Dízel cikkek


Felrobbantak a dízel árrések

Felrobbantak a dízel árrések 

Kilőttek a dízel árrések Európában.
A dízel hajtotta a Mol profitját

A dízel hajtotta a Mol profitját 

A finomítás és a fogyasztói szolgáltatások hajtották a működési profitot.
Minél nagyobb városban tankolunk, az ár annál alacsonyabb

Minél nagyobb városban tankolunk, az ár annál alacsonyabb 

Az év első három hónapjában jelentősen ingadozott az üzemanyag kiskereskedelmi ára.
2 éves csúcson az európai gázár

2 éves csúcson az európai gázár 

Megfogyatkozott az európai gáztartalék.
Megérkezett a kutakhoz a téli dízel

Megérkezett a kutakhoz a téli dízel 

Mol: november közepétől téli dízelt árulnak a kutakon.
Hova rohanjunk tankolni? Itt a legolcsóbb az üzemanyag

Hova rohanjunk tankolni? Itt a legolcsóbb az üzemanyag  

Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 594 forint volt, ami 6 forinttal alacsonyabb a régiós átlagértéknél.
Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban

Megnézheti, mennyivel drágábbak az üzemanyagok nálunk, mint a régióban 

Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.
Kevesebb üzemanyagot használtunk

Kevesebb üzemanyagot használtunk 

Ásványolaj szövetség: 1,9 százalékkal csökkent az üzemanyagfogyasztás az első negyedévben.
Látványosan visszaesett az üzemanyagfogyasztás

Látványosan visszaesett az üzemanyagfogyasztás 

Tavaly 11,1 százalékkal kevesebb motorbenzin és 18,4 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott Magyarországon.
Európa kifogyhat a dízelből

Európa kifogyhat a dízelből  

Csökkentette jövő évi globális olajkereslet-növekedési előrejelzését a Nemzetközi Energiaügynökség.

Dízelautókat tilt ki két nagyváros  

Belgium két nagyvárosa Gent és Antwerpen kitiltja területéről a dízelüzemelésű autókat 2031-től.

A Bosch adna esélyt a robbanómotornak 

A Bosch főnöke a német kormányhoz fordult kérésével: ne csak az autók nitrogén-oxid-, hanem szén-dioxid-kibocsátását is utcai forgalomban, ne pedig csak tesztpadon mérjék.

A háztartások fűtése a legnagyobb szennyező 

Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatai szerint Magyarországon közel 50 százalékban felel a légszennyezettségért a háztartási tüzelés, megelőzve ezzel a mezőgazdaság és a közlekedés környezetkárosító hatását.

Használt és benzines – erre hajt a magyar 

A felnőtt lakosság mintegy egytizede tervez személygépjármű vásárlást a következő 3 évben, ezek több mint háromnegyede várhatóan használt beszerzés lesz – a GKI felmérése szerint.

Folytatódik a dízelek mélyrepülése 

Az utóbbi években a dízel autók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. Adatok szerint 2012-ben az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi.

Úgy tűnik, a németek száguldozhatnak tovább 

A német konzervatívok ellenzik a sebesség korlátozását az autópályákon, sőt enyhítenének a károsanyag-határokon. A Zöldek a tüdőgyógyászokra hivatkozva veszélyesnek tartják a terveket.

Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel 

A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.

Kiszámolták, megéri-e a villanybusz 

Néhány évvel ezelőtt a Levegő Munkacsoport már kiszámolta, hogy jobban megéri villanybuszt venni, mint dízelt. Most ugyanerre a következtetésre jutottak az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség szakértői is.

A többség kitiltaná a szennyezőbb autókat a városokból 

Támogatja a megkérdezett európaiak nagy többsége, köztük a magyarok háromnegyede, hogy a levegőtisztaság védelmében tiltsák ki településükről a legszennyezőbb gépkocsikat. Ez az eredménye annak a kilenc országban végzett közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos közvélemény-kutató cégtől rendelt meg az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség.

Adtak egy pofont a környezetvédelemnek 

A német szövetségi kormány ma döntött arról, mi lehet tenni a városok levegőjét szennyező dízel-autókkal, de a felemás rendszabályok nem oldják meg a problémát – így az első kommentárok.

Kitiltották a dízelautókat Brüsszelből 

Hétfőtől a 22 évesnél idősebb, illetve alacsony környezetvédelmi besorolású járműkategóriákba tartozó dízel üzemű járművek nem hajthatnak be a Brüsszel Fővárosi Régióba, a tilalmat megszegők 350 euró (mintegy 115 ezer forint) azonnali bírságot kapnak.

Három éve robbant ki a dízelbotrány 

Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe.

Már itthon sem kapós a dízel 

A magyarok elsősorban új, benzines autót vásárolnának, de már a hibridek is egyre népszerűbbek – derül ki az OTP Bank legfrissebb, autófinanszírozással kapcsolatos reprezentatív felmérésből. A vásárláshoz a fiatalabbak nagyobb arányban vennének fel hitelt, míg ötödük a teljes árat kölcsönből finanszírozná.

A dízel végórái 

Európa valamennyi országában kevesebb dízel-autót adtak el az első félévben, mint egy évvel korábban és a nagyvárosok dízel-tilalma e motorok halálát jelentheti.

Nem csak keleten veszik a használt német dízeleket 

Miután a használt dízel-autók Németországban csak rossz áron adhatók el, azokból évente százezerszám visznek ki Nyugat-és Kelet-Európába.

Dízelbotrány: letartóztatták az Audi egyik vezetőjét 

Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben.

Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk! 

A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.

A botrány ellenére úszik a pénzben a BMW 

A gyanú szerint a BMW is manipulálhatta dízelmotorjait, amit eddig tagadott. Az autókonszern tiszta nyeresége egyébként tavaly 8.7 milliárd euró volt, ebből minden szakmunkás csaknem tízezres prémiumot kap.

Évente egymillióan betegednek meg a dízelautók légszennyezésétől Németországban 

A dízelautók emissziójában található nitrogén-oxid 6000 ezer ember halálát idézi elő évente és egymillió ember betegszik meg tőle, jelentette be a német Szövetségi Egészségügyi Hivatal, hogy nyomást gyakoroljon a német autógyárakra.

Már csak a németek bíznak a dízelben 

A nagy német konszernek bíznak a dízel jövőjében, míg az EU ipari biztosa szerint a robbanómotorok korszaka lejáróban van, és 15 év múlva általában véget ér.

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken! 

A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna. Eközben új modelleknél is eltérést mutattak ki a laboratóriumi és a valós, közúti viszonyok közepette történt kibocsátás között.

Pánik a dízelpiacon, padlón az árak 

Egyre olcsóbb lesz használt dízelautót venni Németországban: a várható közlekedési tilalmak miatt az eddigiek után idén újabb, több, mint 10 százalékos árcsökkenésre lehet náluk számítani.

Magyarországon bukkanhatnak fel a betiltott német dízelautók 

Valós veszély, hogy szabályozás hiányában Magyarország a német városokból kitiltott dízelüzemű gépkocsik temetőjévé válik. Ugyanakkor most már Budapestről is érkezett olyan jelzés, hogy előbb-utóbb a magyar főváros is kititltaná a dízeles gépjárműveket.

Ezek az országok tiltják be a dízelautókat 

A nagyvárosok lakói világszerte fulladoznak a szennyezett levegőtől. A kormányok a Volkswagen-botrány kapcsán katalizálták a közvélemény dízelellenességét: egyre több ország jelenti be, hogy betiltja a dízel- és/vagy benzinüzemű autókat.

Óvatos előrendelések: nincs még ára a Tesla elektromos kamionjának 

A Tesla szerint az elektromos kamionoké a jövő a logisztikában. A Wal-Mart áruházlánc és a J.B. Hunt szállítmányozási vállalat több példányt is rendeltek a Tesla új elektromos teherautójából. A többi nagy márkanév azonban a kivárás taktikájához folyamodott: csak egy-egy példányt szereznek be, hogy meglássák, beválnak-e.

Behajtási díjjal szorítják ki a dízelautókat Londonból 

Újra rájár a rúd a dízelautókra. Közel 7500 forintos díjat kell fizetniük a legszennyezőbb kocsiknak, ha be akarnak hajtani London belvárosába. 2019-re „ultraalacsony kibocsátású” zónává akarják változtatni London belső kerületeit a városatyák.

Duplájára emelnék az elektromos kocsik utáni támogatást 

Eddig csak az alacsony jövedelmű családoknak volt elérhető ez a támogatás. 2018-tól minden francia állampolgárnak járna, sőt viszonylag új használt autók vételénél is igénybe lehetne venni.

Évente 68 ezren halnak meg a dízelgőz miatt 

Napra két évvel a dízelbotrány kirobbanása után jelent meg az az összefoglaló tanulmány, amely bemutatja: a dízelautók nemcsak a levegőt szennyezik jobban, de az éghajlatra is károsabbak, mint a benzines autók. A tanulmányt az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség készítette, amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja.

Napfényből és szén-dioxidból állítanak elő zöld üzemanyagokat 

Orosz és amerikai kutatók összefogásával teszik hatékonyabbá a hidrogénüzemanyag gyártását. A hidrogénautók működtetése zéróemissziós, mert a kipufogójukon csak vízpára jön ki.

Hatszázezres roncsprémiumot fizet a Ford 

Kétezer font (660 ezer forint) kedvezményt biztosít egyes új járműveire a Ford Nagy-Britanniában a hét évnél idősebb autók cseréjekor. Az intézkedés célja a levegő minőségének javítása. Hasonlót a közelmúltban nemcsak a BMW és a Mercedes, hanem a Vauxhall is kínált vevőinek, 2015-ben és 2016-ban.

Elterjedhet a világban a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból 

Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautóbotrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogénoxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat. Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.

Benyalt a dízelautógyártóknak a német kormány: nem követel drága módosításokat 

Berlinben döntöttek: elég, ha szoftverfrissítésekkel javítják az üzemanyaghatékonyságot és csökkentik az emissziót a német autógyárak. Merkel kormánya azért nem ment neki az autóiparnak, mert az ország ipari tevékenységének 20 %-át adja. A zöldek mérgesek. A dízelautók városi kitiltásáért fognak pereskedni.

Tovább szívhatunk - sovány eredmények a berlini "dízel-csúcson" 

A berlini “dízel-csúcs” a független szakértők véleménye szerint legfeljebb elsősegélyként értékelhető eredményeket hozott. A dízel motorok károsanyag-kibocsátása a jelek szerint megkérdőjelezi a motorfajta jövőjét, a kérdés új kihívások elé állítja mind a gyártókat, mind a nagyvárosok vezetőit, akiknek célja, hogy óvják a lakosság egészségét.

Zéró toleranciát a dízeleknél 

A német lakosság többsége azt szeretné, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt, környezetszennyező autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból. Nagy német autógyárak nem csak az Egyesült Államokban, hanem az európai piacokon is tömegével hoztak forgalomba olyan dízel motorokat, amelyek számítógépes programja a valóságosnál sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást mutatott ki.

Így is lehet: kitilthatják a kevésbé korszerű dízel járműveket Münchenből 

Stuttgart és más német városok is hasonló lépéseket terveznek a kevésbé korszerű dízeljárművek károsanyag-kibocsátásának magas szintje miatt.

Az Unió harcol az európai fogyasztókért a VW botrányban 

A Volkswagen csoport (VW) az uniós tagországok többségében egyértelműen megsértette a fogyasztóvédelmi szabályokat, ezért közösségi szintű koordinációra van szükség a tavaly kirobbant dízelbotrány ügyében - jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság igazságügyért és fogyasztóvédelemért felelős tagja.

Nem kapnak kártérítést Európában a manipulált VW-k tulajdonosai 

A Volkswagen ugyan megerősítette, hogy az Egyesült Államokkal ellentétben Európában nem fizet kártérítést a csoport (VW) dízelbotrányában érintett autók tulajdonosainak, az Európai Bizottság és a cég azonban további egyeztetéseket folytat az ügyben.

Szelíd erőszak 

Amilyen szelídnek tűnik, olyan nagy meglepetést tud okozni, ha rálépünk a gázpedálra. Négyhengeres dízelmotor hajtja, de úgy megy, mint a sportkompaktok. A legkisebb BMW-t, a BMW 120d xDrive változatot teszteltük.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa  – Klasszis Podcast

Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa – Klasszis Podcast 

Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.

Költségkímélés

Nagyon megy a nyugdíj- és az egészségpénztáraknak

Nagyon megy a nyugdíj- és az egészségpénztáraknak 

A harmadik negyedévben sem állt meg az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári befizetések növekedése.

Adózás

A NAV figyelmeztet: csütörtökön lejár egy határidő

A NAV figyelmeztet: csütörtökön lejár egy határidő 

November 20-ig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét.

Jogi kisokos

Megnehezítette a Kúria a hatósági döntések bíróság előtti megtámadását

Megnehezítette a Kúria a hatósági döntések bíróság előtti megtámadását 

Minap meghozott jogegységi határozatában a Kúria döntött arról, hogy egy közigazgatási pert indító személy meddig változtathatja meg a keresetét.

Cégblog

Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa  – Klasszis Podcast

Akadálymentesítés az értékteremtés egyik kulcsa – Klasszis Podcast 

Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.

Társadalom

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: az utolsó döntős helyekért folytatódik a küzdelem

Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis: az utolsó döntős helyekért folytatódik a küzdelem 

Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Somogy és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyék legjobb technikumi és szakképző iskolai csapatai csatlakoztak az országos döntő mezőnyéhez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo