üzleti stratégia cikkek
Megéri a kiberbiztonságba fektetni
Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot beépítik üzleti stratégiájukba, jobban teljesítenek a versenytársaiknál. A globális felmérés válaszadóinak legfelső 25 százaléka nemcsak a kiberbiztonságban jár élen, hanem ezáltal értékteremtésben és üzletileg is eredményesebbek.
A résben van a kkv-k nagy lehetősége
Ha egy cégben nincs értékesítési stratégia, akkor a bevétel csak véletlenszerűen csordogálhat be. Ennél már csak egy rosszabb eset létezik, ha van stratégiánk, de rossz. Szakértőnk segítségével bemutatjuk, hogy milyen sales stratégiák léteznek és mi az, amelyet érdmes követnie a kis- és középvállalkozásoknak.
Mit tegyünk, ha apad az ügyfélkör?
A vállalkozóknak bírniuk kell a nehezebb időszakokat is, ha azonban azt hisszük, a természetes fent és lent része, hogy elpártolnak tőlünk az ügyfelek, ideje szembenézni a gondokkal.
Ne a legolcsóbbak legyünk, hanem a legdrágábbak
A legolcsóbbnak lenni könnyű a piacon, de az esetek kilencven százalékában ez a stratégia nem működik. Ezért inkább azt kell megcéloznia egy cégnek, hogy a lehető legdrágább legyen, mégis őt válasszák a fogyasztók, ügyfelek – hangzott el a Piac&Profit konferenciáján.
Gyógyír káoszmegelőzésre
Még mindig nagyon sok vállalkozás nem készít stratégiai tervet. Álmaik vannak, de terveik hosszabb – 3-5 éves – távra nincsenek, nem hogy konkrét akcióik, a mindennapi feladatok szintjére lebontott elképzeléseikkel. Olyan utat kell építeni, amely az ötleteiktől a megvalósult céljaikig vezeti végig a vállalkozást. Szakértőnk segít!
Kolonc helyett iránytű a fenntarthatóság
A felelős üzleti működés lassacskán a helyére kerül: a céges stratégiák középpontjába. A vállalatok kezdik belátni: a túlélés feltétele, hogy reagáljanak a világ problémáira, és a maguk módján részt vegyenek azok megoldásában. Korántsem öncélú jótékonyságról van tehát szó.
Az appokban van a pénz manapság
A prognózisok szerint 2020-ra több tízmilliárd eszköz fog a hálózatra kapcsolódni. A szakértők szerint már most hatalmas üzleti lehetőséget jelent az alkalmazások piaca, a dolgok internete (IoT) pedig még csak most jön...
Győzze le a félelmeit, ha meg akarja menteni a cégét
A félelem fenyegetésre való reagálás, függetlenül attól, hogy utóbbi vélt vagy valós. Belénk ivódott ösztön. Sajnos ahelyett, hogy erőt adna, a legtöbbször csak lebénít, ami akár a cég vesztét is okozhatja. Adunk néhány tippet, amivel megakadályozhatja, hogy kicsússzon a kezéből a kormány.
Ezért bukott be Kínában a túrórudi
Hiába a legjobbnak tűnő üzleti ötlet is, ha valójában nincs senki, aki fizetne érte. Vállon veregetésből senki nem tud megélni. Az induló vállalkozások esetén a bukások egyik fő oka a Piac&Profit szakérője szerint, hogy anélkül terveznek eladni valamit, hogy tudnák, annak van piaca.
Ezért megy csődbe egy vállalkozás
Egy cég vezetése rendkívül kockázatos feladat, amit a statisztikák is alátámasztanak. Egy felmérés szerint az induló cégek negyede nem éri el az egy éves kort, az ötödik születésnapját pedig csak a vállalkozások fele ünnepelheti meg.
Koncentráljunk! A kevesebb néha több!
Általános trend, hogy a vállalkozások portfóliójuk diverzifikálására – a minél több lábon állásra törekszenek. De a Piac & Profit által megkérdezett szakértők szerint a magyar kkv-knak nem kellene ezt követni, hanem egy, sikeres termékre, szolgáltatásra kéne koncentrálni. A mindent egy lapra elvnek azonban komoly veszélye is van: egy pillanatnyi figyelmetlenség is a cégünk végét jelentheti.