Autóipar cikkek
Zöld várossá alakítanák a csődbe ment Detroitot
78 000 ház kong üresen, az adófizetők száma jelentősen lecsökkent. A metropolisz adóssága 18 milliárd dollárt tesz ki. Megfigyelők mégis úgy tartják, a mélypont a legjobb alkalom arra, hogy egy város újra kitalálja magát és elinduljon egy radikálisan új irányba. A lehetséges szcenáriók között van a zöld gazdaság megteremtése a fosszilis autóipar egykori fellegvárában.
Rába: kezdődik a "verseny" a beszállítóvá válásért
Még az idén megkezdődik és 2014-ig tart a Rába-Volvo programba jelentkezett 350 cég közül a legmegfelelőbbek auditálása. Amelyik társaság átmegy a szűrőn, az ajánlatot adhat a közös buszgyártásba való beszállításra - közölte a Rába Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Utolértük a tavalyi szintet
2013 szeptemberében az ipari termelés 5,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A termelés bővüléséhez elsősorban – és továbbra is – az autóipar, illetve az ehhez kapcsolódó beszállítói ágazatok eladásainak növekedése járult hozzá.
Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport
A BMW csoport több mint kétszáz magyarországi beszállítót ismer és jelenleg ötvennégy aktív partnerétől évente mintegy egymilliárd euró értékben vásárol közvetlenül különböző alkatrészeket. Ezen cégek összesen és hozzávetőlegesen tízezer embernek adnak munkát Magyarországon.
Matolcsytól várják a megváltást az autókereskedők
A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) arra számít, hogy az MNB növekedési hitelprogram második ütemének elindulásával a márkakereskedők szélesebb köre válthatja ki devizahitelét alacsony kamatozású forinthitelre, illetve több cégnek lesz lehetősége arra, hogy kishaszonjárművet vásároljon - mondta Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke.
Volvo V40: A nemes fém
Az új Volvo V40 külsőleg szép, belső tere igényes, kiválóan vezethető, és szuperbiztonságos. Sőt, jelenleg ez a legbiztonságosabb autó a piacon. Mindennek azonban alaposan megkérik az árát.
BMW 320d Touring – Mindenkit meggyőz
Márkafanatikusokat és a csupán családi autót keresőket egyaránt meggyőzheti a vadonatúj F31 kódjelű BMW 3-as. A kombi modell eddig csak apró szeletet hasított ki a gyártó eladásaiból, az új verzió azonban felülírhatja az eddigi trendet.
Fényes jövő előtt a magyar járműipar
A gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar, az iparági szereplők szerint a költséghatékonyság jelentősen javult hazánkban az elmúlt két évben – mutat rá az Ernst & Young Európai Autóipari Felmérése. A jelentésből az is kiderül, hogy az európai autóipari gyártók és beszállítók bizakodóak, döntő többségük szerint javul majd üzleti helyzetük a következő hat hónapban.
Kína marad a legnagyobb autógyártó - és piac
Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca - derült ki az iparági szövetség (CAAM) pénteken közzétett statisztikáiból.
Több a gázos kocsi Európában
Az NGVA Europe legfrissebb adatai szerint 3 százalékkal bővült a földgázzal hajtott járművek piaca. A 2011. június és 2012. június között eltelt időszak alatt összesen 985 ezerrel nőtt a CNG-üzemű járművek száma Európában.
Beszállítóknak szervezett fórumot a HITA és az Opel
Összesen 47 cég vett részt a HITA Beszállítói osztálya és Nyugat-dunántúli Regionális Képviselete, valamint az Opel Szentgotthárd Kft. által szervezett meghívásos beszállítói fórumon a szentgotthárdi gyárban.
Még nincs minden veszve: reménysugár az autóiparban
Októberben 4047 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első tíz hónapban pedig 16,2 százalékkal 43 369-re nőtt az új autók száma - közölte hétfőn a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Autópiac: irány a fejlődő világ!
A világ gazdagabbik felén a jelek szerint minél régebben vezet valaki, annál kevesebbet használja járművét, így várhatóan a válság elmúltával sem fog jelentős fellendülés bekövetkezni az autópiacon. Jelenleg egymilliárd autó fut a világ útjain és 2020-ra ez a szám a duplájára nőhet elsősorban a harmadik világban bekövetkező bővülés miatt.
A családok felének van csak autója
A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani. A hazai háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.
Több száz embert bocsájt el a Car-Inside
A Vas és Zala megyében prémium autómárkák üléshuzatait gyártó Car-Inside Kft. a termelést áttelepítve, az eddigi négy üzeméből kettőt bezár, és csökkenti dolgozóinak létszámát.
Egyre öregebbek a magyar autók
Felmérések szerint az elmúlt években jelentősen elöregedett a hazai személygépjármű-állomány. Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora.
Olajhamisítás és autónepperek rontják a gépjárműpiacot
Drasztikusan megnőtt az adóelkerülés a magyarországi gépjármű-értékesítési piacon a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) szerint, s ez versenyhátrányba hozza a legális autókereskedőket.
Még több gépjármű alkatrészt gyárthatunk
A Knorr Bremsenek és a Densonak, valamint további járműipari és gépipari ügyfeleknek szállít be a pécsi Matro Kft., amelyben 50 milliós befektetéssel szerzett támogatói részesedést a Széchenyi Tőkebefektetési Alap.
A gödör aljában az autókereskedők
A következő két évben a járműpiac nagyon lassú fejlődését várja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely azzal számol, hogy évente 5-10 százalékkal nő a piac. Az ügyvezető elnök szerint az ágazat mély válságot él át, amely most már nemcsak az új gépjárművek értékesítése, hanem a szolgáltatói szektor visszaesését is jelenti. Így a hazai reálisnak gondolt vásárlóerő felének megfelelő új gépjárművet értékesítenek.
Ahol nyolcvan százalék feletti bónuszt adnak
Soha nem zárt olyan jól a Volkswagen, mint 2011-ben, a német munkavállalók ezt a zsebükön is erősen meg fogják érezni. Európa legnagyobb autógyára többet költ 97 ezer német munkavállalójának bónuszára, mint amennyit a magyar állam fordít idén 870 ezer ember bérkompenzációjára.
Átadták az új Bosch gyártócsarnokot
A magyarországi Bosch csoport 2011. szeptember 22-én nyitotta meg az utóbbi évek egyik legnagyobb szabású hazai Bosch beruházását. Az új autóipari gyártócsarnok Miskolcon 5,5 milliárd forint értékű és 23 200 négyzetméteres új gyáregységben valósult meg és mindez 465 nap alatt. Ehhez az Észak-Magyarországi Operatív Program 981 millió forinttal járult hozzá. Az új csarnokot Orbán Viktor miniszterelnök, Czomba Sándor a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, Wolf-Henning Scheider, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja, Max Nitzsche, a miskolci gyár ügyvezető igazgatója és Uwe Mang, a miskolci gyár gazdasági igazgatója adta át.
Volkswagen passat: Ami jó, az jó
A Volkswagen Passat a hetedik generációnál és több mint 15 millió eladott példánynál jár, népszerűsége pedig töretlen. Titka az, hogy „tökéletes". A közkedvelt kétliteres dízelmotorral és dupla kuplungos váltóval teszteltük.
Fél-terepjáró félpénzért
Aki vezetett már életében Mitsubishi terepjárót, az tudja, hogy a világ egyik legjobb autójában ül, amely szinte minden körülmények között biztonságosan eljuttatja céljához. E terepjárókból nézve a világ kisimul, egyszerűbbé, szinte magától értetődővé válik. A gyémántos márka egymást követő terepjáró-generációi - s azok különböző mutációi - szuggerálták ezt az imidzset, s ehhez nem kellett a Dakaron elindulnunk.
Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel
Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.
Pang a piac, de jól fogynak a tízmilliós használtautók
Nőtt az érdeklődés a használt luxusautók iránt a nehéz gazdasági helyzet ellenére - derült ki a Weltauto legfrissebb kimutatásából. A tízmillió forintnál értékesebb használt autók értékesítése tavaly 2009-hez képest 12 százalékkal nőtt.
Katasztrófa után: 5 hétig ellátási zavarok az autógyártásban
Egy bizonyos autószínezék hiánya miatt időlegesen csökkenteniük kell felvehető rendeléseiket a világ autógyártóinak: a Xirallic nevű anyagot használó cégek, így a Chrysler, a General Motors és a Ford néhány szín esetében egyelőre nem tudják pótolni a festék hiányát.
A kkv-kat féltik az autóipari beruházások után
Az ár-és bérversenyben kevésbé rugalmas kis- és középvállalatoktól szívhatnak el munkaerőt a nyugat-magyarországi autóipari fejlesztések - mondta Miklósi Lajos, a Professio Fémipari és Szakképzési Klaszter elnöke pénteken Győrben sajtótájékoztatón.
Óvatos kishaszon-optimizmus
A kishaszonjárművek piaca is megérezte a válságot, ám kevésbé esett vissza, mint a nagyhaszonjárműveké. Úgy tűnik, 2010 volt a mélypont, idén év elején ugyanis nőtt az új autók értékesítése. Persze a forgalom alakulása attól is függ, hogy a kereskedőknek sikerül-e magasabb szintre emelni szolgáltatásaikat.
Jön az állami támogatás az elektromos autókra?
Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében - mondta kedden az MTI-nek Peter Ramsauer német közlekedési miniszter az uniós közlekedési miniszterek gödöllői tanácskozásának szünetében.
Íme, az elektromos autózás guruja!
Elektromos gépjárműmodellek már voltak, de senkinek sem akaródzott pénzt fektetni akkutöltő hálózat kiépítésébe. Ekkor lépett színre az olajfogyasztást nélkülöző jövőkép híve, Shai Agassi.
Autók alternatív energiával: mit tartogat a jövő?
A kockázati tőke nem merészkedik elég bátran az alternatív üzemanyagú autók körüli kutatás-fejlesztés mezejére. Az amerikai Energiaügyi Minisztérium ezért két év alatt 400 millió dollárt oszt szét fejlesztésre.
Brutális: Kínában 200 millió autó lehet 2020-ban
A kínai utakon közlekedő autók száma több, mint kétszeresére nőhet 2020-ra - hivatkozott a kínai ipari minisztérium munkatársára, Vang Fucsangra (Wang Fuchang) a China Securities Journal.
Az elektromos járművek átalakítják az autóipart
Az autógyárak többsége manapság stratégiai dilemmákkal szembesül: meg kell hozniuk azokat a döntéseket, melyek 10-15 éves távon is befolyásolják, a technológiai fejlődés melyik irányába mennek.
Támogatják és felmatricázzák a környezetbarát autókat
Az energiatudatos Obama-adminisztráció üzemanyagfogyasztás és üvegházgáz-emisszió szerint tervezi osztályozni az autókat és 2012-től erre vonatkozó két címkével látná el az új gépkocsikat. Kínában októbertől új technológiai követelményeket vezetnek be az elektromos autók feltöltését szolgáló üzemekre és a kommunista kormány 2020-ig 14,8 milliárd dollárt fordít a környezetbarát autók vásárlásának szubvencionálásába.
Zöldülnek: Merre tovább Porsche, VW?
A kőolaj kifogyóban van, de tíz éven belül még nem kell jelentős változásra készülnünk, a szénhidrogének maradnak az elsődleges üzemanyagfajták. Az új technológiák még túl drágák, a vevők nem tudják vagy nem hajlandók megfizetni az új fejlesztéseket, még nem bíznak bennük.
70 milliós végkielégítés? "Jóval többet szerettünk volna"
Akár 250 ezer euró (70 millió forint) végkielégítést is kaphatnak az Opel bochumi gyárából elbocsátott munkások. Az üzemi tanács kevesli az összeget.
Ezentúl nem lehet csak úgy eladni a kocsit...
Az okmányirodák július elsejét követően nem írják át azokat a járműveket, amelyek adás-vételét nem a megfelelő tartalmú, teljes bizonyítóerejű magánokirattal igazolja az új tulajdonos - hívja fel az érintettek figyelmét az MTI-hez eljuttatott közleményében a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH).
Vége a márkaszervizek monopóliumának
Az Európai Bizottság döntése alapján a jövőben az autógyárak nem kötelezhetik az autótulajdonosokat arra, hogy kizárólag márkaszervizben végezzék járműveik felülvizsgálatát és javítását.
Válság van, de autózni szeret a magyar
Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt - ez derült ki a Bosch országos kutatási tanulmányából. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a recesszió dacára a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre gyakrabban független, kis autószervizhez fordulunk.
Állami támogatás kell az elektromos autók elterjedéséhez
Franciaországban 10 éven belül 2 millióra emelkedhet az elektromos meghajtású gépkocsik aránya, ez azonban csak a károsanyag-mentes közlekedés célzott támogatásával válhat reális célkitűzéssé, hangzott el a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara budapesti sajtótájékoztatóján.
Az autósok miatt lesznek zöldebb a kocsik
A vásárlói igényekre reagálva az autóipar vezető szereplői várhatóan többet fognak költeni új technológiák kifejlesztésére, hogy minél környezetbarátabb és üzemanyag-hatékonyabb járműveket gyártsanak, állítja a KPMG 11. nemzetközi autóipari felmérése. A trend mögött az áll, hogy az üzemanyag-hatékonyság egyre fontosabb az új autót vásárlóknak.
Az évtized autós kérdése: hol töltsük az akkumulátort?
A hétvégéig tart a Detroiti Autókiállítás. Nagy érdeklődés övezte az új kínai elektromos autót, az "e6"-ot, amely 205 mérföldet képes menni egy „tankolás" után. De hol lehet majd feltölteni az akkumulátorait? Izraelben új töltőállomás-hálózatokat fejlesztenek, melyeket egyelőre főleg Európán kívül helyeznek üzembe.
24 éves kocsiért akár 900 ezret is adnak
Az Egyesült Államokban is bevezetik a roncsprémiumot az autóeladások ösztönzése végett. Az összesen egy milliárd dolláros keretből 4500 dollár támogatást kap az, aki leadja bizonyos feltételeknek megfelelő régi autóját.
Autóiparáról lesz híres Kecskemét?
Magyarország mellett kötelezte magát el a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója: az autóalkatrészeket gyártó Bosal kecskeméti beruházása 250 fő számára teremt munkahelyet. A kormány egy új járműipari központ létrehozását tervezi Kecskeméten és környékén.
Az amerikaiakat nem lehet meggyőzni
A világ 7 nagy autópiacát, a teljes újautó értékesítés közel 80%-át lefedő Concorde Értékpapír Zrt adatbázisa alapján az év első harmada nem mutat rózsás képet. Már csak Indiában és Kínában látszik növekedés, miután Brazíliában az áprilisi -11% csökkenésbe fordította az első 4 hónap értékesítését.
Autókereskedelem: májusban lesz rossz
Van, aki a drága kocsik adóját csökkentené, és van, aki a cégautók áfáját tenné visszatéríthetővé, ezzel ösztönözve a vásárlást. Merthogy az a hír, hogy nem biztos, hogy itthon lesz „roncsprémium", s így az új autók eladása valószínűleg nem éri el a százezret sem idén, a szakembereket arra ösztönzi, hogy más megoldásokon is törjék a fejüket.
Bush utolsó lépéseként megmenti az autóipart?
A Fehér Ház pénteken jelezte: kész arra, hogy segítséget nyújtson a csődközeli állapotba jutott detroiti autógyáraknak. Dana Perino szóvivő közölte, hogy a kormány kész közbeavatkozni és megmenteni az amerikai autóipart az összeomlástól, miután előző éjszaka összeomlottak az autógyárak megsegítését célzó mentőcsomagról folytatott egyeztetések.
Gablini: "Olyanok vettek autót, akik még a buszjegyet se tudták kifizetni"
Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke "Hogyan tovább autóipar, autókereskedelem?" című előadását azzal a hasonlattal kezdte, hogy Magyarország olyan, mint a globális autóipar: teljesen legyengült állapotban érte a válság. Gablini szerint az autóipar mai sanyarú helyzete nem tegnap kezdődött: az 1970-es évek óta az amerikai-európai-japán verseny túltermelést okoz, amelyhez azóta csatlakoztak további távol-keleti gyártók is....