A felsőbírósági ítélet után, amely szerint meg lehet tiltani légszennyező dízel-járművek közlekedését különösen forgalmas területeken, egyre lejjebb fog süllyedni ezeknek az autóknak az ára, még az újak esetében is.
A kereskedők jelzik, hogy a benzinmotoros kocsikat a tavalyinál 3 nappal gyorsabban, átlagosan 89 nap alatt tudják eladni, míg a dízeleknél ez 5 nappal, 102 napra emelkedett.
A használtautó telepeken több, mint 300.000 Euro-5 normás kocsi halmozódott fel. (Jelenleg Euro-6 normával készülnek a dízelmotorok). Az ötösök túlnyomó többségét lejárt lízing-szerződések alapján kellett visszavenni, egyénileg dízelautót eladni szinte lehetetlen, legfeljebb igen jelentős árengedménnyel – miközben a 3 év körüli kocsik átlagára már a bírósági ítélet előtt 2000 euróval csökkent.
A piacot figyelemmel kísérő szervezet, a DAT kimutatta, hogy új és használt kocsik ára közötti olló tovább nyílik: a benzines kocsik átlagos ára 3 év után az új ár 58 százaléka, 1,6 százalékkal több, mint tavaly. A használt dízeleké viszont 2,3 százalékkal csökkent és már csak az új ár 53,7 százalékát teszi ki.
(Forrás: Die Welt)