Autóipar cikkek

Milyen jövő vár az autóipari cégekre?
Konszolidációra, vállalatok felvásárlására és fúziókra számít az autóiparban az elkövetkező években a Bain üzleti tanácsadó cég.

Szélsőséges időjárás miatt romlik a helyzet a chipgyártásban
A szélsőséges időjárás okozta áramkimaradások miatt több chipgyár is leállt az államban, és van, ami azóta se indult újra. Egy piackutató szerint a félvezető-piaci válság az autógyártás után további iparágakat is megreccsenthet. Az Apple fő gyártópartnere szerint viszont azért ennyire még nem kell kongatni a vészharangot.

„Trabantba szállni élvezet!” – mi történik a német utakon?
Németországban még mindig több Trabant rója az utakat mint Tesla elektromos autó a duisburg-esseni egyetem CAR autóipari kutatóintézetének a kimutatása alapján.

Autóipar: csöbörből-vödörbe
Már éppen fellélegeztek volna az járműiparban érintett vállalatok, köszönhetően az élénkülő keresletet, amikor újabb nehézséggel szembesültek. Az év elején ugyanis a fellépő chiphiány miatt számos gyár kényszerült a termelés leállítására.

Új autóipari nagyberuházást jelentett be Szijjártó Péter
A külgazdasági és külügyminiszter facebookos élő videóban tájékoztatott az új beruházásról.

Ekkora zöldmezős beruházás sem volt még az országban
A dél-koreai SK Innovation a Fejér megyei Iváncsán 681 milliárd forintos fejlesztéssel új akkumulátorgyárat épít, ezzel 2500 embernek ad majd közvetlenül munkát.

Két nagy amerikai autóipari cég is beruház Magyarországon
12 milliárd forintért.

Az Apple újabb dobása - mire készülnek?
Az év végén látott napvilágot a hír, miszerint az Apple komolyan gondolja, hogy autógyártásba kezd. Most újabb információk jelentek meg.

Ezért nehéz a hagyományos autóipar élete?
A hagyományos autóipar viszonylag kedvezőtlen tőkepiaci megítélése nagyban megterheli versenyképességük növelését az új piaci területeken a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Herbert Diess szerint.

Ha lehetne, elfelejtené 2020-at a magyar autóipar
Ha csak 2020 első és utolsó két hónapjának adatait és híreit látnánk, azt gondolhatnánk, hogy ismét bámulatos évet zárt a magyar autóipar. Sajnos azonban a közbeeső nyolc hónap ennek ellentmond. A tavaszi időszak a járműgyártásunk egyik legsötétebb időszaka volt.
Nem lehet lenyomni a magyarok kedvenc autóját
Megőrizte piacvezető helyét a Suzuki.
Meglepő kijelentést tett az Audi vezére
Markus Duesmann nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt.
A hadiiparban is érdekelt szingapúri cég bővít Miskolcon
Újabb beruházást hajt végre Miskolcon a Patec.
Sosem jelent meg még ennyi új Tesla az utakon
Rekordszámú, az elemzők által vártnál több elektromos autót szállított ki a Tesla a harmadik negyedévben, de részvényárfolyama így is jelentősen csökkent az amerikai elnök megbetegedésének híre által kiváltott tőzsdei eladási hullámban.
2021 a visszakapaszkodás éve lehet Matolcsy Györgyék szerint
Csütörtökön ismertették az MNB szakemberei a legfrissebb inflációs jelentésüket. Ebből kiderült, hogy az előzetes várakozásaik miért nem érvényesültek, és a legutóbbi prognózisukhoz képest miért módosították azokat jelentősen lefelé.
Bajba kerülhet az autóipar, ha tovább szigorít az EU?
A német autóipari vállalatok szakmai képviselete szerint meghaladná az autóipar teherbírását az emissziós határértékek további csökkentése.
Még nem kell temetni az autóipart
Stabilra javította az eddigi negatívról a globális autóiparra érvényben tartott kilátását a Moody's Investors Service.
Jókora a visszaesés az új autók eladásában
Az új személyautók eladása 30 százalékkal esett vissza Magyarországon augusztusban az előző év azonos időszakához képest, az idei nyolcadik hónapban 10 924 gépkocsit helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) kedden az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján.
Egy fokkal jobb a hangulat a német autóiparban
Augusztusban mínusz 34,8 pontra javult a júliusi mínusz 68,3 pontról az autóiparban, az autógyárak és beszállítóik körében az üzleti hangulatindex az ifo gazdaságkutató intézet legfrissebb konjunktúra-felmérése alapján.
Vizsgálódnak a Porsche háza táján - mivel volt gond?
Vizsgálatot indított a német szövetségi közúti közlekedési hatóság a Porsche autógyártó társaság ellen benzinüzemű motorok manipulációjának gyanúja miatt - írták német lapok.
Az autóiparban most komoly lehetőségek rejlenek?
A Covid-19 járvány nem kímélte a luxus fogyasztási cikkek piacát, és ez alól az autógyártók sem voltak kivételek. Jóllehet, kockázatok nyilván most is akadnak, a gépjármű-eladások látványosan magukhoz tértek, a cégek vezetői gyorsan léptek, hogy csökkentsék a költségeket, és a szabad pénzáramlás fokozatosan pozitívba fordul. A Fidelity International szakértői úgy vélik, hogy az ágazat most jó befektetési lehetőséget kínál.
Kellenek a beruházások: erre ad milliárdokat a német kormány
Állami hitelgaranciával áll a német kormány a svéd Northvolt vállalat Volkswagen AG és a BMW AG befektetői részvételével épülő akkumulátorgyár-beruházásai mögé - jelentette be a berlini gazdasági minisztérium.
Az autóipar a válság után - milyen út vezet a felépülés felé?
Az autógyártók már a koronavírus-járvány előtt is nehéz helyzetben voltak, most pedig egy minden eddigitől eltérő válság utáni helyzetre kell felkészülniük. A Roland Berger megvizsgálta azokat a stratégiai eszközöket, amelyek segíthetnek az iparág szereplőinek jobban megérteni a helyzetet és eredményes terveket készíteni.
Az autóipari beszállítók a járvány egyik nagy vesztesei
A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.
100 ezer munkahely veszhet el az európai autóipar szívében
Akár 100 ezer munkahely is áldozatul eshet a német autóiparban az amerikai és az európai kereslet csökkenése miatt Ferdinand Dudenhöffer neves autóipari szakértő szerint.
Akadnak nehézségek a BMW háza táján
Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, tizenegy éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé a cég honlapján szerdán publikált eredmény beszámoló alapján.
Javul a hangulat: a német autógyártók is kezdenek talpra állni
Javul az üzleti hangulat és a kereslet fellendülésének jelei mutatkoznak már a német autóiparban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének rendszeres felmérése alapján.
A kutyának se kellenek az új autók?
Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 12 045-re csökkent - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a DataHouse Kft. adatai alapján.
Totálkár után: az autóipar jövője
A magyar járműgyártás az utóbbi években komoly sikertörténet volt. A járvány miatt viszont előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Rövid távon ez óriási problémákat okoz, a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.
Összeomlott a nagyhaszonjárművek piaca Magyarországon
60 százalékkal kevesebb kamiont, teherautót helyeztek forgalomba Magyarországon januártól májusig az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
Sok az öreg tragacs: nagy lehetőség áll a németek előtt
A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern belsőégésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.
Válságkezelés: mit tanulhat a járványból az autóipar?
Komoly következményekkel járt a koronavírus miatti leállás, amelyhez hasonlót még a 2008-as gazdasági világválság idején sem tapasztalt a járműipar. A COVID-19 nem várt kihívások elé állította az autógyárak beszállítóit is; fennmaradásuk érdekében gyorsan alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez. Már megkezdődött a fellendülés, igaz a cégek teljes kapacitásának visszaállásáig még hosszú hónapokat kell várni.
Feltámadás a krach után: biztató jelek Európa igáslovától
Lassacskán erőre kap a német autóipar az ifo gazdaságkutató intézet csütörtökön publikált jelentése alapján. Megrendelésállományuk alakulását több mint egy év elteltével első alkalommal ítélték meg pozitívan az autóipari cégek.
Nagy bajban a német autóipar - rengetegen veszíthetik el a munkájukat
Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója.
Koronavírus: mire számíthat az autóipar?
A koronavírus-járvány miatt bekövetkezett termeléscsökkenés csak átmeneti jelenség és következményei nagyságrendben össze sem mérhetők az autóipari ágazatban az elmúlt években lezajlott strukturális igazodási kényszer által megkövetelt átalakulásokkal - jelentette ki a német Schaeffler autóipari alkatrész beszállító vállalat vezérigazgatója Klaus Rosenfeld vezérigazgató Münchenben tartott beszámolóján.
Újra magára talált a járműipar
Januárban 2,4 százalékkal nőtt az ipari termelés volumene az egy évvel korábbihoz képest. A munkanaphatástól megtisztított adatok szerint 2,7 százalékkal emelkedett a termelés - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Tényleg bajban van a kínai autóipar
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán az idei első fél évben akár több mint 10 százalékkal, az idei év egészében 5 százalékkal eshetnek az eladások tavalyhoz képest.
Újabb csapást kapott a koronavírustól az autóipar
A Nissan felfüggesztheti szentpétervári járműgyártását is márciusban, mert akadozik az alkatrészszállítás Kínából.
Többet ér a Tesla, mint a Volkswagen és a BMW együtt
Az autógyár piaci tőkeértéke a részvény árfolyamának hétfői húsz százalékos emelkedésével már meghaladja a Volkswagen és a BMW együttes piaci tőkeértékét.
Újabb nyomot hagyott az autóipar gyengülése
A globális autóipari termeléscsökkenés miatt romlott tavaly a német Robert Bosch GmbH autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalat eredménye.
Megvan a kulcs az európai autógyártás sikeréhez - mire van szükség?
Kelet-Közép-Európában javíthatnak versenyképességükön a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) terén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég legfrissebb tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás vagy az elektromos meghajtás.
Új korszak kezdődött a magyar Suzukinál
Tavaly decemberben megkezdték a hibrid járművek sorozatgyártását az esztergomi üzemben, idén pedig kizárólag hibrid meghajtású személygépkocsikat terveznek előállítani az Európai Uniós piacra. A hazai gyártású Vitara és SX4 S-CROSS január végétől válnak elérhetővé a Suzuki teljes értékesítési hálózatában, országszerte és az Európai Unió országaiban.
Állami támogatást kér a német autóipari szövetség
Segítséget kér a berlini vezetéstől a német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie - VDA), az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euró (3350 milliárd forint) állami támogatásra van szükség.
Még soha nem gurult ennyire jól a Tesla
Rekordszámú elektromos autót adtak el a negyedik negyedévben.
Rengeteg új Volkswagent mutatnának be jövőre
Nagyon jó évet zárt a Volkswagen, ráadásul a következő évre hatalmas tervekkel készülnek.
Hány új autó került az utakra? Magyarország a dobogón
Novemberben az alacsony bázisadat miatt nőtt a forgalomba helyezett személygépkocsi száma az Európai Unióban az előző évihez képest az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden publikált kimutatása alapján.
Rázós időszak előtt a járműipar
A járműipari szektor hazai szakértői, elemzői és képviselői egyetértenek abban, hogy nem rózsás a helyzet az autógyártásban sem hazai, sem világszinten. De van miben reménykedni és van hová továbblépni: javíthat a helyzeten a továbbképzett munkaerő és a kreatív magyar mérnökök, illetve a tudásmegosztás és az összefogás.
Jó az a magyaroknak, ha a Tesla Berlinben termel?
A Tesla bejelentése a berlini “gigagyár” felépítéséről még a németeket is megosztja. Ami pedig rossz a német autógyáraknak, az nem lehet túl jó a magyaroknak sem. Más szempontból viszont csökkenni látszik a kereslet a cég járműveire, miközben a részvény árfolyama egyre közelebb kerül a mindenkori csúcshoz.