A harmadik nagy német autókonszern a Volkswagen, majd a Daimler dízel-botrányai után büszkén hangoztatta: az ő dízelmotorjaik tiszták, nincs bennük titkos szoftver, amely a kocsi utcai használatánál kikapcsolja a károsanyagok szűrését.
Az illetékes szövetségi kormányhivatal szúrópróbaszerű ellenőrzésén figyeltek fel nemrég a BMW szoftverére, amely a 5-ös és a 7-es típusok hathengeres motorjaiban játszik hasonló szerepet. Azokból Németországban mintegy 11.000 került forgalomba. Most vizsgálják, hány juthatott az Egyesült Államokba, ahol – ha a gyanú igazolódik – sokmilliós büntetés fenyegeti a német céget.
A BMW azzal védekezik, hogy a kérdéses szoftver “tévedésből” került az említett típusokra, amelyeket egyébként már nem gyártanak. A hatóságok egyébként akkor figyeltek fel az ügyre, amikor egy BMW-kereskedőtől bekértek egy 7-es kocsit ellenőrzésre, mire a gyár ragaszkodott volna ahhoz, hogy az autót még a kontroll előtt szervizeljék.
Apjuk, Herbert Quandt a náci fegyverkezés egyik főszereplője volt, hadiüzemeiben a náci időkben 50.000 kényszermunkás dolgozott, de a háború után nem vonták felelősségre. Lánya sokmilliárdos vagyonnal rendelkező vállalkozó, Németország leggazdagabb asszonya, fia a hatodik leggazdagabb német.
Harald Krüger, a vállalat vezetője jövedelmét 10 százalékkal megemelik, ő 8.3 milliót kap, míg a BMW minden németországi szakmunkása 9.455 euró nyereségrészesedésben részesül.
A bajor konszernnél idén is hasonló jó eredményre számítanak, miközben 7 milliárdot ruháznak be kutatásba és fejlesztésbe
(Forrás: Der Spiegel)