Fogyasztói bizalom cikkek
Ekkorát már rég zuhantunk
2008 ősze, a világgazdasági válság magyarországi megjelenése óta nem zuhant egyetlen hónap alatt akkorát a GKI-Erste konjunktúra-index értéke, mint most májusban. Ezzel az index háromhavi javulás, illetve stagnálás után nagyjából az év eleji, nagyon alacsony szintre esett. Ilyen negatív vélemények ez előtt utoljára 2009 végén jellemezték a magyar gazdaságot. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint májusban az üzleti szektor és a fogyasztók várakozásait egyaránt a mély pesszimizmus jellemezte.
Tudatosabb fogyasztás lendítené fel a gazdaságot
Az európai fogyasztók „tudatosabbá tételével" növelné az Európai Bizottság az uniós fogyasztási kiadásokat és ezáltal lendítené föl a stagnáló gazdaságot.
Még a pesszimizmus az úr
Áprilisban az üzleti szférában egészen minimális romlás, a fogyasztók körében pedig hasonló mértékű javulás volt tapasztalható a GKI-Erste konjunktúraindex értékében. Eszerint az elmúlt hónapban csaknem egy éves jelentős csökkenés és ezt követő kéthavi szerény emelkedés után a márciusi szinten maradt az index.
Oszlanak a felhők
Márciusban - csaknem egy éves csökkenés után - immár második hónapja emelkedik a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, mely ezzel a 2011 nyár végi szintre került. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint márciusban az üzleti szférában jelentősen, a fogyasztók körében pedig kissé javultak a várakozások.
Tízből heten soha nem vennének fel hitelt
Drasztikusan - 24 ponttal - csökkent a GfK komplex Fogyasztói Bizalom Index 2011 szeptemberében az előző negyedévhez képest. A háztartások borúsnak látják mind saját, mind az ország várható gazdasági-pénzügyi helyzetét. A vásárlási hajlandóság változatlan, a megtakarítások felhasználásával kapcsolatban viszont bizonytalanok a megkérdezettek. Tízből hárman alkalmatlannak tartják az időt hitelfelvételre, tízből heten pedig teljesen elutasítják azt.
Romlik a magyar gazdaság kilátásainak megítélése
A magyar gazdaság kilátásainak megítélése az ipar kivételével minden ágazatban tovább romlott, a lakosság véleménye pedig sokkal kedvezőtlenebb lett a GKI felmérése szerint. Szeptemberben - a csaknem egy éve tartó, szinte folyamatos csökkenést követően - újra jelentősen esett a GKI fogyasztói bizalmi index értéke. Pesszimista válaszok születtek az ACCA legfrissebb nemzetközi kutatásában is, amely a világgazdaság trendjeit mérte fel.
KitKat-botrány: nem esznek többet orángután-ujjat
A nyugati világ pálmaolaj igénye hatalmas. Az olajpálmából kinyert olaj kozmetikai termékekben, fogkrémekben, testápolókban és csokoládékban kerül felhasználásra - de a "környezetbarátnak" nevezett bioüzemanyagokban is. A kereslet kielégítésére esőerdőket tüntetnek el és helyette országnyi területeket ültessenek be monokultúrás állománnyal: olajpálmafákkal. Eközben megfosztják élőhelyüktől a veszélyeztett fajokat, például az orángutánt. A Nestlé csatlakozott azon cégek sorához, melyek gondosan megszűrik pálmaolaj-beszállítóikat, hogy elkerüljék az őshonos ökoszisztémákat romboló gyakorlatot.
12 éve volt ilyen hangulat utoljára
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 utolsó negyedévében 26 százalékpontnyit csökkent és ezzel elérte történetének második legalacsonyabb negatív rekordját. Az egész világot érintő pénzügyi és gazdasági válság első hónapjaiban, 2008 utolsó negyedévében a komplex mutatószám minden komponense csökkent, kivéve a az ország gazdasági helyzetének hosszú távú (a következő 5 évre vonatkozó) megítélését, amely változatlan maradt.