Autóipar cikkek


Volkswagen passat: Ami jó, az jó

Volkswagen passat: Ami jó, az jó 

A Volkswagen Passat a hetedik generációnál és több mint 15 millió eladott példánynál jár, népszerűsége pedig töretlen. Titka az, hogy „tökéletes". A közkedvelt kétliteres dízelmotorral és dupla kuplungos váltóval teszteltük. 
Fél-terepjáró félpénzért

Fél-terepjáró félpénzért 

Aki vezetett már életében Mitsubishi terepjárót, az tudja, hogy a világ egyik legjobb autójában ül, amely szinte minden körülmények között biztonságosan eljuttatja céljához. E terepjárókból nézve a világ kisimul, egyszerűbbé, szinte magától értetődővé válik. A gyémántos márka egymást követő terepjáró-generációi - s azok különböző mutációi - szuggerálták ezt az imidzset, s ehhez nem kellett a Dakaron elindulnunk.
Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel

Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel 

Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.
Pang a piac, de jól fogynak a tízmilliós használtautók

Pang a piac, de jól fogynak a tízmilliós használtautók 

Nőtt az érdeklődés a használt luxusautók iránt  a nehéz gazdasági helyzet ellenére - derült ki a Weltauto legfrissebb kimutatásából. A tízmillió forintnál értékesebb használt autók értékesítése tavaly 2009-hez képest 12 százalékkal nőtt.
Katasztrófa után: 5 hétig ellátási zavarok az autógyártásban

Katasztrófa után: 5 hétig ellátási zavarok az autógyártásban 

Egy bizonyos autószínezék hiánya miatt időlegesen csökkenteniük kell felvehető rendeléseiket a világ autógyártóinak: a Xirallic nevű anyagot használó cégek, így a Chrysler, a General Motors és a Ford néhány szín esetében egyelőre nem tudják pótolni a festék hiányát.
A kkv-kat féltik az autóipari beruházások után

A kkv-kat féltik az autóipari beruházások után 

Az ár-és bérversenyben kevésbé rugalmas kis- és középvállalatoktól szívhatnak el munkaerőt a nyugat-magyarországi autóipari fejlesztések - mondta Miklósi Lajos, a Professio Fémipari és Szakképzési Klaszter elnöke pénteken Győrben sajtótájékoztatón.
Óvatos kishaszon-optimizmus

Óvatos kishaszon-optimizmus 

A kishaszonjárművek piaca is megérezte a válságot, ám kevésbé esett vissza, mint a nagyhaszonjárműveké. Úgy tűnik, 2010 volt a mélypont, idén év elején ugyanis nőtt az új autók értékesítése. Persze a forgalom alakulása attól is függ, hogy a kereskedőknek sikerül-e magasabb szintre emelni szolgáltatásaikat.
Jön az állami támogatás az elektromos autókra?

Jön az állami támogatás az elektromos autókra? 

Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében - mondta kedden az MTI-nek Peter Ramsauer német közlekedési miniszter az uniós közlekedési miniszterek gödöllői tanácskozásának szünetében.
Íme, az elektromos autózás guruja!

Íme, az elektromos autózás guruja! 

Elektromos gépjárműmodellek már voltak, de senkinek sem akaródzott pénzt fektetni akkutöltő hálózat kiépítésébe. Ekkor lépett színre az olajfogyasztást nélkülöző jövőkép híve, Shai Agassi.
Autók alternatív energiával: mit tartogat a jövő?

Autók alternatív energiával: mit tartogat a jövő? 

A kockázati tőke nem merészkedik elég bátran az alternatív üzemanyagú autók körüli kutatás-fejlesztés mezejére. Az amerikai Energiaügyi Minisztérium ezért két év alatt 400 millió dollárt oszt szét fejlesztésre.

Brutális: Kínában 200 millió autó lehet 2020-ban  

A kínai utakon közlekedő autók száma több, mint kétszeresére nőhet 2020-ra - hivatkozott a kínai ipari minisztérium munkatársára, Vang Fucsangra (Wang Fuchang) a China Securities Journal.

Az elektromos járművek átalakítják az autóipart 

Az autógyárak többsége manapság stratégiai dilemmákkal szembesül: meg kell hozniuk azokat a döntéseket, melyek 10-15 éves távon is befolyásolják, a technológiai fejlődés melyik irányába mennek.

Támogatják és felmatricázzák a környezetbarát autókat 

Az energiatudatos Obama-adminisztráció üzemanyagfogyasztás és üvegházgáz-emisszió szerint tervezi osztályozni az autókat és 2012-től erre vonatkozó két címkével látná el az új gépkocsikat. Kínában októbertől új technológiai követelményeket vezetnek be az elektromos autók feltöltését szolgáló üzemekre és a kommunista kormány 2020-ig 14,8 milliárd dollárt fordít a környezetbarát autók vásárlásának szubvencionálásába.

Zöldülnek: Merre tovább Porsche, VW? 

A kőolaj kifogyóban van, de tíz éven belül még nem kell jelentős változásra készülnünk, a szénhidrogének maradnak az elsődleges üzemanyagfajták. Az új technológiák még túl drágák, a vevők nem tudják vagy nem hajlandók megfizetni az új fejlesztéseket, még nem bíznak bennük.

70 milliós végkielégítés? "Jóval többet szerettünk volna" 

Akár 250 ezer euró (70 millió forint) végkielégítést is kaphatnak az Opel bochumi gyárából elbocsátott munkások. Az üzemi tanács kevesli az összeget.

Ezentúl nem lehet csak úgy eladni a kocsit... 

Az okmányirodák július elsejét követően nem írják át azokat a járműveket, amelyek adás-vételét nem a megfelelő tartalmú, teljes bizonyítóerejű magánokirattal igazolja az új tulajdonos - hívja fel az érintettek figyelmét az MTI-hez eljuttatott közleményében a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH).

Vége a márkaszervizek monopóliumának 

Az Európai Bizottság döntése alapján a jövőben az autógyárak nem kötelezhetik az autótulajdonosokat arra, hogy kizárólag márkaszervizben végezzék járműveik felülvizsgálatát és javítását.

Válság van, de autózni szeret a magyar 

Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt - ez derült ki a Bosch országos kutatási tanulmányából. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a recesszió dacára a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre gyakrabban független, kis autószervizhez fordulunk.

Állami támogatás kell az elektromos autók elterjedéséhez 

Franciaországban 10 éven belül 2 millióra emelkedhet az elektromos meghajtású gépkocsik aránya, ez azonban csak a károsanyag-mentes közlekedés célzott támogatásával válhat reális célkitűzéssé, hangzott el a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara budapesti sajtótájékoztatóján.

Az autósok miatt lesznek zöldebb a kocsik 

A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak, állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése.  A trend mögött az áll, hogy az üzemanyag-hatékonyság egyre fontosabb az új autót vásárlóknak.

Az évtized autós kérdése: hol töltsük az akkumulátort? 

A hétvégéig tart a Detroiti Autókiállítás. Nagy érdeklődés övezte az új kínai elektromos autót, az "e6"-ot, amely 205 mérföldet képes menni egy „tankolás" után. De hol lehet majd feltölteni az akkumulátorait? Izraelben új töltőállomás-hálózatokat fejlesztenek, melyeket egyelőre főleg Európán kívül helyeznek üzembe.

24 éves kocsiért akár 900 ezret is adnak 

Az Egyesült Államokban is bevezetik a roncsprémiumot az autóeladások ösztönzése végett. Az összesen egy milliárd dolláros keretből 4500 dollár támogatást kap az, aki leadja bizonyos feltételeknek megfelelő régi autóját.

Autóiparáról lesz híres Kecskemét?  

Magyarország mellett kötelezte magát el a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója: az autóalkatrészeket gyártó Bosal kecskeméti beruházása 250 fő számára teremt munkahelyet. A kormány egy új járműipari központ létrehozását tervezi Kecskeméten és környékén.

Az amerikaiakat nem lehet meggyőzni 

A világ 7 nagy autópiacát, a teljes újautó értékesítés közel 80%-át lefedő Concorde Értékpapír Zrt adatbázisa alapján az év első harmada nem mutat rózsás képet. Már csak Indiában és Kínában látszik növekedés, miután Brazíliában az áprilisi -11% csökkenésbe fordította az első 4 hónap értékesítését.

Autókereskedelem: májusban lesz rossz 

Van, aki a drága kocsik adóját csökkentené, és van, aki a cégautók áfáját tenné visszatéríthetővé, ezzel ösztönözve a vásárlást. Merthogy az a hír, hogy nem biztos, hogy itthon lesz „roncsprémium", s így az új autók eladása valószínűleg nem éri el a százezret sem idén, a szakembereket arra ösztönzi, hogy más megoldásokon is törjék a fejüket.

Bush utolsó lépéseként megmenti az autóipart? 

A Fehér Ház pénteken jelezte: kész arra, hogy segítséget nyújtson a csődközeli állapotba jutott detroiti autógyáraknak. Dana Perino szóvivő közölte, hogy a kormány kész közbeavatkozni és megmenteni az amerikai autóipart az összeomlástól, miután előző éjszaka összeomlottak az autógyárak megsegítését célzó mentőcsomagról folytatott egyeztetések.

Gablini: "Olyanok vettek autót, akik még a buszjegyet se tudták kifizetni" 

Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke "Hogyan tovább autóipar, autókereskedelem?" című előadását azzal a hasonlattal kezdte, hogy Magyarország olyan, mint a globális autóipar: teljesen legyengült állapotban érte a válság. Gablini szerint az autóipar mai sanyarú helyzete nem tegnap kezdődött: az 1970-es évek óta az amerikai-európai-japán verseny túltermelést okoz, amelyhez azóta csatlakoztak további távol-keleti gyártók is....

A válság elsodorja az autóipart is 

A globális pénzügyi válság erősen érezteti hatását a járműiparban. Sok cég a keresletcsökkenése miatt termelésének a részleges leállítására kényszerül és többen felülvizsgálják eladási várakozásaikat.

Egyelőre nem házasodik a GM és a Chrysler 

Amerikai lapértesülések szerint a pénzpiaci helyzet miatt felfüggesztették a General Motors és a Chrysler amerikai autógyárak fúziójáról folyó előzetes tárgyalásokat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo