Stratégia cikkek
A Balaton haláltusája
Nem volt épeszű fejlesztési stratégia.
A kormány felelősségi körébe tartozó szabályozási bizonytalanság a fejlődés legerősebb gátja
Felmérés: Megtriplázódott a vállalatok energiaköltsége.
Mindenki nyugodjon meg, Hadházy Ákos megtalálta a nemzeti akkumulátor stratégiát
A független képviselőnek mindössze egyetlen mondatot sikerült találnia a stratégiában a környezetvédelemről.
Nagy tervek – mire készülnek a minisztériumok a kkv-kkal?
Bemutatták a „2019-2030 –KKV Stratégia” névre keresztelt programtervet, amelynek célja a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások megerősítése.
Kkv-knak szóló stratégiát dolgozott ki a kormány
Elkészítéséhez 1000 vállalatot vontak be.
Generációváltás: fiamnak vagy profi menedzsernek adjam át a cégvezetést?
A generációváltást csak a cégek húsz százaléka éli túl.
Stratégia nélkül a GDPR-tól se várjunk csodát
Továbbra is komoly kihívást jelent a GDPR gyakorlati alkalmazása során a vállalkozásoknak a jogalap nélkül tárolt személyes adatok törlése. Alternatív megoldást jelenthet az adatok deperszonalizációja, azonban az üzleti érdekek és a jogszabályi megfelelőség közötti egyensúly érdekében fontos a megfelelő stratégia kialakítása.
A digitális átalakuláshoz hiányzik a naprakész tudás
2019 az igazi változások éve lesz: a digitális transzformáció szinte végigsöpör majd az egyes ágazatokon, ugyanis napjainkra a cégek valóban felismerték, hogy a digitalizáció elengedhetetlen az üzleti sikerhez – egy friss felmérés szerint.
Ha nem képes gyorsan reagálni, megeszik a „felforgatók”
Az új technológiák kínálta lehetőségek kihasználása, a működést támogató infrastruktúra folyamatos fejlesztése és a stratégiai gondolkodás – ez az a három fő terület, amelyekre a Deloitte elemzése szerint kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a magántulajdonú vállalkozásoknak ahhoz, hogy az üzleti világ gyors változásainak nyertesei lehessenek.
Még nem stratégiai cél a cégeknél a fenntarthatóság
A szervezetek közel háromnegyede tesz említést a fenntartható fejlődési célokról az éves vállalati vagy fenntarthatósági jelentésében, ami az elmúlt évhez képest 10 százalékos növekedést jelent. A konkrét lépések és a célok integrálása azonban számos vállalat esetében még mindig várat magára.
Autót sem úgy vásárolunk, mint régen
Új fogalmakkal és kihívásokkal kell szembenézniük az autókereskedőknek, mert autót sem úgy vásárolunk, mint régen. A hagyományos értékesítőknek át kell alakítaniuk működésüket, hogy továbbra is piacon maradjanak.
Egyedi ötletekkel lehet lenyomni az óriásokat
A nemzetközi kereskedelemben rohamosan nő az online értékesítések aránya. Globális szinten az online vásárlók 70%-a vásárolt külföldi webshopokból 2017-ben, míg ugyanez az arány egy évvel korábban csupán 6% volt. A külföldi piacra lépés tehát óriási lehetőséget jelent a hazai vállalatok számára, de sok lehet a buktató is.
Dinya László: "Nem minden zöld, ami megújuló"
Terjed a nap- és szélenergia, de az állam pénzt osztogatott olyan erőművekre, melyeknek működése nem gazdaságos. Dinya László szerint csak olyan beruházásokra kellene támogatást adni, ami önmagában is piacképes.
250 szennyező cégen múlik a világ sorsa
A világ 250 legnagyobb légszennyezőnek számító tőzsdei cégének még mindig csak az egyötöde rendelkezik emissziócsökkentési stratégiával. A Reuters és a Carbon Disclosure Project új, közös elemzése szerint az üzleti tevékenység dekarbonizációja javítja a nyereségességet.
A résben van a kkv-k nagy lehetősége
Ha egy cégben nincs értékesítési stratégia, akkor a bevétel csak véletlenszerűen csordogálhat be. Ennél már csak egy rosszabb eset létezik, ha van stratégiánk, de rossz. Szakértőnk segítségével bemutatjuk, hogy milyen sales stratégiák léteznek és mi az, amelyet érdmes követnie a kis- és középvállalkozásoknak.
Vége az egyszer használatos műanyagoknak
Az Európai Bizottság – az EU történetében először – páneurópai stratégiát fogadott el a műanyagokra vonatkozóan, mely szerint az uniós piacon forgalmazott műanyag csomagolóanyagok mindegyike újrahasznosítható lesz. Európában évente 25 millió tonna műanyaghulladék keletkezik, és ennek kevesebb mint 30%-át hasznosítjuk újra.
Nem látják még a cégek a mesterséges intelligencia előnyeit
Éves szinten 24-33 milliárd dollár áramlik a mesterséges intelligencia fejlesztésébe, de a piaci alkalmazás még behatárolt, ami részben a cégek félénkségének köszönhető. Néhány éven belül viszont minden igazgatótanács és vezérigazgató ki fogja kérni az algoritmusok "tanácsát" a stratégiai döntésekhez.
Így szoktuk meg – mondja a bukásra ítélt vezető
A hazai munkaerő kihasználtsága 47 százalék. Vagyis évente 106 munkanap megy veszendőbe. A cégek hatékonyságát rontó tényezők és rossz szokások listájának se vége, se hossza. Megoldási javaslatokat fogalmaztak meg szakemberek a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.
A jóslás tudománya
Sokáig csak azok a cégek tudtak talpon maradni, amelyek elébe mentek a változásnak. Ma az igazán sikeres cégek maguk is generálják a változást. Az életképes üzletember pedig jövőt latolgató jós és gyakorlati ember egyszerre.
Ha nem tesz jót az agynak a multitasking, baj, ha nem válaszolunk gyorsan minden emailre?
Az online összekapcsolódottság miatt minden nap rengeteg alkalmunk van arra, hogy emailekkel, csetüzenetekkel fecséreljük el az időnket, és ne haladjunk a tényleges munkánkkal. Új divat köszöntött be: vannak, akik sportot űznek abból, hogy minimális emailforgalmat bonyolítsanak. Naponta maximum ötöt írnak.
Így került be egy magyar startup az Apple reklámjába
Hogy érheti el egy háromfős magyar startup, hogy az Apple az ő termékükkel hirdesse az iPad Pro-t? Állításuk szerint nem csodaszernek, hanem tudatos növekedési stratégiának köszönhetik.
Gyógyír káoszmegelőzésre
Még mindig nagyon sok vállalkozás nem készít stratégiai tervet. Álmaik vannak, de terveik hosszabb – 3-5 éves – távra nincsenek, nem hogy konkrét akcióik, a mindennapi feladatok szintjére lebontott elképzeléseikkel. Olyan utat kell építeni, amely az ötleteiktől a megvalósult céljaikig vezeti végig a vállalkozást. Szakértőnk segít!
Kinek éri meg a korlátlan fogyasztás?
Korlátlan fogyasztási lehetőséggel csábítják vendégeiket az all you can eat éttermek. A rendszer lényege, hogy egy fix ár befizetése után ki-ki annyit fogyaszt az ételekből, amennyit csak szeretne. A kérdés, hogyan éri meg a tulajdonosoknak.
Nemcsak a rossz, a jó időkre is készülni kell
A válság idején a tervezés és optimalizálás kérdése nagyon felértékelődött, de a jó időszakokra is ugyanúgy érdemes előre tervezni: ha egy bérlő az adott irodaházban nem készül fel arra, hogyan tud majd bővülni, akkor lehet, hogy egy másik épületben tud csak új irodát nyitni. Ez pedig elaprózódáshoz, szervezeti és működési problémákhoz is vezethet. Nemcsak a rossz, hanem a jó időkre is fel kell tehát készülni – hívja fel a figyelmet Pál Tamás, az ESTON iroda-bérbeadási divíziójának vezetője.
Miért lehet jobb egy középszerű stratégia egy kiválónál?
Egy középszintű stratégia kiváló, fegyelmezett megvalósítása a tapasztalatok szerint sokkal jobb eredményeket hoz, mint egy kiváló stratégia középszintű megvalósítása. Hogy miért? És hogy leszünk mi eredményesek? Segítünk!
Fogja diétára a cégét vagy belehal!
Az alkalmazottak teletömése feladatokkal és kevésbé fontos célokkal csak arra jó, hogy elteljenek és a figyelmük elterelődjön a fő prioritásokról. Adunk néhány tippet, hogyan csökkentheti az adagjukat a megfelelő táplálkozás jegyében.
Azt mondják, a kicsiket is szereti a kormány
A kormány stratégiai partnernek tekinti a hazai kis- és közepes vállalkozásokat (kkv), és rájuk kívánja építeni a foglalkoztatás bővítését és a gazdaság felpörgetését - mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Vállalati kockázatkezelés: jóval tudatosabb is lehetne
A gyorsan és sokszor kiszámíthatatlanul változó piaci környezetben megfelelő kockázatkezelési stratégia híján a vállalatok túlélése is veszélybe kerülhet. A kockázatkezelés ugyan az utóbbi években a nagyobb magyar cégeknél is a működés részévé vált, de még messze nem annyira tudatos, mint kellene.
Vakrepülésben a hazai szálláshelyek
Noha az ingatlanpiaci válság hatására a szállodaiparban is felértékelődött megfelelő üzleti tervek szerepe, a hazai szálláshelyek jelentős hányada továbbra sem él a stratégiailag megalapozott, historikus adatokra, frissített versenytárs- és környezetelemzésre épülő tervezés módszereivel.
Marketingterv nélkül bekötött szemmel vezetjük a cégünket
„Van marketingtervünk, csak nem írtuk le!”, „Nincs állandó marketingköltésünk, így terv sem szükséges”, „Igen, szoktunk marketingezni, mindig kitalálunk valami akciót…” Ismerős mondatok? Szakértőnk, Miklovicz Norbert szerint ezek a leggyakoribb válaszok arra a kérdésre, hogy van-e a cégnek marketingstratégiája. Vajon milyen tervezésre lenne szükségünk ahhoz, hogy sikeres legyen a cégünk? Sorozatunkból megtudhatja, hogy miért fontos a marketingterv és azt is, hogy milyen a jó marketingstratégia.
Véleményezze Ön is a kormány elképzeléseit!
Vitára kész állapotban van a Nemzeti Energiastratégia, amelyet nyilvános társadalmi véleményezésre bocsátnak. A következő egy hónapban lehetősége lesz mind az energiagazdaság szereplőinek, illetve a természet- és környezetvédelmi szervezetek delegáltjainak, és mindazok álláspontjának a befogadására, akik fontosnak tartják a stratégia véleményezését - jelentette be Bencsik János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium klíma- és energiaügyért felelős államtitkára pénteken Miskolcon tartott sajtótájékoztatóján.
Íme, három innovatív túlélő!
Kis- és középvállalkozások vezetőit, tulajdonosait kérdeztük arról, hogyan érintette cégüket a világválság, és milyen stratégiát választottak a krízis hatásainak enyhítésére, elkerülésére.
December közepén sok minden kiderül
Magyarország 2030-ig szóló energiastratégiája december 15-éig elkészül, jelenleg négy munkacsoport dolgozik a témán - mondta Olajos Péter, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) energia- és klímapolitikai helyettes államtitkára a Valóságos Kincsesbánya című alternatív energetika Kárpát-medencei fórumon, Budapesten.
Kicsik a válságban: innovatív túlélők
Kis- és középvállalkozások vezetőit, tulajdonosait kérdeztük arról, hogyan érintette cégüket a világválság, és milyen stratégiát választottak a krízis hatásainak enyhítésére, elkerülésére.
Jó tudni: 120 változást tervez az APEH
Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) kedden ismertette 2008-2012. közötti középtávú stratégiai tervét, amelynek címe: "Szolgáltató adóhatóság".
Utalvánnyal harcolna az unió a feketemunka ellen
A fekete munka elleni harc, a munkajog és a munkaügyi normák korszerűsítése nem korlátozódhat az elmélet szintjére, tagállami összefogásra van szükség.