hirdetés

A résben van a kkv-k nagy lehetősége

Ha egy cégben nincs értékesítési stratégia, akkor a bevétel csak véletlenszerűen csordogálhat be. Ennél már csak egy rosszabb eset létezik, ha van stratégiánk, de rossz. Szakértőnk segítségével bemutatjuk, hogy milyen sales stratégiák léteznek és mi az, amelyet érdmes követnie a kis- és középvállalkozásoknak.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

Piacvezető sales stratégia

A piacvezető vállalatoknak legnagyobb a piacrészesedése, ő diktálja az árakat a többieknek, megelőzi őket az új termékek bevezetésében, és általában a legtöbb árut ő adja a piacra. Ez jó eséllyel nem te vagy, hanem inkább a Coca Cola. Ha mégis ezt az utat választod kis - vagy középvállalkozóként, ne vegyél fel kölcsönt a családi házra. Ez a nagyok stratégiája, nem a tied.

Ide tartoznak a következők stratégiák:

  • Pozícióvédelem
  • Ellentámadás
  • Megelőző védekezés
  • Rugalmas védelem
  • Visszavont védelem
  • Oldalba támadó védekezés
Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

Piackihívó sales stratégia

Ilyen versenystratégiával rendelkezhet az a vállalkozás, amely felfutó pozícióban van, de nem piacvezető, amely erőteljesen törekszik piaci részesedése növelésére. Ehhez támadó stratégiára van szüksége, például ilyenekre:

  • Frontális támadás
  • Átkaroló támadás
  • Oldaltámadás
  • Kikerülő támadás
  • Gerillatámadás
Szerintem ez sem te vagy. Az ilyen típusú „támadó akciókhoz” óriási tőkeerőre van szükség, mivel egyszerre több irányból is „tűz alá” kell venned a konkurenciádat. Ráadásul ennek a stratégiának is akkor van értelme, ha egy egész piacot szeretnél meghódítani, piacvezetőként.
Neuromarketing: merjünk az agyukra menni
Mi rejlik a mostanában egyre gyakrabban hallott kifejezés mögött? Szakértőnk most induló cikksorozatában megismerheted a neuromarketing alapjait, és megtudhatod, hogy hogyan segíthet költségeid csökkentésében, és a vállalkozások profitjának drasztikus növeléséhez.
Piackövető sales stratégia

A piackövető vállalkozás versenystratégiája abban áll, hogy megvédje már  meglévő piaci részesedését, vagy stabilizálja piaci pozícióját. Ilyenek lehetnek például:

  • Feketén másoló cégek
  • Legális másoló cégek
  • Utánzó cégek
  • Adaptáló cégek
Ez ugyan már lehetnél te is, bár a Távol-keleti ipar ebből nőtte ki magát, és a mai napig ez az erősségük. Nehéz felvenni a versenyt, és ráadásul, ezek majdnem mindig középszerű termékeket árusítanak, nagyon ritkán prémiumot. Ár érzékeny, gyenge minőségű termékek tartoznak legtöbbször ilyen. Ha a tied nem ilyen, akkor ezt is felejtsd el.

De akkor mi maradt neked, mikor- kis- és középvállalkozónak, vállalkozásnak?

Pénz a résben
Aki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli. A mondás teljes igazságtartalmát most nem boncolgatnánk, de az biztos, hogy jó kereskedő a kis üzletet sem kezeli mellékesként. Főleg nem válságos időben. Pláne akkor, ha egy másik mondást is ideidézünk: sok kicsi bizony sokra megy!
Meghúzódó vagy résmarketing stratégia

Általában a kis- és közepes vállalkozások sales stratégiája, amelyek a célpiac egy-egy szegmensére specializálódnak. Olyan kis szegmentumokra, amelyek kívül esnek a „nagyok” érdeklődési területén. Azért is jellemzően kisvállalkozások stratégiája, mert kis cégként, könnyebben tud alkalmazkodni egy-egy kis terület speciális igényeire, személyesebb kiszolgálni az adott szegmens szereplőit. Könnyebben válhat szakértőjévé egy-egy területnek. Újabban nagy cégek is próbálkoznak kis területekre szegmentálódni, de szerencsére itt még jó darabig előnyben lesznek a kis cégek, nagyobb rugalmasságuk, gyors reagálási és alkalmazkodási képességük miatt.

A résmarketing három feladata:

A rés létrehozása

Megtalálni azt a piaci rést, amire még senki sem szakosodott, és erre építeni vállalkozásodat.

A rés növelése

Ha megtaláltuk a piaci rést, és elértük a célpiacuk fogyasztóit, további termékfejlesztéssel, a fogyasztói szokások pontosításával, partnerségekkel növelhetjük a piacunkat, vagy bővíthetjük a termékkínálatunkat.

A rés megvédése

Ha sikeresek vagyunk automatikusan megjelenik a konkurencia (tulajdonképpen a konkurencia megjelenése annak is a jele, hogy valamit jól csinálunk). Érdemes előre készülni, és megfelelő törzsvásárlói programokkal, és remarketing programokkal előre imunissá tenni a megszerzett piaci területünket és vevőinket a konkurenciával szemben.

Mire figyelj?

Érdemes több rést is keresni, előfordulhat, hogy hirtelen piaci mozgások, változások miatt elértéktelenedhet valamelyik réspiacunk amire jó megoldás a több piaci szegmens kiszolgálása.

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklám- és gazdaságpszichológus, üzleti tréner,

foldimiklos.hu

Földi Miklós Dániel, Reklámpszichológus üzleti tréner, író
Több mint 10 éves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklám értékesítés és vállalkozásfejlesztés teruleten. Kutatói terulete a Neuromarketing, neurotudomanyok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és onismeret , befolyásolás a munkában Saját média és tréning cégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis és középvállalkozások.
 
hirdetés

Véleményvezér

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.
Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban

Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban 

Igazságtalan, hogy külügyminiszterünk nem kapott lehetőséget a legújabb, nézőszámot döntögető reality showban. Pont ugyanúgy él és gondolkodik, mint az ott szereplők.
A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak

A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak 

A nyilvánosság előtt nagy hangsúlyt kapott, hogy az Európai Unió kizárta a hallgatóknak szóló Erasmus programból a modellváltó magyar egyetemeket. Kevesebben tudják, hogy a kutatók is bajba kerültek.
Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában

Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában 

Orbán Viktor szerint nem jó, hogy Európa megszabadult az orosz energiahordozóktól. A miniszterelnök erről tegnap, napirend előtt az Országgyűlés őszi ülésszakának első napján beszélt.
Van ingyen ebéd

Van ingyen ebéd 

Szerencsések azok, akik a román határ mellett laknak. Kedvelt élelmiszereiket ugyanannál a multinál jóval olcsóbban kapják meg a szomszédoknál.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo