A botrány ellenére úszik a pénzben a BMW

A gyanú szerint a BMW is manipulálhatta dízelmotorjait, amit eddig tagadott. Az autókonszern tiszta nyeresége egyébként tavaly 8.7 milliárd euró volt, ebből minden szakmunkás csaknem tízezres prémiumot kap.

A harmadik nagy német autókonszern a Volkswagen, majd a Daimler dízel-botrányai után büszkén hangoztatta: az ő dízelmotorjaik tiszták, nincs bennük titkos szoftver, amely a kocsi utcai használatánál kikapcsolja a károsanyagok szűrését.

Kép: Pixabay

Az illetékes szövetségi kormányhivatal szúrópróbaszerű ellenőrzésén figyeltek fel nemrég a BMW szoftverére, amely a 5-ös és a 7-es típusok hathengeres motorjaiban játszik hasonló szerepet. Azokból Németországban mintegy 11.000 került forgalomba. Most vizsgálják, hány juthatott az Egyesült Államokba, ahol – ha a gyanú igazolódik – sokmilliós büntetés fenyegeti a német céget.

A BMW azzal védekezik, hogy a kérdéses szoftver “tévedésből” került az említett típusokra, amelyeket egyébként már nem gyártanak. A hatóságok egyébként akkor figyeltek fel az ügyre, amikor egy BMW-kereskedőtől bekértek egy 7-es kocsit ellenőrzésre, mire a gyár ragaszkodott volna ahhoz, hogy az autót még a kontroll előtt szervizeljék.

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.
A bajor konszern egyébként 2017-et is remek eredménnyel zárta. Nyeresége 10.7 mrd., adózás után 8.3 mrd. euró volt. A döntés szerint a nyereség 30 százalékát kiosztják a részvényeseknek. Ez azt jelenti, hogy a főrészvényesek, a cégalapító két gyermeke és örököse, Stefan Quandt és nővére, Susanna Klatten 622, illetve 504 milliót kapnak.

Apjuk, Herbert Quandt a náci fegyverkezés egyik főszereplője volt, hadiüzemeiben a náci időkben 50.000 kényszermunkás dolgozott, de a háború után nem vonták felelősségre. Lánya sokmilliárdos vagyonnal rendelkező vállalkozó, Németország leggazdagabb asszonya, fia a hatodik leggazdagabb német.

Harald Krüger, a vállalat vezetője jövedelmét 10 százalékkal megemelik, ő 8.3 milliót kap, míg a BMW minden németországi szakmunkása 9.455 euró nyereségrészesedésben részesül.

A bajor konszernnél idén is hasonló jó eredményre számítanak, miközben 7 milliárdot ruháznak be kutatásba és fejlesztésbe

(Forrás: Der Spiegel)

 

 

 

 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo