Autóipar cikkek


Minden autószervizbe kellene egy nő

Minden autószervizbe kellene egy nő 

A legtöbb férfi csak a magazinok címlapján találkozik autószervizben dolgozó nővel, pedig Magyarországon is van olyan műhely, amelyet immár csaknem húsz éve részben egy hölgy irányít. Hock Éva, az Autohock Kft. tulajdonostársa szerint az ügyfeleik többsége kimondottan örül annak, hogy egy hölggyel tárgyalhat.
Az autópiac is a netre költözik

Az autópiac is a netre költözik 

Európa meghatározó piacán, Németországban az autók közel 10 százalékát már online felületen értékesítik és az előrejelzések szerint ez a szám még növekedni fog. Az eredeti autógyáraknak és a kereskedőknek is alkalmazkodniuk kell a gyors változáshoz – mondja a Roland Berger tanulmánya.
Meghekkelt autók: a Volkswagen-botrány csak a kezdet

Meghekkelt autók: a Volkswagen-botrány csak a kezdet 

Napjaink luxusautói olyan bonyolult számítógépeket tartalmaznak, hogy csak a legképzettebb komputerlángelmék tudják igazán megérteni, vagy észrevenni a hibát. Így jöhetett létre a VW-csalás, de az is elképzelhető, hogy autókat ér majd hackertámadás.
Merkel menti az autógyárakat

Merkel menti az autógyárakat 

A Merkel-kormány 5000 dollár támogatást adna minden egyes elektromos autóra. Heteken belül kormánystratégiával állnak elő a gyártásuk fellendítésére, holott 2012-ben e célról már lemondott a kabinet. Valószínűsíthető, hogy a Volkswagen-botrány a fordulat oka: a perek miatt bajba került szektornak politikailag korrekt siker-termékre van szüksége. Az államnak pedig egy életképes húzóágazatra.
Az okos autókban lesz a nagy profit

Az okos autókban lesz a nagy profit 

Az elkövetkező években az IT-biztonsággal foglalkozó vállalatoknak és az autógyártóknak is egyre intenzívebben kell majd foglalkozniuk a gépjárművek informatikai rendszereinek biztonságával, az ilyen irányú szolgáltatások piaca akár néhány éven belül dollár milliárdokkal lesz mérhető – vallják a Hunguard Kft. szakértői.
Nincs minden rendben a francia autók kibocsátásával

Nincs minden rendben a francia autók kibocsátásával 

A Renault autógyár csütörtökön megerősítette, hogy a francia hatóságok házkutatást tartottak a vállalat több részlegénél a Volkswagen-motorok emissziós értékeivel kapcsolatos botrányt követően indított vizsgálat keretében, de nem találtak csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motort.
Beleragadt a sárba a pannon puma

Beleragadt a sárba a pannon puma 

Három százalék alatti növekedésre számít az elemzők többsége, az idei évet a mezőgazdaság húzta le, a szolgáltatások viszont meglepően jól teljesítettek, és immár ezek számítanak húzóágazatnak az autóiparral szemben.
Az okos autók a kis szervizek végét jelenthetik

Az okos autók a kis szervizek végét jelenthetik 

Konszolidáció, újabb piaci szereplők, szigorú központi szabályozások és az alternatív energiaforrások robbanásszerű fejlődése jelentősen megváltoztathatja az európai márkaszerviz piacot. A szektor jellemzően kétpólusú felosztásában a hivatalos márkaszervizek és a független javítóműhelyek versenye várhatóan egy ideig kiélezett marad, azonban a legújabb technológiák magas eszköz-, és fenntartási költségigényét csak kevesen tudják majd finanszírozni ez utóbbiak közül.
A jövő már elkezdődött

A jövő már elkezdődött 

A vezető autógyártók előrejelzése szerint 2020-ra Európa autópályáin számos úgynevezett hálózatra kapcsolt autó fog megjelenni. A mobilitás és a közlekedésbiztonság átalakulása alapvetően megváltoztatja az autóipart és a biztosítási szektort. Az Allianz összefoglalta, milyen trendek várhatóak az autózásban az elkövetkező években.
Akár jól is jöhet nekünk a Volkswagen-botrány

Akár jól is jöhet nekünk a Volkswagen-botrány 

A Volkswagen botrány miatt a magyar gazdaság teljesítménye akár 1-1,5 százalékkal is visszaeshet a következő évben. A magyar beszállítók kitettsége a német autóipari vállalatok felé nagyon magas, sok magyar kis- és középvállalkozás léte kerülhet veszélybe. Az Export Kooperáció szakértői szerint ugyanakkor a botrány hosszútávon akár kedvező hatást is gyakorolhat a magyar vállalkozói környezetre: a cégeknek a fejlődés érdekében ideje diverzifikálni tevékenységeiket, a finanszírozás rendezésével és a fejlesztések optimalizálásával ez akár sikerülhet is.

Dízelbotrány: a magyar GDP is csökkenhet 

A legrosszabb forgatókönyv szerint a dízelbotrány miatti termelés visszaesés 1-1,5 százalékkal csökkentheti a magyar GDP-t az Export Kooperáció szakértői szerint.

Egy lépésre vagyunk az okosautótól 

Többszörösen rájár a rúd az autógyártókra, stagnálás, illetve visszaesés jellemzi jelenleg a globális autópiacot, még a számos gyártó számára legfontosabb piaccá előlépett Kínában is megtört a növekedés üteme. Mindez azonban nem fogta vissza az autógyárak újító kedvét és fejlesztési tempóját.

Abroncs lesz a gumipitypangból 

Már tesztelik a pitypangból készült gumiabroncsokat, így néhány éven belül már tömeggyártásra kerülhet az új, teljes egészében természetes alapanyagból származó termék, amelynek lényegesen kisebb lesz az ökológiai lábnyoma, mint a trópusokról származó kaucsuk abroncsoké.

Nem álom a CO2-kibocsátásmentes autó 

Elkészült a prototípusa, és hamarosan európai tesztkörútra indul az első, a jármű szén-dioxid-kibocsátását akár 50 százalékkal csökkentő Greenion technológiával felszerelt autó. A magyar feltaláló ötletén alapuló technológia elterjedése forradalmat hozhat a járműgyártásban, és a cégnél tapasztalt jelentős érdeklődés is arra utal, hogy a fejlesztésben hazai és nemzetközi cégek és szervezetek is fantáziát látnak.

Kocsiban is környezetbarát az ezredfordulós generáció 

Az európai ezredfordulós generáció környezetbarát jövőt szeretne kialakítani, és ennek elősegítése érdekében a fenntartható járművek által nyújtott előnyök érvényesülését szeretné látni, ez fogja az autóipar legnagyobb kihívását jelenteni az elkövetkező években.

Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos kocsik 

Egy év alatt csaknem negyedével esett vissza az elektromos autók ára Németországban, a gyártók ugyanis egyre olcsóbb kocsikkal rukkolnak elő – derült ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felméréséből.

Azt hitte az autó nem jó befektetés? 

Az autóipar robbanásszerű fejlődése nem csak a közlekedést és az autózás élményét alakítja át gyökeresen, hanem az autóipari vállalatok, beszállítók és technológia cégek kilátásait is, ezért ezekbe a vállalatokba fektetni egyre jobb üzletnek tűnik.

Kevesebb autó, több szeretet - mikor győznek a kétkerekűek? 

A Bikes vs. Cars című angol nyelvű svéd dokumentumfilm annak az esélyét vizsgálja, hogy a kétkerekű életvitel mikor kerülhet be a fősodorba, vagy stílszerűen a középső sávba. A válasz nem túl rózsás: a politikusok továbbra is a fosszilis gazdasági érdekeknek kedveznek. A filmet a kolozsvári Transilvania Filmfesztiválon láttuk.

Újra szerencsét próbál a Nissan 

A Nissan, miután crossover típusaival világszerte óriási sikert aratott, nyolc év után újra szerencsét próbál az alsó-középkategóriában. Klasszikus ferde hátú családi autóval rukkolt elő, amely tetszetős, tágas, jól rugózik, és biztonságos. A szupertakarékos dCi dízelmotorral teszteltük.

Ha használt kocsi, akkor Opel, vagy Suzuki 

Változatlanul emelkedik a használt autó átírások száma, a Datahouse összesített adatai szerint 491.926 személyautót és 67.108 kishaszonjárművet vásároltak 2014-ben, ami tíz százalékos növekedést jelent. A legnépszerűbb márkák sorát az Opel, a Suzuki és a Volkswagen alkotják.

Idén is szárnyalhat az ipar 

Tovább folytatódhat az ipari termelés bővülése elemzők szerint, a Takarékbank elemzője közel 7 százalékos, míg az Erste Banké 6 százalékos növekedésre számít. Még mindig az autóipar húzza az országot.

Autótesz: magyar szívvel 

Az Opel Astra Sports Tourer nem új modell, sőt már egy időszakos frissítésen is átesett, most azonban új erőforrásai miatt ismét érdemes a figyelemre. Egy teljes felszereltségű példányt teszteltünk a Szentgotthárdon készülő új generációs, 136 lóerős 1,6 literes turbódízel motorral.

A céges kocsik éltetik a márkaszervízeket 

A tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.

Autót idén is el lehet adni 

Az újautó-importőrök 13 százalékos, a legnagyobb használtautó-kereskedő cégek pedig 11 százalékos növekedést várnak saját piaci szegmensükben az idei évre. A márkakereskedők a finanszírozási lehetőségek bővülésében is bíznak.

Fel kell pörögnie az autógyártóknak 

Magasabb fordulatszámon kell pörögniük az autógyártóknak, ha meg akarnak felelni a magasabb fogyasztói élményt, folyamatos fejlesztéseket, új szolgáltatásokat igénylő vásárlóknak.

Növekszik az autóipar - nekünk is jó lehet? 

A növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrálnak a világ autógyártói a következő időszakban: a cégek hatvan százaléka tervez bővítést egy éven belül. Ez a magyar gazdaságnak is jót jelent.

A németek miatt füstölöghetnek többet az autóink 

A jelentős autóiparral bíró Németország nyomására az EU vezetése beleegyezett, hogy a korábban előterjesztettnél kevésbé szigorúan korlátozzák az uniós gépjármű-emissziót.

Zöld várossá alakítanák a csődbe ment Detroitot 

78 000 ház kong üresen, az adófizetők száma jelentősen lecsökkent. A metropolisz adóssága 18 milliárd dollárt tesz ki. Megfigyelők mégis úgy tartják, a mélypont a legjobb alkalom arra, hogy egy város újra kitalálja magát és elinduljon egy radikálisan új irányba. A lehetséges szcenáriók között van a zöld gazdaság megteremtése a fosszilis autóipar egykori fellegvárában.

Rába: kezdődik a "verseny" a beszállítóvá válásért 

Még az idén megkezdődik és 2014-ig tart a Rába-Volvo programba jelentkezett 350 cég közül a legmegfelelőbbek auditálása. Amelyik társaság átmegy a szűrőn, az ajánlatot adhat a közös buszgyártásba való beszállításra - közölte a Rába Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Utolértük a tavalyi szintet 

2013 szeptemberében az ipari termelés 5,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A termelés bővüléséhez elsősorban – és továbbra is – az autóipar, illetve az ehhez kapcsolódó beszállítói ágazatok eladásainak növekedése járult hozzá.

Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport 

A BMW csoport több mint kétszáz magyarországi beszállítót ismer és jelenleg ötvennégy aktív partnerétől évente mintegy egymilliárd euró értékben vásárol közvetlenül különböző alkatrészeket. Ezen cégek összesen és hozzávetőlegesen tízezer embernek adnak munkát Magyarországon.

Matolcsytól várják a megváltást az autókereskedők 

A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) arra számít, hogy az MNB növekedési hitelprogram második ütemének elindulásával a márkakereskedők szélesebb köre válthatja ki devizahitelét alacsony kamatozású forinthitelre, illetve több cégnek lesz lehetősége arra, hogy kishaszonjárművet vásároljon - mondta Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke.

Volvo V40: A nemes fém 

Az új Volvo V40 külsőleg szép, belső tere igényes, kiválóan vezethető, és szuperbiztonságos. Sőt, jelenleg ez a legbiztonságosabb autó a piacon. Mindennek azonban alaposan megkérik az árát.

BMW 320d Touring – Mindenkit meggyőz 

Márkafanatikusokat és a csupán családi autót keresőket egyaránt meggyőzheti a vadonatúj F31 kódjelű BMW 3-as. A kombi modell eddig csak apró szeletet hasított ki a gyártó eladásaiból, az új verzió azonban felülírhatja az eddigi trendet.

Fényes jövő előtt a magyar járműipar 

A gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar, az iparági szereplők szerint a költséghatékonyság jelentősen javult hazánkban az elmúlt két évben – mutat rá az Ernst & Young Európai Autóipari Felmérése. A jelentésből az is kiderül, hogy az európai autóipari gyártók és beszállítók bizakodóak, döntő többségük szerint javul majd üzleti helyzetük a következő hat hónapban.

Kína marad a legnagyobb autógyártó - és piac 

Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca - derült ki az iparági szövetség (CAAM) pénteken közzétett statisztikáiból.

Több a gázos kocsi Európában 

Az NGVA Europe legfrissebb adatai szerint 3 százalékkal bővült a földgázzal hajtott járművek piaca. A 2011. június és 2012. június között eltelt időszak alatt összesen 985 ezerrel nőtt a CNG-üzemű járművek száma Európában.

Beszállítóknak szervezett fórumot a HITA és az Opel 

Összesen 47 cég vett részt a HITA Beszállítói osztálya és Nyugat-dunántúli Regionális Képviselete, valamint az Opel Szentgotthárd Kft. által szervezett meghívásos beszállítói fórumon a szentgotthárdi gyárban.

Még nincs minden veszve: reménysugár az autóiparban 

Októberben 4047 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első tíz hónapban pedig 16,2 százalékkal 43 369-re nőtt az új autók száma - közölte hétfőn a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Autópiac: irány a fejlődő világ! 

A világ gazdagabbik felén a jelek szerint minél régebben vezet valaki, annál kevesebbet használja járművét, így várhatóan a válság elmúltával sem fog jelentős fellendülés bekövetkezni az autópiacon. Jelenleg egymilliárd autó fut a világ útjain és 2020-ra ez a szám a duplájára nőhet elsősorban a harmadik világban bekövetkező bővülés miatt.

A családok felének van csak autója 

A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani. A hazai háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.

Több száz embert bocsájt el a Car-Inside 

A Vas és Zala megyében prémium autómárkák üléshuzatait gyártó Car-Inside Kft. a termelést áttelepítve, az eddigi négy üzeméből kettőt bezár, és csökkenti dolgozóinak létszámát.

Egyre öregebbek a magyar autók 

Felmérések szerint az elmúlt években jelentősen elöregedett a hazai személygépjármű-állomány. Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora.

Olajhamisítás és autónepperek rontják a gépjárműpiacot 

Drasztikusan megnőtt az adóelkerülés a magyarországi gépjármű-értékesítési piacon a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) szerint, s ez versenyhátrányba hozza a legális autókereskedőket.

Még több gépjármű alkatrészt gyárthatunk 

A Knorr Bremsenek és a Densonak, valamint további járműipari és gépipari ügyfeleknek szállít be a pécsi Matro Kft., amelyben 50 milliós befektetéssel szerzett támogatói részesedést a Széchenyi Tőkebefektetési Alap.

A gödör aljában az autókereskedők 

A következő két évben a járműpiac nagyon lassú fejlődését várja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely azzal számol, hogy évente 5-10 százalékkal nő a piac. Az ügyvezető elnök szerint az ágazat mély válságot él át, amely most már nemcsak az új gépjárművek értékesítése, hanem a szolgáltatói szektor visszaesését is jelenti. Így a hazai reálisnak gondolt vásárlóerő felének megfelelő új gépjárművet értékesítenek.

Ahol nyolcvan százalék feletti bónuszt adnak 

Soha nem zárt olyan jól a Volkswagen, mint 2011-ben, a német munkavállalók ezt a zsebükön is erősen meg fogják érezni. Európa legnagyobb autógyára többet költ 97 ezer német munkavállalójának bónuszára, mint amennyit a magyar állam fordít idén 870 ezer ember bérkompenzációjára.

Átadták az új Bosch gyártócsarnokot 

A magyarországi Bosch csoport 2011. szeptember 22-én nyitotta meg az utóbbi évek egyik legnagyobb szabású hazai Bosch beruházását. Az új autóipari gyártócsarnok Miskolcon 5,5 milliárd forint értékű és 23 200 négyzetméteres új gyáregységben valósult meg és mindez 465 nap alatt. Ehhez az Észak-Magyarországi Operatív Program 981 millió forinttal járult hozzá. Az új csarnokot Orbán Viktor miniszterelnök, Czomba Sándor a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, Wolf-Henning Scheider, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja, Max Nitzsche, a miskolci gyár ügyvezető igazgatója és Uwe Mang, a miskolci gyár gazdasági igazgatója adta át.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
 Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni

Inkább cowboyok szeretnének lenni az amerikai gyerekek, mint gyárakban dolgozni 

Gyurcsik Attilával, a Privátbankár.hu idei befektetési alapkezelői szavazásán több dobogós helyezést elért Accorde Alapkezelő vezérigazgatójával beszélgettünk.
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo