Fogyasztói bizalom cikkek


Évek óta nem voltunk ilyen bizakodóak

Évek óta nem voltunk ilyen bizakodóak 

A magyar vásárlók immár 21 százaléka tartja megfelelőnek saját pénzügyi lehetőségeit arra, hogy megvegye, amit szeretne, vagy amire szüksége van. Ez az arány még csak 17 százalékot ért el az előző negyedévben. A pénzügyi kilátásainkban is bizakodóbbak vagyunk a Nielsen felmérésnek adatai alapján.
Így lehet eladni azt, amire nem vágyik senki

Így lehet eladni azt, amire nem vágyik senki 

Ismer valaki egy kiváló temetkezési vállalkozót? És spontán említésre hány ilyen céget tudnánk megnevezni? Tényleg, hány lájkolója van a legnépszerűbb követeléskezelő cégnek? Ma már szinte természetes – de legalábbis annak kéne lennie – hogy a kisebb cégek is energiát áldoznak reputációjuk javítására, ismertségük fokozására, brandépítésre. De van, ahol ez nehezebb az átlagosnál.
Nem érzi a magyar, hogy annyival jobb lenne

Nem érzi a magyar, hogy annyival jobb lenne 

Hazánkban 55 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index a második negyedévben, az első negyedévi 57-hez viszonyítva. De még mindig több, mint a 2014-es negyedik negyedév 54 pontja – állapítja meg a Nielsen felmérése.
Egy picit jobban bízunk a jövőben

Egy picit jobban bízunk a jövőben 

Júliusban folytatódott a GKI-Erste konjunktúra- szezonális index értékének idei stagnálása, melynek szintje így továbbra is viszonylag optimista hangulatot tükröz. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások nem változtak, a fogyasztóiak minimálisan emelkedtek.
Régóta vártuk az alkalmat, hogy vásároljunk

Régóta vártuk az alkalmat, hogy vásároljunk 

Az elmúlt években elhalasztott vásárlások növelték a kiskereskedelmi forgalmat az elemzők szerint, a vártnál gyengébb élelmiszerforgalom pedig a vasárnapi boltbezárások eredménye. A kiskereskedelmi forgalom volumene 2015 májusában a nyers adat szerint 4,4, naptárhatástól megtisztítva 5,4 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest a KSH szerint.
Divatos vagy praktikus a hatékony céglogó?

Divatos vagy praktikus a hatékony céglogó? 

Néhány pillanat alatt eldől, hogy milyen első benyomást teszünk – épp így van ez akkor is, ha a reménybeli vásárlónk először találkozik a cégünkkel. Ezért kiemelten fontos a logó megtervezése!
Napfény járja át az ipar szívét újra

Napfény járja át az ipar szívét újra 

Júniusban az üzleti szférán belül – a májusban nagyon derűlátóvá vált szolgáltató cégek kivételével – minden ágazat érezhetően optimistább lett. Az építőipar kivételével mindenhol valamivel több volt a javulásra, mint a romlásra számító vállalat.
Magunkban bízunk, de az országban…

Magunkban bízunk, de az országban… 

Minden harmadik ember optimistán nyilatkozott saját háztartása várható anyagi helyzetéről, ugyanakkor az ország gazdasági kilátásairól eltérően vélekedtek egy friss kutatásban. Itthon az elmúlt évben nőtt a megtakarítással rendelkezők aránya, és többen tudják minden nehézség nélkül fizetni tartozásaikat – derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának nyolc országban, az ügyfelei körében végzett legújabb kutatásából.
Előzzük optimizmusban még a vidám brazilokat is

Előzzük optimizmusban még a vidám brazilokat is 

Jelenleg a szokásosnál valamivel kedvezőbb pozíciót foglalunk el a 24 országból álló elégedettségi ranglistán, 19. helyen állunk - ezek a legfontosabb megállapításai annak a világszerte végzett közvéleménykutatás-sorozatnak, amelyet az Ipsos készít.
Jobb a kedvünk, de költekezni nem akarunk

Jobb a kedvünk, de költekezni nem akarunk 

Hazánk ahhoz a tizenöt európai országhoz tartozik, ahol emelkedett a fogyasztói bizalmi index az idei első negyedévben, a tavalyi negyedik negyedévhez képest, elsősorban saját anyagi helyzetüket ítélik meg kedvezően a legtöbben, de a vásárlási kedv visszaesett.

Icipicit jobb hangulatban a cégek 

Valamicskét javultak áprilisban az üzleti és fogyasztói várakozások, de a foglalkoztatási szándék gyengült a kereskedelemben és a lakosság is jobban tart a munkanélküliségtől – derül ki a GKI-Erste konjunktúraindexből.

Egyre többet költünk - de nem akárhol 

A GfK Kereskedelmi Analízisek tanulmánya szerint a tavalyi évben a háztartások napi fogyasztási cikkekre fordított költései növekedtek – egyre több alkalommal egyre nagyobb értékben vásároltak.

Egyre jobban megnézzük, mit veszünk 

Európában egyre inkább előtérbe kerül a közösségi fogyasztás és a használt tárgyak adásvétele. Az európai válaszadók csaknem 30 százaléka, míg a magyarok 37 százaléka a korábbinál gyakrabban vásárol használt árucikket.

Újabb rákkeltő anyag a mezőgazdaságban? 

Az ENSZ Világegyészségügyi Szervezetének rákbetegségekkel foglalkozó intézete a "valószínűleg" szót választotta a gyomirtószer rákkeltő hatásának jellemzésére. Akkor most rákkeltő vagy sem?

Nem lettünk bizakodóbbak 

Márciusban lényegében stagnált a GKI-Erste konjunktúra-index értéke. Miközben 2014 októbere óta jellemzően kis lépésekkel, de folyamatos a romlás, az index szintje továbbra is viszonylag optimista hangulatot tükröz.

Borúlátó a magyar – csak azt vesszük meg, amit kell 

A fogyasztói várakozások stagnálnak, míg a vásárlási hajlandóság enyhén emelkedett. A családok saját helyzetüket pozitívan, de az ország kilátásait meglehetősen negatívan látják, a vásárlásaikban a magyarok csak a sokáig halasztott beszerzéseket hozzák be.

Az ilyen marketingnek hisznek az emberek 

Milyen marketingnek hisznek az emberek? Akármilyen furcsán is hangzik: az olyannak, amelyik nem próbál eladni nekik! Cikkünkből megtudja, miért olcsóbb és eredményesebb az olyan marketing, amely nem elsősorban eladni próbál, és pontosan milyen marketing is ez.

Lehetünk Teréz anya és Doktor House egy személyben? 

Sok cég megtapasztalta már, hogy a reklámozás jó ideje nem hoz olyan eredményt, mint régen. Mi ennek az oka, és mi működik helyette? Hogyan szerezzenek a cégek minőségi értékesítési leadeket a mai piacon? A Piac&Profit szakértője segít!

Visszazuhant a fogyasztók bizalma 

A GfK Fogyasztói Bizalom Index vizsgálata szerint az idei év harmadik negyedévében jelentős, mintegy 15 pontnyi csökkenést könyvelhetett el a mutató. Mind a fogyasztói bizalom, mind a fogyasztói várakozások indexe a 2013 év eleji értékekre esett vissza.

Bizakodóbbak a vállalkozások – a lakosság már nem annyira 

Augusztusban a GKI-Erste konjunktúraindex értéke lényegében nem változott az előző hónaphoz képest. Mindez ellentétes folyamatok eredményeként alakult így. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti kilátások enyhén javultak, míg a fogyasztói várakozások romlottak.

Irány a nyaralás – újra úton a magyar 

A hazai lakosság utazási kedvére is pozitív hatással van, hogy a gazdasági válság kitörése óta először javult a magyarok hangulata. A megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy idén nyaralni megy.

Tényleg ugorhat idén a pannon puma 

Megközelítheti a három százalékot a magyar gazdasági növekedés idén. A hazai fellendülés alapját egyebek mellett a fogyasztói bizalom erősödése, a kedvező monetáris politika és a csökkenő közüzemi díjak adhatják.

Ha van idő visszakozni, többen mernek neten vásárolni 

Az első negyedévben összesen 27 milliárd forintos forgalmat bonyolított le az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora Magyarországon. Az internetes vásárlás fejlődése évek óta töretlen, a vásárlói elégedettség növelése, a felhasználói élmény erősítése, valamint a bizalom kiépítése központi kérdéssé vált. A június 13-án hatályba lépett e-kereskedelmi törvény alapján a vásárló elállási joga 8-ról 14 napra emelkedett online vásárlás esetén, ami tovább erősítheti a bizalmat a webáruházak iránt.

Idén tényleg ugorhat a pannon puma 

Várhatóan az eddig becsült számoknál gyorsabb lesz a magyar növekedés, húz az export, az iparban a járműgyártás, és növekszik a lakosság vásárlóereje, így a belföldi fogyasztás is kezd felélénkülni.

Megint elhittük, hogy jobb lesz 

Mint rendszerint a választások előtt, ismét csúcsra jár a fogyasztói bizalom. A magyarok azonban ezúttal óvatosan remélnek: nem tervezik a vásárlásaik felpörgetését, viszont a munkanélküliségtől sem tartanak annyira.

A hibákat igenis jóvá kell tenni!  

Még a legjobb céggel is előfordul olykor, hogy hibázik, és nem kifogástalanul szolgálja ki az ügyfelet. Kár lenne tagadni. De mi a teendő ilyenkor? Hogyan menthetjük, ami menthető?

Lehetett volna vidámabb is a karácsony 

A tavalyi év utolsó időszakában a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe változatlan maradt az őszi értékhez képest. A fogyasztói várakozások mérséklődését hozta a megkérdezettek saját anyagi és az ország gazdasági helyzetének kilátásairól alkotott véleménye, ez utóbbi esetében különösen ötéves távlatban. A pesszimista hangulat kitart mind a munkanélküliség, mind a hitelfelvételi kedv, a család reáljövedelmére és a hitelkamatokra vonatkozó várakozásokra vonatkozóan.

Rosszabbul élünk, mint két éve 

Európa-szerte több európai háztartás rosszabb pénzügyi helyzetben van, mint két vagy három éve – és ötévnyi recessziót, megszorítást és növekvő munkanélküliséget követően nem képesek időben kifizetni a számláikat. Számos európai országban a gazdaság fellendülése mellett a növekvő munkanélküliséggel párhuzamosan az általános fogyasztói bizalom csökken, a vásárlóerő gyengül, a kifizetések pedig akadoznak- derült ki az Intrum Justita Fogyasztói Fizetési Jelentéséből, mely 21 országban több mint 10 000 fő részvételével vizsgálta a fogyasztói fizetések alakulását.

Drágulást várunk, de jól vagyunk 

A GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Index minden komponense növekedésre váltott annak ellenére, hogy a lakosság megdöbbentően magas fogyasztóiár-emelkedést vár idén.

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra 

Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.

Mitől bízik meg bennünk egy vásárló? 

Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban? Szakértőnk tippeket ad a probléma megoldásához.

Jól kezdődik az év a kereskedőknek 

2013 első negyedévében a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető.

Kint a gödörből a fogyasztói bizalom 

Kiemelkedő mértékben javult a fogyasztói bizalmi index Magyarországon idén az első negyedévben, bár az európai átlaghoz viszonyítva még mindig alacsony. A legtöbben személyes pénzügyi helyzetüket tartják kedvezőnek a magyar válaszadók közül.

Felvidította a fogyasztókat a rezsicsökkentés 

Ugrásszerűen javult a fogyasztói hangulat Magyarországon márciusban a kormányzat rezsicsökkentő lépéseinek köszönhetően. Bizakodóbbak az emberek mind a háztartások, mind az ország gazdasági kilátásainak megítélésével kapcsolatban.

Nem bíznak az üzenetben a fogyasztók 

A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság, de alapvetően negatív véleménnyel vagyunk az újságírók munkájáról is. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.

Borúsan látják a jövőt a vállalatok 

Nem sikerült tavalyi – egyébként elég alacsony – csúcspontjára jutnia februárban a GKI-Erste konjunktúra-index értékének. Januárban a négy hónapon át tartó, egyenként kis, esetenként apró lépésekkel történő emelkedés révén már sikerült ezt megközelítenie, de ez a javulás februárban megállt. A felmérés szerint a fogyasztói várakozások ugyan most is tovább emelkedtek, az üzletiek viszont kissé romlottak.

A márkád a személyiséged 

A márkázás nem arra szolgál, hogy a célpiacunk fogyasztói a versenytársakkal szemben a mi produktumunkat válasszák, hanem arra, hogy úgy érezzék: a mienk az egyedüli termék, amely választ ad az igényeikre.

Valami történik a magyar gazdaságban 

Csaknem tavalyi csúcspontjára jutott januárban a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. Az emelkedés egyenként kis, esetenként apró lépésekkel, de negyedik hónapja tart. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint a mostani javulás a fogyasztói várakozások megugrásának következménye, az üzleti bizalmi index ugyanis nem változott.

Bizakodóbbak lettünk?  

Minimális mértékben, de emelkedett a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének, s vele együtt a Vásárlási Hajlandóság Index értéke is, míg a Fogyasztói Várakozások Indexének értéke stagnált 2012 utolsó negyedévében. A kutatóintézet közleménye szerint némi pozitív elmozdulás a fogyasztói várakozások terén volt észlelhető, aminek hátterében az áll, hogy a háztartások enyhén bizakodóbbak saját anyagi és az ország gazdasági esélyeit illetően.

Tízből nyolc magyar recesszióra készül 

A görögök után a magyarok látják legsötétebben a jövőt: hazánkban a munkavállalók 78 százaléka számít a gazdasági helyzet további súlyosbodására. A Randstad Workmonitor adatai szerint a többség úgy gondolja, nem fog fizetésemelést kapni 2013-ban.

A horvátok még nálunk is borúlátóbbak 

Magyarország, Dél-Korea és Horvátország vezeti a legpesszimistább országok listáját, amelyet a Nielsen piackutató cég állított össze a fogyasztói bizalmi index alapján az idei harmadik negyedéves időszakról - derül ki a Jutarnji list című napilap szombaton megjelent összeállításból.

Sötétebbnek látjuk a jövőt 

A harmadik negyedévben újra csökkent a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének, s vele együtt a Vásárlási Hajlandóság és a Fogyasztói Várakozások Indexének értéke is. Minden második honfitársunk a munkanélküliek számának növekedésére, valamint a fogyasztói árak emelkedésére számít az elkövetkező egy évben.

Tovább romlottak a gazdasági várakozások 

Május óta lényegében változatlan a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. Az év eleji szerény emelkedést májusban zuhanás, azóta pedig enyhe hullámzás követte. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint szeptemberben az üzleti várakozások kissé tovább romlottak, a fogyasztóiak viszont valamicskét javultak, s megközelítették idei, áprilisi maximumukat.

Ötven felett bízunk az ország jövőjében 

Főként az ország közeli és távoli jövőjébe tekint bizakodva az 50 feletti lakosság. Közülük is a 70 felettiek a legoptimistábbak. A pozitív fordulat a jövővel kapcsolatos várakozásoknak tudható be. A feltételezett javulás ellenére, a jelenlegi helyzet változatlansága miatt a vásárlási kedv jelentősen nem változott.

Kicsit kikapaszkodtunk, de még mélyen vagyunk a gödörben 

Idei mélypontjához képest alig emelkedett júliusban a GKI-Erste konjunktúraindex. A májusi zuhanás után júniusban és júliusban is minimálisan emelkedett a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, de ezzel a felét sem nyerte vissza akkori esésének. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint júliusban az üzleti és a fogyasztói várakozások is javultak kissé, de továbbra is nagyon pesszimista hangulatot tükröznek.

Nem az EB, hanem a meleg miatt nő a sörfogyasztás 

A nagy sportesemények kapcsán a sör és a sós ropogtatnivalók forgalmának emelkedésére számítanak a gyártók, kereskedők. Az elmúlt hat év adatainak vizsgálata alapján azonban nem mutatható ki egyértelmű összefüggés a rendezvények és a vásárlások között.

Bizakodóbbak vagyunk, de hitelt nem vennénk fel 

Bár továbbra is jelentősen elmarad az elmúlt két év azonos időszakában mért értéktől, 2012 júniusában emelkedett a GfK Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének értéke az első negyedévhez képest. A hitelfelvételi kedv némiképp az eddigieknél is alábbhagyott.

Nyugat-Európában a legjobb  

Luxemburgban, az Egyesült Királyságban, Dániában, Ausztriában, Írországban, Finnországban, Hollandiában, Belgiumban, Németországban, Franciaországban és Svédországban élvezhetik a legjobb feltételeket a fogyasztók az Európai Unión belül - derül ki az úgynevezett fogyasztói eredménytáblából, amelyet kedden tettek közzé Brüsszelben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Gazdaság

Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás

Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás 

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo