A roadshowt a 2011-ben elindított MÁV Beszállítói Program részeként indította a MÁV Zrt. vezetése, annak érdekében, hogy minél több hazai vállalkozás ismerje meg az együttműködés lehetséges területeit, egyúttal eredményesen vegyen részt a nemzeti vasúttársaság évi több száz beszerzési eljárásában. A MÁV az eddiginél hatékonyabb és sikeresebb együttműködésre törekszik beszállítóival, például a mozgósítható tartalékok feltárásával, a résztvevői kör kiszélesítésével, a piacon működő potenciális beszállítókkal folytatott párbeszéd kialakításával.
A MÁV Beszállítói Programban kötetlen párbeszédre invitálják a vállalkozások képviselőit, hogy közvetlenül is megismerjék véleményüket, kérdéseiket, egyúttal pedig válaszokkal is szolgáljanak számukra. Ennek jegyében indították útjára december 6-án a MÁV Beszállítói Roadshow-t, amelynek elsőként Kecskemét adott otthont.
A fórumon Werle Zoltán, a MÁV Zrt. Társasági Szolgáltatási Igazgatója nyitóelőadásában elmondta: „Világossá szeretnénk tenni, hogy a vasúttársaság mit tud a jelentkezőknek kínálni, melyek azok a területek, amelyek mostanáig kiaknázatlan lehetőségeket rejtettek magukban". A beszerzési folyamattal kapcsolatban hozzátette: „fontos, hogy a pályázókat felkészítsük az együttműködésre, a projektek szereplői tisztában legyenek azzal, hogy minél képzettebb a jelentkező, annál nagyobb eséllyel nyer a MÁV pályázatain". Az igazgató elmondta, hogy a partnerségi párbeszéd alappillérei közül a legfontosabb, hogy a belső (igénylő) és külső (szállító) szereplők számára a folyamatok teljesen átláthatóvá váljanak. Az egyszerűsítés, átláthatóság nélkülözhetetlen elektronikus kommunikációs eszközei a Beszállítói Hírlevél, az e-Árlejtés valamint az eBeszerzés.
A MÁV Zrt. szakmai partnere a beszállítói kkv fejlesztési programban a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, melynek ügyvezető igazgatója, Dr. Nagy Miklós előadásában kiemelte, hogy fontos gazdaságpolitikai cél a hazai kkv szektor megerősítése oly módon, hogy azok minél nagyobb számban legyenek alkalmasak arra, hogy a MÁV beszállítói körébe tartozzanak. Hozzátette, hogy fokozott figyelmet kell szentelni a beszállítók magyar alvállalkozóira (beszállítóira), hiszen rajtuk jelentős mértékben múlik a megrendelők sikere a MÁV beszerzési versenyében. A MÁV beszerzési tendereiben a hazai vállalkozások abban az esetben lehetnek sikeresek, ha jó minőségben, megfelelő mennyiségben és versenyképes áron tudják a rendeléseket kielégíteni. A Közalapítvány hálózatához tartozó MÁV-specifikus tanácsadók felkészülten, támogatott tanácsadói program keretében segítik a vállalkozásokat a beszerzések terén, a lehetséges támogatások elérésében.
Az előadások után személyes konzultációra nyílt lehetősége a roadshow-ra regisztráló vállalkozásoknak, akik pozitívnak értékelték a párbeszéd és kapcsolatfelvétel lehetőségét. A megbeszélések során leginkább az iránt érdeklődtek a cégek képviselői, hogy miképpen válhatnának a MÁV partnereivé, milyen formában tudnak ajánlatot tenni a nemzeti vasúttársaság számára. Azok, akik már korábban beszállítói voltak a MÁV-nak, hasznos egyedi észrevételeket tettek a folyamatokra vonatkozóan korábbi tapasztalataik alapján.
A MÁV a már meglévő partnerei és a potenciális beszállítói számára az elkövetkező fél évben 19 megyeszékhelyet érintő roadshow-sorozatot szervez.