy szeletet szeretett volna kihasítani az európai kompakt autók piacából, ám az alsó-középkategóriás típus nem tudta megismételni a Bravo/Brava páros sikerét. Nem értjük, miért, hiszen formája mindenkinek "bejön", és az egyik legjobb ár-érték arányú autó a szegmensben.

A hatásvadász 

Először nálunk járt a Peugeot új középkategóriás modellje, a 407-es hathengeres csúcsváltozata. A 406-os utódja igazi luxusautó, legfőbb attrakciója mégis a lehengerlő formája. A 407 szedán olyan, mintha feltűnési viszketegségben szenvedne.

Skoda Octavia 2,0 PD TDI Elegance 

A Skoda életében mérföldkövet jelentett az 1996-ban bemutatott Octavia. Megalapozta a gyártó új arculatát, és meghatározta a fejlődés irányát. A második generációs Octavia már ékes bizonyítéka annak, hogy a márka néhány év alatt olyan autót hozott létre, amely bizony egy Volkswagen Golfot is megszorongat.

SEAT Altea 1,6 MPI Stylance 

A SEAT Alteával új időszámítás kezdődött a spanyol márka életében: az érzelmektől és élményektől túlfűtött autók gyártásának kor jött el. Mi többb, egy új, a SEAT által teremtett járműkategória első képviselőjét tisztelhetjük ebben az autóban.

VW Caddy Kombi Life 1.9 PD TDI 

Telitalálatnak bizonyult a hazánkban márciusban piacra dobott új Volkswagen Caddy kisáruszállító: szegmensében jelenleg 17 százalékos a piaci részesedése. A Caddy öt- vagy hétüléses személyautó-változatban is kapható, és helykínálat, komfort tekintetében bármely kompakt családi autón, és konkurensein is túltesz.

Erőfitogtató 

Vitathatatlan, hogy a kompakt egyterűek legsportosabbja a SEAT Altea. Kívánságra azonban az autó megjelenése még vadabbá tehető, a TDI motorok teljesítménye pedig tovább növelhető. Mégpedig gyári tartozékokkal, a garancia megtartása mellett.

Négyes fölé: Citroen C4 1,6 HDi SX 

A Citroen C4 új színfolt a népes alsó-középkategóriában, ahol bátran összemérheti erejét olyan társakkal, mint az Opel Astra, a Volkswagen Golf vagy a Ford Focus. A franciák újító szellemét feltámasztó C4 telis-tele van jobbnál jobb ötletekkel, 1,6-os HDi motorral pedig talán a legjobb választás.

Mint a széllökés 

A hatodik generációs Passat elsőként viselheti a márka új arculatát: elegáns luxusautó lett. Ennyi krómot házon belül csak a Phaeton limuzinon láttunk. Kényelmében és felszereltségében is a prémium kategóriát idézi, de igazi ütőkártyája, a kedvező ár-érték arány megmaradt.

BMW 730d: Szériaérett 

Modellciklusának felén kiforrott minden idők legsikeresebb 7-es BMW-szériája. A hatalmas bajor újra méltó a zászlóshajó szerepére: már puszta megjelenésével is képes felforgatni egy kisváros életét.

Formában van - Mazda3 Sedan 1,6 CD TX 

A magyar ízlésnek leginkább megfelelő, hármas tagolású karosszériájú Mazda3 Sedan szép, masszív, jó minőségű autó, és mint minden Mazda, kiválóan vezethető. Hazánkba a szűk gyártókapacitás miatt nem kerül elegendő mennyiség belőle, ezért a konkurenciához képest picit magasabb az ára.

Fókuszban a család - Ford Focus kombi 1,6 Ti-VCT Ghia 

Focus kombinkat a Ford új fejlesztésű benzinmotorja hajtotta, amely kitűnő szerkezet, a családi autó azonban más tulajdonságaival is meggyőzött minket. A friss formaterv mellé új műszerfal-kialakítást, hiánytalan felszereltséget, minőségérzetet és kiváló vezethetőséget is kaptunk.

Megállapodás 

 

Új áruház a neten 

 

Teljes e-vállalat 

 

Tőzsdeinfó SMS-ben 

 

A döntéstámogató webwatch 

 

Szövetségben 

 

Felvásárlás 

 

Született vezető 

Különbözőek vagyunk. Egyikünk alkalmas, másikunk nem, van aki kevésbé, van aki jobban megfelel vezetőnek. A vezetői képességek, tulajdonságok személyiségfüggők. Persze vannak megtanulható elemei a szervezetirányításnak, de vannak velünk született, fontos szituációkban nélkülözhetetlen vezetői erények. Például a döntésképesség. Amit nem lehet megtanulni.

Lokálpatrióták 

Kicsit hűvös, kicsit távolságtartó kifejezés az, hogy társadalmi felelősségvállalás. S mintha megfelelni is nehéz lenne neki. Ha azonban nem pusztán mint divatos fogalmat szemléljük, hanem közelebbről szemügyre vesszük, mit is jelent valójában - mit azok számára, akik gyakorolják, s mit azoknak, akiknek érdekében történik -, mindjárt kiderül: nem olyan bonyolult dologról van szó. Csak csinálni kell, ami nem mindig könnyű. De érdemes megpróbálni, hátha megy!

Üzleti érdek és etika 

A multinacionális vállalatok körében szinte már kötelező érvényű a felelős gondolkodás szűkebb és tágabb környezetük iránt egyaránt. A CSR, vagyis a corporate social responsibility fogalom pontosan tartalmazza, mit kell érteni egy felelősen gondolkodó, más társadalmi csoportokkal együttműködni képes, társadalmilag érzékeny vállalat alatt. Sőt rejtve még azt is, hogy ez a filozófia sem publicitással, sem felhajtással nem jár, egyszerűen beépül, és természetessé válik.

DÍJAZOTTAK: Üzleti Etikai Díj 2004 

Ismét, immár hagyományosan, a Piac és Profit kétnapos, "E-Magyarország, e-kormányzat 2004" című konferencia és kiállításának estélyén átadták a hazai gazdasági élet három kimagaslóan tisztességes üzleti magatartást tanúsító cégének az üzleti etikai díjakat. A díjazottak ezúttal a nemzeti nagyvállalati kategóriában a MOL Rt., a multinacionális vállalati kategóriában a National Instruments Europe Kft., a kisvállalati kategóriában pedig a Főber Rt. volt.

Nyílt tekintettel 

Legalább húsz éve ismerem Csanádi Ágnest. Soha nem értettem, miért dolgozik az államigazgatásban egy olyan személyiségű ember, mint ő, s hogyan tud ott megmaradni. Volt már a Kisvállalkozás-fejlesztési Intézet vezetője, s ebbéli minőségében az Egzisztencia-hitel bevezetője, közigazgatási államtitkári rangban a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium legmagasabb rangú közigazgatási alkalmazottja is. Mindenhol letette a névjegyét szakmai munkájával és eredménycentrikusságából eredő produktumokkal.

A stressz és az agresszió 

A versenyszféra vállalatainál dolgozóknak nap mint nap óriási mennyiségű stresszt kell elviselniük. A frusztráció és a stressz azonban leginkább a döntéshozókat terheli, és ők vagy környezetükre borítják, vagy magukba fojtják a bennük felhalmozódó feszültséget. Régi megfigyelés, hogy a stressz erőszakba torkollik. Az agresszív vezető pedig negatívan hat a teljesítményre

ARC: Bank misszióban 

A Magyar Fejlesztési Bank Részvénytársaság az elmúlt két és fél évben csendesen, ám annál eredményesebben végezte a dolgát. Nagy fordulatot vett a százszázalékos állami tulajdonú bank stratégiája, s bevált a kettős operatív vezetés is: Erős János és Czirják Sándor jól kiegészítik egymást. Mint fiatal vezérigazgatónak, Erős Jánosnak egyszerre nagy szakmai kihívás és izgalmas küldetés a kormány gazdaságpolitikájából, a célkitűzések megvalósításából kulcsfontosságú részt vállalni. Az eredményes, sikeres munkához elengedhetetlen a kiegyensúlyozott, alkotó légkör - vélekedik Erős János. A "recept", úgy tűnik, bevált...

KALAND: 7-es BMW-vel Bangkokban 

A világ egyik legjobb szállodája, a legendás bangkoki Oriental tavaly október elsején 30 darab fekete színű, hosszú tengelytávú BMW 730Li típusú, sofőrös limuzint állított csatasorba, s így jelenleg a legnagyobb BMW-flottát birtokolja a világ szállodái közül. Az Oriental vendégei tehát BMW limuzinokkal érkeznek a szállodába, amely messze földről híres szolgáltatási színvonaláról és vendégszeretetéről. A BMW még december elején, a katasztrófát megelőző hetekben európai újságírókat hívott össze, hogy demonstrálja, a BMW 7-es szériája mennyire elválaszthatatlan a luxusérzéstől, s miért a legnépszerűbb reprezentatív autó az ázsiai országban. Akkor még nem is sejtettük, hogy nemsokára a thaiföldi csodák helyett más fog az eszünkbe jutni Thaiföldre emlékezvén.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank

Mobilról igényelhető hitelkártyát kínál a Gránit Bank 

Rendkívül kedvező értékajánlatot nyújtó hitelkártyával bővítette kártyakínálatát – első körben – meglévő ügyfelei számára a Gránit Bank.

Pénzszerzés

Pozícióba kerülnek a vevők az ingatlanpiacon

Pozícióba kerülnek a vevők az ingatlanpiacon  

Júniusban több mint 208 ezer érdeklődés érkezett eladó lakóingatlanokra az ingatlan.com adatai szerint, ami 4,7 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.

Adózás

Ma éjfélig még kérhet részletfizetést a NAV-tól

Ma éjfélig még kérhet részletfizetést a NAV-tól  

Aki elmulasztotta megfizetni a gépjárműadót, még június 30-ig kérheti az automatikus öt havi pótlékmentes részletfizetést.

Klímablog

Drámai módon megugorhat a lakossági klímák száma Magyarországon

Drámai módon megugorhat a lakossági klímák száma Magyarországon  

A háztartási klímaberendezések száma két évtized alatt megtízszereződött Magyarországon.

Gazdaság

Pozícióba kerülnek a vevők az ingatlanpiacon

Pozícióba kerülnek a vevők az ingatlanpiacon  

Júniusban több mint 208 ezer érdeklődés érkezett eladó lakóingatlanokra az ingatlan.com adatai szerint, ami 4,7 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.

Infokom

Új korszak elé néznek a bankok

Új korszak elé néznek a bankok  

A mesterséges intelligencia gyökeres változásokat hoz a pénzügyi szolgáltatások, különösen a banki szektor működésében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo