Irány a nyaralás – újra úton a magyar

A hazai lakosság utazási kedvére is pozitív hatással van, hogy a gazdasági válság kitörése óta először javult a magyarok hangulata. A megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy idén nyaralni megy.

A legtöbben a Balatonhoz mennek - kép: Pixabay

Maguk mögött tudva a válság nadrágszíj-meghúzós éveit, a magyarok 40 százaléka úgy tervezi, hogy idén többet fogyaszt majd, mint tavaly. 2013-ban még csak a megkérdezettek egyharmada számított arra, hogy lehetőségei növekedni fognak az elkövetkezendő időszakban, ehhez képest a növekedés szemmel látható. Arra a kérdésre, hogy mire fog leginkább költeni a napi kiadásokon túl, a megkérdezettek többsége az „utazás, szabadidő” választ jelölte meg – derült ki a Cetelem Körkép 2014 felméréséből. (Sokan céges autóval vágnak neki a nyaralásnak, ilyenkor azonban van néhány dolog, amire érdemes figyelni!)

Míg a Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a lakosság csaknem 40 százaléka utazna el a főszezonban (ez valamivel meghaladja a tavalyi eredményt), addig a felmérés adatai ennél is kedvezőbbek. 2013-ban még a lakosság 40 százaléka tervezte, hogy nyári pihenését lakóhelyétől távol tölti, idén már a megkérdezettek 45 százaléka tervezi, hogy nyaralni megy.

Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója is előremutatónak látja, hogy a válság nehéz éveit talán végre magunk mögött hagyva egyre többek számára nyílik lehetőség arra, hogy a hétköznapok költségeinek fedezésén felül életminőségük javítására is fordítsanak pénzükből. „Pozitív jelenség, hogy egyre többen engedhetik meg maguknak a nyári pihenést. Az utazóknak javasoljuk, hogy pénzügyi szempontból is alaposan tervezzék meg a nyaralást, hogy a pihenés nyugalma biztosítva legyen” – mondta Lukács Zoltán.

A nyaralás a többség számára belföldi üdülést jelent: a válaszadók mintegy 70 százaléka a határokon innen tervezi a feltöltődést, közülük minden harmadik a Balatont választja.

Akik viszont külföldi utazásra készülnek, elsősorban Horvátországot választják, amit Görögország, Olaszország, Románia (Erdély) és Bulgária követ. A Magyar Cetelem Bank saját felmérésében is Horvátország a kedvenc úti cél, mögötte Olaszország a második, és Spanyolország a harmadik. A magyar turista átlagosan – egy hosszú hétvégénél többet, egy egyhetes nyaralásnál kevesebbet – 5 napot szán szabadságából nyaralásra, amelyre belföldön 90, külföldön pedig 150 ezer forintot tervez elkölteni.

Lenne elefántgondozó egy hétre? Vagy a múltba vágyik?
A nyaralásról sokaknak a homokos föveny és a napozás jut az eszébe, de a valóságban a jelek mást mutatnak: egyre több turista vágyik különleges élményre a pihenése alatt. Erre utal a tematikus nyaralások térnyerése és a felnőtteknek szóló különleges táborok népszerűsége. Legalábbis külföldön. Hozzánk egyelőre nem gyűrűzött be ez a trend, de ma már nálunk is egyre sikeresebbek azok a szálláshelyek, amelyek extraszolgáltatásokat nyújtanak. Nekik nem kell részt venniük a kuponőrületben sem: a különleges élményért a magyar turista is szívesen fizet.

Véleményvezér

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.
Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival

Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival 

Valami bűzlik Dániában mondaná Shakespeare.
Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve

Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve 

Mennyire becsüljük meg nyugdíjasainkat?
Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester

Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester 

A vidéket még mindig a Fidesz uralja.
Hatalmas adóemelésre készül Putyin

Hatalmas adóemelésre készül Putyin 

Fogy Moszkva pénze, jön tehát a hadisarc.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo