sharing economy

autóhasználat, autóipar, közlekedés, sharing economy

Kevesebb autóban többen utaznak majd

piacesprofit.hu

A PwC Magyarország elemzése szerint a gépjárműpiac 2030-ig radikális változásokon megy át. Az új megosztási módok elterjedése miatt a gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, míg az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökkenhet. Ezzel szemben Kína gépkocsiállománya 2030-ig 180 millióról 280 millió darabra nő.

Tovább olvasom »
Bőleg György, ceu, digitális átállás, platformgazdaság, sharing economy

Óvatosan a tigrisekkel

Szeicz András

A sharing economy rendszerében mindenki vállalkozóvá és egyben magányos dzsungelharcossá válik. Az eddigi kollektív megjelenés helyett ez egy rengeteg szereplős szabadversenyt hozhat magával dr. Bőgel György, a Közép-európai Egyetem professzora szerint, akivel arról beszélgettünk, milyen lehetőségek és veszélyek rejlenek az új gazdasági modellben.

Tovább olvasom »
angyalbefektető, közösség, magyar cégek, magyar fejlesztés, miutcank, online kommunikáció, sharing economy

Kik laknak az utcádban?

Szeicz András

Ha mindenki rendet tart a saját háza táján, akkor mindenhol rend lesz – mondja Horváth Gáspár, aki az egyetem után kezdte el építeni a Miutcánk.hu-t. Az oldalon olyan lokális közösségek jöhetnek létre, amelyben az egymáshoz közel lakók segíthetik ki egymást egy létrával vagy egy fúróval éppen. Ez a sharing economy lényegében. A kérdés, hogy az alapvetően bizalmatlan magyar társadalomban mindez hogyan működik.

Tovább olvasom »
airbnb, jogi szabályozás, közösségi gazdaság, megosztás gazdasága, munkajog, sharing economy, uber, uniós szabályozás

Uber, Airbnb: csak futnak a jogászok a fejlődés után

piacesprofit.hu

A közösségi gazdaság fordulóponthoz érkezett: a cégek tevékenységének belátható időn belüli átlátható szabályozása sem Európában, sem Magyarországon nem halogatható tovább. Bár a hatályos uniós és hazai törvények erre az üzleti modellre is vonatkoznak, az újszerűség miatt adójogi, versenyjogi, fogyasztóvédelmi, munkajogi és egyéb kérdések merülnek fel. Ezeket nem csupán az állami hatóságok vagy a hagyományos piaci szereplők érdekei miatt, hanem a megosztáson alapuló gazdaság cégeinek biztonságos működése, sőt, fejlődése okán is rendezni kell. Máskülönben megismétlődik az Uber nemzetközi és hazai története.

Tovább olvasom »
autómegosztás, b2c, baby boomer, C2C, internet, jövő, jövő generáció, megosztásalapú gazdaság, megosztásos gazdaság, online, p2p, pwc, sharing economy, z-generáció

Sharing economy: megszoksz vagy megszöksz

piac-profit.hu

Minél hamarabb száll be egy cég a megosztásos gazdaságba, annál több esélye van az érvényesülésre. Még van tér az új platformok számára, de a későn érkezők idővel azon kaphatják magukat, hogy ez a vonat már elment, véli Kőszegi Árpád, a PricewaterhouseCoopers Magyarország menedzsere.

Tovább olvasom »
értékrend, garantált alapjövedelem, innováció, jövő, kihívás, konferencia, megosztásalapú gazdaság, megosztásos gazdaság, piac & profit, piac és profit, piacesprofit.hu, sharing economy, technológia, universal basic income, vagyoni egyenlőtlenségek

Megélhetésünk kulcsa és záloga lesz a sharing economy

piac-profit.hu

A megosztásos gazdaságba való átmenet kulturális, gondolkodás- és viselkedésbéli követelményeit és akadályait foglalta össze Dinya László, a Szegedi Egyetem tanára a Piac & Profit Sharing Economy című konferenciáján. Ha az automatizáció kiváltja a lakosság nagy részének a munkáját, s a garantált alapjövedelem csak a minimális megélhetésüket fedezi, akkor autójuk, lakásuk, gépeik, szaktudásuk stb. bérbe adásával tehetnek szert az emberek pluszjövedelemre a megosztásos gazdaságban.

Tovább olvasom »
autógyártás, autóipar, ceu, elon musk, megosztásos gazdaság, piac és profit, piacesprofit.hu, sharing economy, szövetkezet

Bedöntheti a sharing economy az autógyártásfüggő magyar gazdaságot, véli a CEU professzora

piac-profit.hu

Hangadó vállalkozók, mint például Elon Musk, azt szeretnék, ha a lakosság nem birtokolná, hanem megosztaná az önvezető autókat. Van olyan becslés is, hogy Budapest autóparkjának 90 százalékára nem lenne szükség egy ilyen helyzetben. Gondolatok Bőgel Györgytől, a CEU-professzorától, aki előadásával június 15-én megnyitotta a Piac & Profit Sharing Economy – Megosztásos gazdaság című konferenciáját.

Tovább olvasom »
csomaglogisztika, erőforrás megosztás, közösségi gazdaság, logisztika, sharing economy

Birtoklás helyett megosztás

piacesprofit.hu

A közösségi gazdaság jelentős változásokat hozhat a logisztikában. A társadalmi trendek ugyanis abba az irányba mutatnak, hogy a javak birtoklása helyett a javak megosztása válik egyre általánosabbá, amely új üzleti modelleket hív életre, állapítja meg a DHL nemrég publikált tanulmánya.

Tovább olvasom »
európai bíróság, megosztás gazdasága, sharing economy, uber, uniós jog, utazásmegosztás

Besárgítja Európa az Ubert?

piacesprofit.hu

Az Uber számára kellemetlen fordulatot vett a vele szemben folyó eljárás az Európai Unió Bíróságán, miután a bíróság főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, az Ubernek is teljesítenie kell a tagállamok által a taxisofőrök számára előírt kötelezettségeket – figyelmeztet a mai brüsszeli döntést összegző közleményében a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda.

Tovább olvasom »
közösségi gazdaság, megosztás gazdasága, sharing economy

Amikor az üzlet gyorsabb, mint a jogalkotó

piacesprofit.hu

Hiába igyekeznek világszerte egyre több helyen tűzzel-vassal irtani a piacok régebbi szereplői, a sharing economy, más néven a közösségi gazdaság ellenállhatatlanul terjeszkedik. Az innovativitás nem kérdés, a szabályszerű működés egyelőre igen. Ennek megoldásáért tenne a frissen alapított magyar Sharing Economy Szövetség.

Tovább olvasom »
autógyártás, autópiac, elektromos gépjármű, gépjármű, havidíjak, mobilpiac, sharing economy

A mobilpiac irányába megy el az autóipar

piacesprofit.hu

Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért – derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.

Tovább olvasom »