A cégeknek is be kéne szállni a turizmusmarketingbe

Elképzelhető, hogy vállal „ágazati ombudsmani” szerepet a Magyar Turisztikai Ügynökség, bár nem ez a fő feladata. A szervezet vezetője szerint a legfontosabb az átlátható stratégia megalkotása, a turizmusmarketingbe pedig a vállalkozásoknak is be kéne szállnia – többek között erről is beszélt a Turizmus.com-nak adott interjúban.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Azt tartom elsődlegesnek, hogy legyen egy olyan turizmusfejlesztési stratégiánk, amely kiszámíthatóan s hosszú távra meghatározza a prioritásokat. A piac minden szereplőjének tudnia kell, hogy milyen irányba kívánjuk fejleszteni az ágazatot, milyen célokhoz fogunk hazai és uniós forrásokat allokálni, illetve miben érdemes gondolkodniuk saját beruházásaik tervezésekor” – mondta a Turizmus.com-nak adott interjúban Bienerth Gusztáv, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezetője.

A szervezetnek szerepe volt abban, hogy végül nem tiltották ki a turistabuszokat a Budai Várból,  és bár a vezető szerint nem ez a fő dolguk, nem zárja ki, hogy a jövőben is „jusson energiájuk” hasonló ügyekben való beavatkozásra. Bienerth szerint a mostani fejlesztések (például az, hogy a vizes VB előkészítő beruházásai miatt a turista hajók dokkolása válik lehetetlenné) valóban okoznak nehézségeket a turizmusnak, ha viszont elkészülnek, annak versenyképességéhez járulnak hozzá.

Kép:sxc

Együtt – vagy mégsem?

Bár korábban arról volt szó, hogy a szakma szereplőit bevonják a turizmusfejlesztési stratégia kialakításába, a napokban életre hívott Nemzeti Turisztikai Tanácsadó Testületben a társminisztériumok, valamint a főváros és a Balaton képviselői mellett még meghívottként sem szerepelnek a szakmai szervezetek.

Bienerth szerint ez nem meglepő, mivel a szakmai szervezetekre a stratégia, majd a törvény előkészítésekor számítanak. Budapest esetében a Turisztikai Kerekasztallal konzultálnak, de, rendszeresen kérik majd a szakmai szövetségek véleményét, javaslatait – nyilatkozta. Az egyeztetési folyamat koordinációja az ő feladata lesz.

A vállalkozásoktól vár pénzt

Az MTÜ feladata a turizmusmarketing ellátása is, Bienerth viszont „meg lenne lepve”, ha a költségvetési támogatás elérné a bizonyos forrásoktól származó 30 milliárdot. A tervezetben szereplő 5,5 milliárdnál viszont többet vár, hozzátette viszont: „fontosnak tartom, hogy ne csak a költségvetéstől várjuk a forrást. Tegyék hozzá a magukét a vállalkozások is. Ennek a módját is ki kell még dolgoznunk”.

Ld. a frissen elfogadott turizmusfejlesztési hozzájárulást.

Hogy mi lesz a befolyó pénzzel, arról Bienerth még nem nyilatkozott. „Lássuk először, hogy mi történik 2017. január elsejétől, amikor 27-ről 18 százalékra csökken a vendéglátóáfa. Lássuk, a vállalkozások tudnak-e élni ezzel a lehetőséggel? Például a dolgozók legális béremelésére, a szakképzett munkaerő megtartására fordítják-e a náluk maradó pénzt? A 2018-tól várható további áfacsökkentéssel és a turisztikai hozzájárulás bevezetésével előálló új helyzetről most még korai bármit is mondani. Az viszont biztos, hogy napirenden tartjuk a reprezentációs adó eltörlését, remélve, hogy a céges forgalom fellendülését eredményezi majd, ami további forrásokat biztosít a vendéglátó ágazat megerősödéséhez” – mondta.

Tárgyalna az Airbnb-vel

Napirenden tartják a sharing economy kérdését is, az MTÜ vezetője elmondása szerint az év második felében, a V4-ek képviselőjeként tervez leülni az Airbnb tulajdonosaival, hogy régiós szinten találjanak megoldást az adózási, a fogyasztóvédelmi, az adatszolgáltatási és az árszínvonalat érintő kérdésekre.

 

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo