Autóipar cikkek


Vigyázz, ha új autót akarsz

Vigyázz, ha új autót akarsz 

Márciusban is folytatódott a forgalomba helyezett új autók számának csökkenése az EU-ban, elsősorban a beszállítói láncok fennakadásai miatt - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a brüsszeli ACEA.
Se a háború, se a pandémia, se a chiphiány nem viselte meg, ilyen autós cég is van

Se a háború, se a pandémia, se a chiphiány nem viselte meg, ilyen autós cég is van 

Saját terveit jelentősen meghaladó nyereséggel és 7,8 milliárd forintos EBITDA-val zárta a 2021-es évet az AutoWallis Csoport az elhúzódó koronavírus-járvány és a chiphiányból eredő gyártói nehézségek ellenére. A magyar tőzsde autós vállalatának árbevétele újabb rekordot döntött: több mint a duplájára, közel 200 milliárd forintra ugrott, miközben a fedezettermelése, működési hatékonysága jelentősen nőtt. Az AutoWallis bővülését a korábban végrehajtott akvizíciók mellett a hazai és régiós piaci átlagot meghaladó organikus növekedés hajtotta.
Kockázatos stratégia miatt Magyarország is nehéz helyzetbe kerülhet

Kockázatos stratégia miatt Magyarország is nehéz helyzetbe kerülhet 

Kockázatot jelent a kelet-közép-európai országok gazdaságaira, hogy az elektromos autók, illetve akkumulátoraik gyártásába elsősorban Nyugat-Európában ruháznak be, így a bruttó hazai érték nagy hányadát termelő - belsőégésű motorokat gyártó - autóiparuk lejjebb kerülhet a hozzáadottérték-termelő láncban - mondta Petr Pavlínek, a Nebraska Omaha Egyetem professzora.
Szuper hír érkezett a magyar gazdaságnak, ezt várták a szakemberek

Szuper hír érkezett a magyar gazdaságnak, ezt várták a szakemberek 

A félvezetőipar globális forgalma 2021-ben 555,9 milliárd dollár volt, ami minden idők legmagasabb éves forgalma, és 26,2 százalékos növekedést jelent a 2020-as 440,4 milliárd dolláros forgalomhoz képest - közölte a Félvezetőipari Szövetség (SIA) közleményében. A magyar ipart a chip hiány vetette vissza. Ha ez véget ér, szárnyalás következik.
Ilyen zuhanás még nem volt, mélyponton a brit autóipar

Ilyen zuhanás még nem volt, mélyponton a brit autóipar 

Hatvanöt éve nem mért mélypontra süllyedt tavaly a brit autóipar termelése, elsősorban a koronavírus-járványhoz közvetlenül kötődő fogyasztási és beszállítói okok miatt.
Nehéz helyzetbe kerültek az autóipari cégek - komoly drágulás jöhet idén

Nehéz helyzetbe kerültek az autóipari cégek - komoly drágulás jöhet idén 

Az energiaárak miatt akár 20 százalékos drágulás sem kizárt.
Elképesztő forgalmat ért el a félvezetők piaca

Elképesztő forgalmat ért el a félvezetők piaca 

Egy most közölt felmérés szerint negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan.
Fájdalmas éven van túl a magyar autóipar

Fájdalmas éven van túl a magyar autóipar 

A világszerte tapasztalható ellátási nehézségek a magyar járműgyártásra is kihatottak. A chiphiány miatt a hazai gyárak több alkalommal is kényszerszünetet tartottak, így a szektor teljesítménye messze elmaradt a várttól.
Bajban az autógyárak? Egyre nagyobb a hiány

Bajban az autógyárak? Egyre nagyobb a hiány 

A nagy európai autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a Stellantis igyekeznek Európába összevonni akkumulátor-gyártó kapacitásukat, szakértők szerint azonban az ehhez szükséges nyersanyagok biztosítása kemény diónak bizonyulhat számukra.
Újabb autógyártó került nehéz helyzetbe a chiphiány miatt

Újabb autógyártó került nehéz helyzetbe a chiphiány miatt 

Csökkentette éves termelési célját a Toyota Motor japán autógyártó, mivel a globális chiphiány mellett a koronavírus-járvány újabb fellobbanása lassította a termelést a vietnami és malajziai alkatrész-gyártó üzemekben.

Bajban a német autóipar? 

Jelentősen romlott az üzleti hangulat az autóipar németországi szereplőinek körében az alapanyagok, főleg a mikorcsipek hiánya miatt - mutatta ki egy felmérés.

Nagyon nem mindegy Magyarországnak, mi történik a német autóiparban 

A magyar ipar és külkereskedelem számára kiemelten fontos a német autóipari cégek helyzete. Bár a német állam jelentős támogatásokat nyújtott az ottani vállalatoknak, az autóipari cégek egy része nem felelt meg a kritériumoknak, ennek eredményeként 32 százalékkal nőtt a fizetésképtelenségi eljárások száma – derül ki a Coface hitelbiztosító elemzéséből.

Négy forgatókönyv 2030-ra: mire számíthatnak az autóipari beszállítók? 

Az önvezető funkciótól kezdve az elektromobilitásig az autógyártás forradalmi változások előtt áll. Hogyan alakítják át a gazdasági, politikai és technológiai tényezők az iparágat a következő évtizedben? Milyen hatással lesz mindez a beszállítók tevékenységére?

Kiderült, mennyire viselte meg a járvány a hazai autógyárakat 

A Magyarországon működő autógyárak közül három nagy társaság – az Audi, a Mercedes és az Opel – közzétette 2020-as eredményeit, amelyből kiderült milyen mértékben érintette a vállalatokat a járvány miatti visszaesés. Ahogy az is, megint elviszik-e az autógyárak a megtermelt nyereséget.

Milyen jövő vár az autóipari cégekre? 

Konszolidációra, vállalatok felvásárlására és fúziókra számít az autóiparban az elkövetkező években a Bain üzleti tanácsadó cég.

Szélsőséges időjárás miatt romlik a helyzet a chipgyártásban 

A szélsőséges időjárás okozta áramkimaradások miatt több chipgyár is leállt az államban, és van, ami azóta se indult újra. Egy piackutató szerint a félvezető-piaci válság az autógyártás után további iparágakat is megreccsenthet. Az Apple fő gyártópartnere szerint viszont azért ennyire még nem kell kongatni a vészharangot.

„Trabantba szállni élvezet!” – mi történik a német utakon? 

Németországban még mindig több Trabant rója az utakat mint Tesla elektromos autó a duisburg-esseni egyetem CAR autóipari kutatóintézetének a kimutatása alapján.

Autóipar: csöbörből-vödörbe 

Már éppen fellélegeztek volna az járműiparban érintett vállalatok, köszönhetően az élénkülő keresletet, amikor újabb nehézséggel szembesültek. Az év elején ugyanis a fellépő chiphiány miatt számos gyár kényszerült a termelés leállítására.

Új autóipari nagyberuházást jelentett be Szijjártó Péter 

A külgazdasági és külügyminiszter facebookos élő videóban tájékoztatott az új beruházásról.

Ekkora zöldmezős beruházás sem volt még az országban 

A dél-koreai SK Innovation a Fejér megyei Iváncsán 681 milliárd forintos fejlesztéssel új akkumulátorgyárat épít, ezzel 2500 embernek ad majd közvetlenül munkát.

Két nagy amerikai autóipari cég is beruház Magyarországon 

12 milliárd forintért.

Az Apple újabb dobása - mire készülnek? 

Az év végén látott napvilágot a hír, miszerint az Apple komolyan gondolja, hogy autógyártásba kezd. Most újabb információk jelentek meg.

Ezért nehéz a hagyományos autóipar élete? 

A hagyományos autóipar viszonylag kedvezőtlen tőkepiaci megítélése nagyban megterheli versenyképességük növelését az új piaci területeken a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Herbert Diess szerint.

Ha lehetne, elfelejtené 2020-at a magyar autóipar 

Ha csak 2020 első és utolsó két hónapjának adatait és híreit látnánk, azt gondolhatnánk, hogy ismét bámulatos évet zárt a magyar autóipar. Sajnos azonban a közbeeső nyolc hónap ennek ellentmond. A tavaszi időszak a járműgyártásunk egyik legsötétebb időszaka volt.

Nem lehet lenyomni a magyarok kedvenc autóját 

Megőrizte piacvezető helyét a Suzuki.

Meglepő kijelentést tett az Audi vezére 

Markus Duesmann nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt.

A hadiiparban is érdekelt szingapúri cég bővít Miskolcon 

Újabb beruházást hajt végre Miskolcon a Patec.

Sosem jelent meg még ennyi új Tesla az utakon 

Rekordszámú, az elemzők által vártnál több elektromos autót szállított ki a Tesla a harmadik negyedévben, de részvényárfolyama így is jelentősen csökkent az amerikai elnök megbetegedésének híre által kiváltott tőzsdei eladási hullámban.

2021 a visszakapaszkodás éve lehet Matolcsy Györgyék szerint 

Csütörtökön ismertették az MNB szakemberei a legfrissebb inflációs jelentésüket. Ebből kiderült, hogy az előzetes várakozásaik miért nem érvényesültek, és a legutóbbi prognózisukhoz képest miért módosították azokat jelentősen lefelé.

Bajba kerülhet az autóipar, ha tovább szigorít az EU? 

A német autóipari vállalatok szakmai képviselete szerint meghaladná az autóipar teherbírását az emissziós határértékek további csökkentése.

Még nem kell temetni az autóipart 

Stabilra javította az eddigi negatívról a globális autóiparra érvényben tartott kilátását a Moody's Investors Service.

Jókora a visszaesés az új autók eladásában 

Az új személyautók eladása 30 százalékkal esett vissza Magyarországon augusztusban az előző év azonos időszakához képest, az idei nyolcadik hónapban 10 924 gépkocsit helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) kedden az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján.

Egy fokkal jobb a hangulat a német autóiparban 

Augusztusban mínusz 34,8 pontra javult a júliusi mínusz 68,3 pontról az autóiparban, az autógyárak és beszállítóik körében az üzleti hangulatindex az ifo gazdaságkutató intézet legfrissebb konjunktúra-felmérése alapján.

Vizsgálódnak a Porsche háza táján - mivel volt gond? 

Vizsgálatot indított a német szövetségi közúti közlekedési hatóság a Porsche autógyártó társaság ellen benzinüzemű motorok manipulációjának gyanúja miatt - írták német lapok.

Az autóiparban most komoly lehetőségek rejlenek? 

A Covid-19 járvány nem kímélte a luxus fogyasztási cikkek piacát, és ez alól az autógyártók sem voltak kivételek. Jóllehet, kockázatok nyilván most is akadnak, a gépjármű-eladások látványosan magukhoz tértek, a cégek vezetői gyorsan léptek, hogy csökkentsék a költségeket, és a szabad pénzáramlás fokozatosan pozitívba fordul. A Fidelity International szakértői úgy vélik, hogy az ágazat most jó befektetési lehetőséget kínál.

Kellenek a beruházások: erre ad milliárdokat a német kormány 

Állami hitelgaranciával áll a német kormány a svéd Northvolt vállalat Volkswagen AG és a BMW AG befektetői részvételével épülő akkumulátorgyár-beruházásai mögé - jelentette be a berlini gazdasági minisztérium.

Az autóipar a válság után - milyen út vezet a felépülés felé? 

Az autógyártók már a koronavírus-járvány előtt is nehéz helyzetben voltak, most pedig egy minden eddigitől eltérő válság utáni helyzetre kell felkészülniük. A Roland Berger megvizsgálta azokat a stratégiai eszközöket, amelyek segíthetnek az iparág szereplőinek jobban megérteni a helyzetet és eredményes terveket készíteni.

Az autóipari beszállítók a járvány egyik nagy vesztesei 

A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.

100 ezer munkahely veszhet el az európai autóipar szívében 

Akár 100 ezer munkahely is áldozatul eshet a német autóiparban az amerikai és az európai kereslet csökkenése miatt Ferdinand Dudenhöffer neves autóipari szakértő szerint.

Akadnak nehézségek a BMW háza táján 

Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, tizenegy éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé a cég honlapján szerdán publikált eredmény beszámoló alapján.

Javul a hangulat: a német autógyártók is kezdenek talpra állni 

Javul az üzleti hangulat és a kereslet fellendülésének jelei mutatkoznak már a német autóiparban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének rendszeres felmérése alapján.

A kutyának se kellenek az új autók? 

Az új személyautók eladása 21 százalékkal esett vissza Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 12 045-re csökkent - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a DataHouse Kft. adatai alapján.

Totálkár után: az autóipar jövője 

A magyar járműgyártás az utóbbi években komoly sikertörténet volt. A járvány miatt viszont előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Rövid távon ez óriási problémákat okoz, a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.

Összeomlott a nagyhaszonjárművek piaca Magyarországon 

60 százalékkal kevesebb kamiont, teherautót helyeztek forgalomba Magyarországon januártól májusig az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Sok az öreg tragacs: nagy lehetőség áll a németek előtt 

A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern belsőégésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.

Válságkezelés: mit tanulhat a járványból az autóipar? 

Komoly következményekkel járt a koronavírus miatti leállás, amelyhez hasonlót még a 2008-as gazdasági világválság idején sem tapasztalt a járműipar. A COVID-19 nem várt kihívások elé állította az autógyárak beszállítóit is; fennmaradásuk érdekében gyorsan alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez. Már megkezdődött a fellendülés, igaz a cégek teljes kapacitásának visszaállásáig még hosszú hónapokat kell várni.

Feltámadás a krach után: biztató jelek Európa igáslovától 

Lassacskán erőre kap a német autóipar az ifo gazdaságkutató intézet csütörtökön publikált jelentése alapján. Megrendelésállományuk alakulását több mint egy év elteltével első alkalommal ítélték meg pozitívan az autóipari cégek.

Nagy bajban a német autóipar - rengetegen veszíthetik el a munkájukat 

Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen  

Az átutalásos csalások ellen nyújt védelmet az OTP Mobilbank új biztonsági funkciója.

Társadalom

Égig ér a Szőlő utcai javítóintézet ügye, ahol gyermekvédelemben nevelkedett lányokat prostitúcióra kényszerítették

Égig ér a Szőlő utcai javítóintézet ügye, ahol gyermekvédelemben nevelkedett lányokat prostitúcióra kényszerítették 

A Szőlő utcai javítóintézet volt igazgatójának ügyében hallgatták ki a korábbi Tegyesz-vezetőt, Kuslits Gábort.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo