Autóipar cikkek
A kutyának se kellenek az új autók?
Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 12 045-re csökkent - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a DataHouse Kft. adatai alapján.
Totálkár után: az autóipar jövője
A magyar járműgyártás az utóbbi években komoly sikertörténet volt. A járvány miatt viszont előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Rövid távon ez óriási problémákat okoz, a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.
Összeomlott a nagyhaszonjárművek piaca Magyarországon
60 százalékkal kevesebb kamiont, teherautót helyeztek forgalomba Magyarországon januártól májusig az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
Sok az öreg tragacs: nagy lehetőség áll a németek előtt
A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern belsőégésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.
Válságkezelés: mit tanulhat a járványból az autóipar?
Komoly következményekkel járt a koronavírus miatti leállás, amelyhez hasonlót még a 2008-as gazdasági világválság idején sem tapasztalt a járműipar. A COVID-19 nem várt kihívások elé állította az autógyárak beszállítóit is; fennmaradásuk érdekében gyorsan alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez. Már megkezdődött a fellendülés, igaz a cégek teljes kapacitásának visszaállásáig még hosszú hónapokat kell várni.
Feltámadás a krach után: biztató jelek Európa igáslovától
Lassacskán erőre kap a német autóipar az ifo gazdaságkutató intézet csütörtökön publikált jelentése alapján. Megrendelésállományuk alakulását több mint egy év elteltével első alkalommal ítélték meg pozitívan az autóipari cégek.
Nagy bajban a német autóipar - rengetegen veszíthetik el a munkájukat
Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója.
Koronavírus: mire számíthat az autóipar?
A koronavírus-járvány miatt bekövetkezett termeléscsökkenés csak átmeneti jelenség és következményei nagyságrendben össze sem mérhetők az autóipari ágazatban az elmúlt években lezajlott strukturális igazodási kényszer által megkövetelt átalakulásokkal - jelentette ki a német Schaeffler autóipari alkatrész beszállító vállalat vezérigazgatója Klaus Rosenfeld vezérigazgató Münchenben tartott beszámolóján.
Újra magára talált a járműipar
Januárban 2,4 százalékkal nőtt az ipari termelés volumene az egy évvel korábbihoz képest. A munkanaphatástól megtisztított adatok szerint 2,7 százalékkal emelkedett a termelés - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Tényleg bajban van a kínai autóipar
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán az idei első fél évben akár több mint 10 százalékkal, az idei év egészében 5 százalékkal eshetnek az eladások tavalyhoz képest.
Újabb csapást kapott a koronavírustól az autóipar
A Nissan felfüggesztheti szentpétervári járműgyártását is márciusban, mert akadozik az alkatrészszállítás Kínából.
Többet ér a Tesla, mint a Volkswagen és a BMW együtt
Az autógyár piaci tőkeértéke a részvény árfolyamának hétfői húsz százalékos emelkedésével már meghaladja a Volkswagen és a BMW együttes piaci tőkeértékét.
Újabb nyomot hagyott az autóipar gyengülése
A globális autóipari termeléscsökkenés miatt romlott tavaly a német Robert Bosch GmbH autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalat eredménye.
Megvan a kulcs az európai autógyártás sikeréhez - mire van szükség?
Kelet-Közép-Európában javíthatnak versenyképességükön a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) terén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég legfrissebb tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás vagy az elektromos meghajtás.
Új korszak kezdődött a magyar Suzukinál
Tavaly decemberben megkezdték a hibrid járművek sorozatgyártását az esztergomi üzemben, idén pedig kizárólag hibrid meghajtású személygépkocsikat terveznek előállítani az Európai Uniós piacra. A hazai gyártású Vitara és SX4 S-CROSS január végétől válnak elérhetővé a Suzuki teljes értékesítési hálózatában, országszerte és az Európai Unió országaiban.
Állami támogatást kér a német autóipari szövetség
Segítséget kér a berlini vezetéstől a német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie - VDA), az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euró (3350 milliárd forint) állami támogatásra van szükség.
Még soha nem gurult ennyire jól a Tesla
Rekordszámú elektromos autót adtak el a negyedik negyedévben.
Rengeteg új Volkswagent mutatnának be jövőre
Nagyon jó évet zárt a Volkswagen, ráadásul a következő évre hatalmas tervekkel készülnek.
Hány új autó került az utakra? Magyarország a dobogón
Novemberben az alacsony bázisadat miatt nőtt a forgalomba helyezett személygépkocsi száma az Európai Unióban az előző évihez képest az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden publikált kimutatása alapján.
Rázós időszak előtt a járműipar
A járműipari szektor hazai szakértői, elemzői és képviselői egyetértenek abban, hogy nem rózsás a helyzet az autógyártásban sem hazai, sem világszinten. De van miben reménykedni és van hová továbblépni: javíthat a helyzeten a továbbképzett munkaerő és a kreatív magyar mérnökök, illetve a tudásmegosztás és az összefogás.
Jó az a magyaroknak, ha a Tesla Berlinben termel?
A Tesla bejelentése a berlini “gigagyár” felépítéséről még a németeket is megosztja. Ami pedig rossz a német autógyáraknak, az nem lehet túl jó a magyaroknak sem. Más szempontból viszont csökkenni látszik a kereslet a cég járműveire, miközben a részvény árfolyama egyre közelebb kerül a mindenkori csúcshoz.
Száguldott az autóipar - visszatért a gyárakba az élet
Erős hónapot tudhat maga mögött a magyar ipar, szép teljesítmény látszik a ma közölt adatokból.
13 milliárd forintos autóipari beruházás érkezik Magyarországra
A részeletek egyelőre még nem nyilvánosak.
Leépít a kecskeméti Mercedesnek is beszállító német Brose
A vállalat szerint a globális verseny arra kényszeríti őket, hogy bizonyos feladatokat áttelepítsenek alacsony bérköltségű országokba.
Nagyon elkezdett vágtatni egy győri autóipari cég, és nem az Audi az
Hanem a távfelügyeleti szolgáltatást nyújtó Leadec Kft., mely öt év alatt 40 százalékkal növelte árbevételét.
Küzdelmes időszakkal szembesül az autóipar
Nagyon megváltozott a környezet. A személyautó-gyártás 5 százalékkal csökkent az év első felében.
Luxusproblémák: Maseratikat hívott vissza a gyártó
A Fiat Chrysler Automobiles autóipari konszern luxus sportkocsi érdekeltsége, a Maserati több mint 700 autóját hívta vissza Kínában a fényszórók hibája miatt.
Új munkahelyeket teremt Tatabányán a Bridgestone
Új beruházásával 100 munkahelyet hozott létre tatabányai gumiabroncs gyárában a japán Bridgestone, amellyel az autóiparnak teremtett további beszállítói kapacitást.
Zsugorodó autópiac – dőlnek a tervek, bedőlhetnek a beszállítók
Az autóipar nehézségei súlyosan érintenek sok beszállítót, hiszen a gyengülő konjunktúra, ugyanakkor az új technológiákra való átállás azoknak is nagy nehézségeket jelent. A kiutat a takarékosság és az iparág fokozott együttműködése jelentheti.
Ford Focus: egy megújult legenda
A Ford Focus, a kompakt kategória egyik legikonikusabb és legfontosabb képviselője, immár több mint húsz éve családok és cégek közkedvelt választása. Egyike a szegmens legjobb és legfejlettebb modelljeinek, amit az ára is kifejez. Dízelmotorral és automata váltóval teszteltük.
Kína teljes sebességre kapcsol az autóiparban is
Az autóiparban egyre inkább Kína válik az innováció motorjává, miután vezető szerepet szerzett a mobilitási szolgáltatások jövőbeli piacáért folytatott versenyben. 2018 első felében minden második elektromos autó Kínában talált gazdára, egyre inkább kiépül a töltési infrastruktúra és új utakat nyitottak meg az önvezető járművek tesztelésére. A kínai fogyasztók támogatják a technológiai fejlődést és előszeretettel használják a különböző mobilitási szolgáltatásokat, mint a közösségi autózás vagy az itthon uberezésként ismert ride-hailing.
Már Magyarországon is előrendelhető az elektromos Harley
A vadonatúj elektromos LiveWire motorkerékpár immáron hazánkban is előrendelhető. Az első villany Harley-k szállítása őszre várhatóak. Aki elsőként szeretné megkaparintani az elektromos kétkerekűt és belépni a felvillanyozó motorozás korszakába, annak érdemes sietnie, hiszen az érdeklődés nagyon intenzív és 2019-re elég szűkös készlet áll rendelkezésre.
Igazi városi vagány a MINI első hibridje
A MINI első hibridje, a Cooper S E Countryman ALL4 a legtökéletesebb nagyvárosi MINI, ugyanis a napi ingázási feladatokat megoldja elektromos meghajtással, kompakt méretei révén parkolni is könnyű vele, sőt, ingyenes is. S a legjobb, hogy a márka védjegyének számító gokartos vezetési élmény is megvan benne.
Mercedes-Benz A 200: a kiscsillag
A Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz A osztály a piac egyik legfejlettebb kompakt modellje, a csillagos márkánál az új, high-tech vonalat képviseli. Az autó a fiatalokat szólítja meg, formáját és menettulajdonságait tekintve is dinamikus, már az alapmotorral is rendkívül jól megy.
Indul az új Mercedes-modell gyártása Kecskeméten
Továbbra is a kecskeméti Mercedes-Benz gyár marad a CLA bölcsője: a 2013-ban piacra dobott CLA Coupé nagy sikere után most a kompaktautó-modell második generációjának gyártása veszi kezdetét, elődjéhez hasonlóan kizárólagosan Kecskeméten.
Miért nem lesz Hollandia az önvezető autózás nagyhatalma?
Az egész világon Hollandia a legfelkészültebb az önvezető autók elterjedésére, de várhatóan mégsem lepik majd el a holland városokat a sofőr nélküli autók. Magyarországon a munkaerőhiány hajthatja a technológia elterjedését.
A börtönből vádaskodik a korrupt csúcsvezető
Carlos Ghosn, a Nissan börtönben lévő volt vezérigazgatója tagadja az ellene emelt vádakat és azt állítja, összeesküvés áldozata azért, mert az autógyártó vezetői ellenezték tervét, hogy szorosabban működjenek együtt a Renault-tal.
Mazda 6: van még új a nap alatt
Még mindig fiatalos, még mindig lehet rajta csiszolni, de talán az utolsó ráncfelvarrása az aktuális Mazda6 generációnak a 2018-as változat. 2,2 literes dízelmotorral és automata váltóval vettük górcső alá, ráadásul a családbarát kombi kivitelben.
Az e-mobilitás árnyai
Európa valamennyi országában kevesebb dízelautót adtak el az első félévben, mint egy évvel korábban, és a nagyvárosok dízeltilalma e motorok halálát jelentheti. A kormányok – például Németországban – nem döntötték még el, hogyan kezeljék a kialakult helyzetet.
Suzuki Vitara: harminc éve közönségkedvenc
A Suzuki Vitara idén ünnepli a harmincadik születésnapját, amely alkalomból csiszoltak egy keveset a külsején és a belső terén, motorjait pedig feltöltősre cserélték. Egy fronthajtású, közepes felszereltségű változatot próbáltunk ki, amely verhetetlen ár–érték arányt képvisel a magyar piacon.
Drasztikus átalakulás előtt áll az autóipar
Egyre nagyobb érdeklődés övezi a robottaxi szolgáltatás megjelenését. Az elmúlt egy évben Németországban megduplázódott a közösségi közlekedést, illetve a telekocsi vagy taxi szolgáltatást használók száma. Többek között ezek a legfőbb megállapításai a Roland Berger, Automative Disruption Radar című legújabb kiadványának. A kutatók egy olyan trendet azonosítottak az iparágban, amely radikálisan át fogja alakítani a szektort. Ez azt is jelenti, hogy az ágazat szereplőinek nem lesz elegendő a túléléshez az eddigi jól bevált gépjárműértékesítési-modelljüket követni.
Van élet az összeszerelés után is
Az elektromos autók elterjedése új gyártási igényeket teremt, és Magyarország sikerrel pályázhat az ilyen beruházásokra – derül ki az Atradius hitelbiztosító globális piacelemzéséből.
Trump nem ezt ígérte: egymás után zárják be a GM gyárait
Donald Trump amerikai elnök a hazai autóipar fellendülését ígérte, ám a General Motors most hét üzemét zárja be, és 15 000 embert küld el.
Veszélyben a hazai autóipari beszállítók harmada
Az automatizáció révén átalakul az eszköz- és termékgyártást. A 3D-nyomtatás pedig egyes autóalkatrészek alvállalkozóknál történő gyártását váltja ki, mert az autógyártók ezek készítését már házon belül kívánják megoldani. Magyar beszállítók tömege mehet tönkre emiatt, hangzott el a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.
Új autóipari beruházás érkezik Tatabányára
A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. Az új üzem 181 munkavállalót fog foglalkoztatni és elektromos autók akkumulátoraihoz gyárt majd rézfóliát.
Lemaradnak a hazai tulajdonú cégek a digitalizációban
Az autóiparban aktív magyar tulajdonú vállalkozások kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt, mint az ágazatban működő külföldi tulajdonú cégek – derül ki az SAP Hungary felméréséből.
Trumptól is függ a magyar autógyártás jövője
A magyar járműgyártás az idén először mínuszba került és többéves távlatban is egyre gyengébbek a számok. Közben a világpiacon Kína vette át a vezető szerepet. Az EU egyelőre több autót exportál, mint amennyit fogyaszt, ez kedvező a magyar piac szempontjából és az új magyar kapacitásoknak is van helye. Trump esetleges protekcionista intézkedései azonban érinthetik az európai és a magyar autógyártást, valamint az európai eladásoknál is visszafogottabb évek jöhetnek.
Nemzetgazdasági érdek is, hogy környezetbarát autókat gyártsunk
A Levegő Munkacsoport levélben kéri a környezetvédelemért felelős minisztert, hogy a korszerűsítsék a magyar autógyártást, mert hamarosan az EU nagy részében csak nulla kibocsátású kocsikat lehet eladni.