Kkv karácsony - a kicsik is megtehetik a magukét

A mostani helyzetben a kis-és középvállalkozások számára különösen nagy kihívást jelent a környezetükért, a társadalomért érzett felelősségvállalás megjelenítése. A kkv-karácsony program segítségével kapcsolat lehet a kkv-k és a kiszolgáltatott, hátrányos helyzetű társadalmi csoportok között.

A CSR egy komplex szemléleti rendszer, amelynek alkalmazásával a vállalatok - vagy akár közintézmények - társadalmi felelősségvállalása megvalósul. A CSR rendszere olyan eszközöket foglal magába, amelyek segítségével érvényesíthető a fenntartható fejlődés igénye, biztosítható az érintettek elégedettsége, megvalósítható az esélyegyenlőség vagy akár lefektethetők a vállalati, intézményi működés etikus alapjai. Bár a CSR szemlélete nem új keletű, Magyarországon mégsem különösebben elterjedt. 

Hosszú ideig kizárólag a nagyvállalatok által használt fogalom volt a CSR. A kkv-k azonban egyre inkább kezdik felismerni, hogy a CSR nem csak a multik stratégiájában lehet a siker eleme. Ráadásul sokan közülük felelősen működnek - és korábban is így működtek - anélkül, hogy foglalkoztak volna azzal, hogy a társadalmi felelősségvállalásra üzleti szakkifejezés is létezik. A kkv-k CSR tevékenységéről itt olvashat bővebben.

A CSR tevékenységekkel a vállalatok olyan többletfeladatokat vállalnak fel, amelyek látszólag megnehezítik a hétköznapi üzletvitel folyamatait.  Az esélyegyenlőség érvényesítésével, vagy az érintettek lehető legteljesebb körű bevonásával járó többletbefektetés rövidtávon valóban ellentmondhat a profit-központú működésnek. Mégis, a fenntarthatóság; a környezetünkért és az vállalat érintettjeiért való felelősségvállalás hosszabb távon, horizontálisan értelmezve biztosabb felemelkedést ígér.

A GKF Csoport üzleti partnerei között számtalan kis- és középvállalkozás szerepel. A kkv-k által megjelenített piaci szegmens önmagában is nehéz helyzetben van, hiszen a változó piaci és szabályozási környezet egy sor bizonytalansággal nehezíti a hétköznapjaikat. Ilyen helyzetben, a kkv-k számára különösen nagy kihívást jelent a környezetükért, a társadalomért érzett felelősségvállalás megjelenítése.

A GKF Csoport célja, hogy a CSR szemléletét - vagy annak egyes elemeit - kihangosítva kapcsolatot teremtsen a kkv-k és a kiszolgáltatott, hátrányos helyzetű társadalmi csoportok között. A Kkv karácsony programmal azt szeretnék elérni, hogy a hazai kkv-k életében minél több CSR tevékenység jelenjen meg, erősítve ezzel a vállalatok felelősségvállalását és támogatva az Ünnepek alatt is nehéz helyzetben lévő embereket.

„Mi kötelességünknek tartjuk a társadalom leszakadt vagy bajbajutott csoportjainak segítését. Egy olyan világban nőttünk fel, ahol a közösségért vállalt felelősség szinte a nullára csökkent. Ez ellen szeretnénk tenni valamit, ez esetben úgy, hogy azokat segítjük, akik valóban rászorulnak." - nyilatkozta Oszlányi Törtel ügyvezető igazgató.

Amennyiben kérdése van, vagy csatlakozni kíván, hívja a GKF Csoportot, a +36/70-364-70-46-es telefonszámon, vagy írjon nekünk a [email protected] e-mail címre, 2011. december 15-ig.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo