A Menhely Alapítvány felmérése szerint napjainkban minimum 7700 hajléktalan él Budapesten. Jóval magasabb azonban azoknak a száma, akiknek a napi étkezésük nem biztosított, ők azok, akik ételosztáskor egy tál meleg ételért órákat állnak sorba.
A Can of Gold világhírű karitatív program 2001-es indulása óta a konzervdoboz azt az egy tál ételt is jelképezi, ami belőle készült. A program Hamburg, Washington, Sydney, London, Mexikóváros és Brugge után idén Budapesten is megvalósul a NextArt Galériának köszönhetően.
A Can of Gold keretében, annak indításakor 100 ételkonzervet osztanak ki a hajléktalanoknak. Az ételek elfogyasztását követően a konzervdobozok aranyozásra kerülnek, és Marcel Wanders design pecsétjével látják el őket. Az így elkészült, sorszámozott művészeti alkotásokat értékesíti a NextArt Galéria 200 eurós áron. A program különlegessége, hogy a teljes folyamat önzetlenségen alapul, tehát a konzervek, az ételosztás, az aranyozás, a címkézés, a szervezés és a program kommunikációja mind-mind karitatív munkaként történik, érte fizetséget senki nem fogadhat el.
A budapesti programot október 17-én, a Szegénység elleni küzdelem világnapján indították el, amikor a 100 ételkonzerv tartalmát szétosztották a rászorulók között. Azóta 10 sorszámozott konzervdoboz talált tulajdonosra a 100 közül - a magyar Can of Gold program konzervdobozainak jellegzetessége, hogy rajtuk a Wanders design pecsét mellett a Széchenyi Lánchíd is helyet kap. A kampány ünnepélyes záró eseményére 2012 tavaszán kerül sor, melyen Marcel Wanders személyesen vesz részt, és ahol az adomány mellett a sorszámozott, megvásárolt konzervdobozok is átadásra kerülnek. A befolyt teljes összeget (minimum 20.000 euro!) a szervezők a Menhely Alapítvány javára ajánlották fel.