Keményen oltja az airbnbzőket Velence

Meglehetősen durva szövegű plakátokon hívják fel a turisták figyelmét Velencében arra, hogy milyen rossz hatással van az Airbnb és az ahhoz hasonló oldalak a város életére. "Érezd jól magad a valaha volt otthonainkban" - fogalmaz többek között az üzenet.

Gerillamarketing kampánnyal tiltakoznak a velencei lakosok a változások ellen, amit véleményük szerint az Airbnb és az ahhoz hasonló szálláskereső oldalak indítottak el a városban.

A plakát szövege szerint aki az Airbnbn vagy valamelyik hasonló oldalon foglalta a szállását, közvetlenül is felelős azért, hogy Velencéből lassan kiszorul a város lelkét jelentő állandó lakosság, és a várost ellepik az ingatlanspekulánsok, akik rövidtávú turisztikai lakásbérletre specializálódva veszik bérbe és adják ki a lakásokat, felsrófolva ezzel az árakat. A szöveg szerint, amely a városba érkező turistákhoz szól, ők azok a szerencsések, akik élvezhetik a csodás várost, ami túlélt már háborúkat és természeti katasztrófákat. Most viszont - fogalmaz a szöveg - a város üres kagylóhéjjá válik, a mosolygó vendéglátók pedig a város kultúrájának elsivatagosodásához járulnak hozzá. Mindez pedig "istenverte szégyen. Érezze jól magát korábbi otthonainkban" - zárul a plakát szövege.

Az Airbnb alapítója szerint a lakáskiadás nemcsak pénzcsinálás, hanem eszköz új kapcsolatok létesítésére, sőt, tulajdonképpen demokratizálta a turizmust.

Kép:Turizmus.com

Az üzenet újdonsága, hogy a turistákhoz szól. Egyébként világszerte már több város igyekszik fellépni valahogyan a probléma ellen, amit a hosszú távú bérlők kiszorulása okoz. Nemrég San Francisco hozta meg azt a döntést, hogy az Airbnb-re és a hasonló oldalakra ugyanaz vonatkozik, mint bármilyen egyéb lakásbérletre, és csak olyan lakásokat adhatnak ki a turistáknak, amelyeket előzetesen regisztrálnak a városnál. Májusban Berlinben szigorítottak jelentősen az Airbnb lakáskiadásra vonatkozó szabályokon, csak szigorú feltételek mellett, különféle megkötésekkel lehet kiadni a lakásokat vagy azoknak egy részeit, ráadásul az árba is beleszólnak majd a hatóságok.

Verseny 2.0: az Uber-hatás
A közösségi gazdaság szexi és korszerű, ezért ma az a megközelítés dívik, hogy az ellene küzdőknek inkább haladniuk kellene a korral. A képlet azonban ennél bonyolultabb. A szabályokat egyelőre jó részben kikerülő, új platformon versenyző cégek színre lépésével egyesek szerint a kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo