Autóipar cikkek


Kocsiban is környezetbarát az ezredfordulós generáció

Kocsiban is környezetbarát az ezredfordulós generáció 

Az európai ezredfordulós generáció környezetbarát jövőt szeretne kialakítani, és ennek elősegítése érdekében a fenntartható járművek által nyújtott előnyök érvényesülését szeretné látni, ez fogja az autóipar legnagyobb kihívását jelenteni az elkövetkező években.
Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos kocsik

Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos kocsik 

Egy év alatt csaknem negyedével esett vissza az elektromos autók ára Németországban, a gyártók ugyanis egyre olcsóbb kocsikkal rukkolnak elő – derült ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felméréséből.
Azt hitte az autó nem jó befektetés?

Azt hitte az autó nem jó befektetés? 

Az autóipar robbanásszerű fejlődése nem csak a közlekedést és az autózás élményét alakítja át gyökeresen, hanem az autóipari vállalatok, beszállítók és technológia cégek kilátásait is, ezért ezekbe a vállalatokba fektetni egyre jobb üzletnek tűnik.
Kevesebb autó, több szeretet - mikor győznek a kétkerekűek?

Kevesebb autó, több szeretet - mikor győznek a kétkerekűek? 

A Bikes vs. Cars című angol nyelvű svéd dokumentumfilm annak az esélyét vizsgálja, hogy a kétkerekű életvitel mikor kerülhet be a fősodorba, vagy stílszerűen a középső sávba. A válasz nem túl rózsás: a politikusok továbbra is a fosszilis gazdasági érdekeknek kedveznek. A filmet a kolozsvári Transilvania Filmfesztiválon láttuk.
Újra szerencsét próbál a Nissan

Újra szerencsét próbál a Nissan 

A Nissan, miután crossover típusaival világszerte óriási sikert aratott, nyolc év után újra szerencsét próbál az alsó-középkategóriában. Klasszikus ferde hátú családi autóval rukkolt elő, amely tetszetős, tágas, jól rugózik, és biztonságos. A szupertakarékos dCi dízelmotorral teszteltük.
Ha használt kocsi, akkor Opel, vagy Suzuki

Ha használt kocsi, akkor Opel, vagy Suzuki 

Változatlanul emelkedik a használt autó átírások száma, a Datahouse összesített adatai szerint 491.926 személyautót és 67.108 kishaszonjárművet vásároltak 2014-ben, ami tíz százalékos növekedést jelent. A legnépszerűbb márkák sorát az Opel, a Suzuki és a Volkswagen alkotják.
Idén is szárnyalhat az ipar

Idén is szárnyalhat az ipar 

Tovább folytatódhat az ipari termelés bővülése elemzők szerint, a Takarékbank elemzője közel 7 százalékos, míg az Erste Banké 6 százalékos növekedésre számít. Még mindig az autóipar húzza az országot.
Autótesz: magyar szívvel

Autótesz: magyar szívvel 

Az Opel Astra Sports Tourer nem új modell, sőt már egy időszakos frissítésen is átesett, most azonban új erőforrásai miatt ismét érdemes a figyelemre. Egy teljes felszereltségű példányt teszteltünk a Szentgotthárdon készülő új generációs, 136 lóerős 1,6 literes turbódízel motorral.
A céges kocsik éltetik a márkaszervízeket

A céges kocsik éltetik a márkaszervízeket 

A tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.
Autót idén is el lehet adni

Autót idén is el lehet adni 

Az újautó-importőrök 13 százalékos, a legnagyobb használtautó-kereskedő cégek pedig 11 százalékos növekedést várnak saját piaci szegmensükben az idei évre. A márkakereskedők a finanszírozási lehetőségek bővülésében is bíznak.

Fel kell pörögnie az autógyártóknak 

Magasabb fordulatszámon kell pörögniük az autógyártóknak, ha meg akarnak felelni a magasabb fogyasztói élményt, folyamatos fejlesztéseket, új szolgáltatásokat igénylő vásárlóknak.

Növekszik az autóipar - nekünk is jó lehet? 

A növekedésre és a munkahelyteremtésre koncentrálnak a világ autógyártói a következő időszakban: a cégek hatvan százaléka tervez bővítést egy éven belül. Ez a magyar gazdaságnak is jót jelent.

A németek miatt füstölöghetnek többet az autóink 

A jelentős autóiparral bíró Németország nyomására az EU vezetése beleegyezett, hogy a korábban előterjesztettnél kevésbé szigorúan korlátozzák az uniós gépjármű-emissziót.

Zöld várossá alakítanák a csődbe ment Detroitot 

78 000 ház kong üresen, az adófizetők száma jelentősen lecsökkent. A metropolisz adóssága 18 milliárd dollárt tesz ki. Megfigyelők mégis úgy tartják, a mélypont a legjobb alkalom arra, hogy egy város újra kitalálja magát és elinduljon egy radikálisan új irányba. A lehetséges szcenáriók között van a zöld gazdaság megteremtése a fosszilis autóipar egykori fellegvárában.

Rába: kezdődik a "verseny" a beszállítóvá válásért 

Még az idén megkezdődik és 2014-ig tart a Rába-Volvo programba jelentkezett 350 cég közül a legmegfelelőbbek auditálása. Amelyik társaság átmegy a szűrőn, az ajánlatot adhat a közös buszgyártásba való beszállításra - közölte a Rába Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Utolértük a tavalyi szintet 

2013 szeptemberében az ipari termelés 5,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A termelés bővüléséhez elsősorban – és továbbra is – az autóipar, illetve az ehhez kapcsolódó beszállítói ágazatok eladásainak növekedése járult hozzá.

Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport 

A BMW csoport több mint kétszáz magyarországi beszállítót ismer és jelenleg ötvennégy aktív partnerétől évente mintegy egymilliárd euró értékben vásárol közvetlenül különböző alkatrészeket. Ezen cégek összesen és hozzávetőlegesen tízezer embernek adnak munkát Magyarországon.

Matolcsytól várják a megváltást az autókereskedők 

A Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) arra számít, hogy az MNB növekedési hitelprogram második ütemének elindulásával a márkakereskedők szélesebb köre válthatja ki devizahitelét alacsony kamatozású forinthitelre, illetve több cégnek lesz lehetősége arra, hogy kishaszonjárművet vásároljon - mondta Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke.

Volvo V40: A nemes fém 

Az új Volvo V40 külsőleg szép, belső tere igényes, kiválóan vezethető, és szuperbiztonságos. Sőt, jelenleg ez a legbiztonságosabb autó a piacon. Mindennek azonban alaposan megkérik az árát.

BMW 320d Touring – Mindenkit meggyőz 

Márkafanatikusokat és a csupán családi autót keresőket egyaránt meggyőzheti a vadonatúj F31 kódjelű BMW 3-as. A kombi modell eddig csak apró szeletet hasított ki a gyártó eladásaiból, az új verzió azonban felülírhatja az eddigi trendet.

Fényes jövő előtt a magyar járműipar 

A gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar, az iparági szereplők szerint a költséghatékonyság jelentősen javult hazánkban az elmúlt két évben – mutat rá az Ernst & Young Európai Autóipari Felmérése. A jelentésből az is kiderül, hogy az európai autóipari gyártók és beszállítók bizakodóak, döntő többségük szerint javul majd üzleti helyzetük a következő hat hónapban.

Kína marad a legnagyobb autógyártó - és piac 

Kína 19 milliónál is több gépkocsit adott el és gyártott tavaly, ami azt jelenti, hogy negyedik éve folyamatosan a világ legnagyobb autógyártója és autópiaca - derült ki az iparági szövetség (CAAM) pénteken közzétett statisztikáiból.

Több a gázos kocsi Európában 

Az NGVA Europe legfrissebb adatai szerint 3 százalékkal bővült a földgázzal hajtott járművek piaca. A 2011. június és 2012. június között eltelt időszak alatt összesen 985 ezerrel nőtt a CNG-üzemű járművek száma Európában.

Beszállítóknak szervezett fórumot a HITA és az Opel 

Összesen 47 cég vett részt a HITA Beszállítói osztálya és Nyugat-dunántúli Regionális Képviselete, valamint az Opel Szentgotthárd Kft. által szervezett meghívásos beszállítói fórumon a szentgotthárdi gyárban.

Még nincs minden veszve: reménysugár az autóiparban 

Októberben 4047 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 15,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első tíz hónapban pedig 16,2 százalékkal 43 369-re nőtt az új autók száma - közölte hétfőn a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adataira hivatkozva a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Autópiac: irány a fejlődő világ! 

A világ gazdagabbik felén a jelek szerint minél régebben vezet valaki, annál kevesebbet használja járművét, így várhatóan a válság elmúltával sem fog jelentős fellendülés bekövetkezni az autópiacon. Jelenleg egymilliárd autó fut a világ útjain és 2020-ra ez a szám a duplájára nőhet elsősorban a harmadik világban bekövetkező bővülés miatt.

A családok felének van csak autója 

A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani. A hazai háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.

Több száz embert bocsájt el a Car-Inside 

A Vas és Zala megyében prémium autómárkák üléshuzatait gyártó Car-Inside Kft. a termelést áttelepítve, az eddigi négy üzeméből kettőt bezár, és csökkenti dolgozóinak létszámát.

Egyre öregebbek a magyar autók 

Felmérések szerint az elmúlt években jelentősen elöregedett a hazai személygépjármű-állomány. Az évek óta húzódó gazdasági válság az autópiacot sem kímélte, így hazánkban egyre magasabb lett a gépjárművek átlagéletkora.

Olajhamisítás és autónepperek rontják a gépjárműpiacot 

Drasztikusan megnőtt az adóelkerülés a magyarországi gépjármű-értékesítési piacon a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) szerint, s ez versenyhátrányba hozza a legális autókereskedőket.

Még több gépjármű alkatrészt gyárthatunk 

A Knorr Bremsenek és a Densonak, valamint további járműipari és gépipari ügyfeleknek szállít be a pécsi Matro Kft., amelyben 50 milliós befektetéssel szerzett támogatói részesedést a Széchenyi Tőkebefektetési Alap.

A gödör aljában az autókereskedők 

A következő két évben a járműpiac nagyon lassú fejlődését várja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amely azzal számol, hogy évente 5-10 százalékkal nő a piac. Az ügyvezető elnök szerint az ágazat mély válságot él át, amely most már nemcsak az új gépjárművek értékesítése, hanem a szolgáltatói szektor visszaesését is jelenti. Így a hazai reálisnak gondolt vásárlóerő felének megfelelő új gépjárművet értékesítenek.

Ahol nyolcvan százalék feletti bónuszt adnak 

Soha nem zárt olyan jól a Volkswagen, mint 2011-ben, a német munkavállalók ezt a zsebükön is erősen meg fogják érezni. Európa legnagyobb autógyára többet költ 97 ezer német munkavállalójának bónuszára, mint amennyit a magyar állam fordít idén 870 ezer ember bérkompenzációjára.

Átadták az új Bosch gyártócsarnokot 

A magyarországi Bosch csoport 2011. szeptember 22-én nyitotta meg az utóbbi évek egyik legnagyobb szabású hazai Bosch beruházását. Az új autóipari gyártócsarnok Miskolcon 5,5 milliárd forint értékű és 23 200 négyzetméteres új gyáregységben valósult meg és mindez 465 nap alatt. Ehhez az Észak-Magyarországi Operatív Program 981 millió forinttal járult hozzá. Az új csarnokot Orbán Viktor miniszterelnök, Czomba Sándor a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, Wolf-Henning Scheider, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja, Max Nitzsche, a miskolci gyár ügyvezető igazgatója és Uwe Mang, a miskolci gyár gazdasági igazgatója adta át.

Volkswagen passat: Ami jó, az jó 

A Volkswagen Passat a hetedik generációnál és több mint 15 millió eladott példánynál jár, népszerűsége pedig töretlen. Titka az, hogy „tökéletes". A közkedvelt kétliteres dízelmotorral és dupla kuplungos váltóval teszteltük. 

Fél-terepjáró félpénzért 

Aki vezetett már életében Mitsubishi terepjárót, az tudja, hogy a világ egyik legjobb autójában ül, amely szinte minden körülmények között biztonságosan eljuttatja céljához. E terepjárókból nézve a világ kisimul, egyszerűbbé, szinte magától értetődővé válik. A gyémántos márka egymást követő terepjáró-generációi - s azok különböző mutációi - szuggerálták ezt az imidzset, s ehhez nem kellett a Dakaron elindulnunk.

Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel 

Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.

Pang a piac, de jól fogynak a tízmilliós használtautók 

Nőtt az érdeklődés a használt luxusautók iránt  a nehéz gazdasági helyzet ellenére - derült ki a Weltauto legfrissebb kimutatásából. A tízmillió forintnál értékesebb használt autók értékesítése tavaly 2009-hez képest 12 százalékkal nőtt.

Katasztrófa után: 5 hétig ellátási zavarok az autógyártásban 

Egy bizonyos autószínezék hiánya miatt időlegesen csökkenteniük kell felvehető rendeléseiket a világ autógyártóinak: a Xirallic nevű anyagot használó cégek, így a Chrysler, a General Motors és a Ford néhány szín esetében egyelőre nem tudják pótolni a festék hiányát.

A kkv-kat féltik az autóipari beruházások után 

Az ár-és bérversenyben kevésbé rugalmas kis- és középvállalatoktól szívhatnak el munkaerőt a nyugat-magyarországi autóipari fejlesztések - mondta Miklósi Lajos, a Professio Fémipari és Szakképzési Klaszter elnöke pénteken Győrben sajtótájékoztatón.

Óvatos kishaszon-optimizmus 

A kishaszonjárművek piaca is megérezte a válságot, ám kevésbé esett vissza, mint a nagyhaszonjárműveké. Úgy tűnik, 2010 volt a mélypont, idén év elején ugyanis nőtt az új autók értékesítése. Persze a forgalom alakulása attól is függ, hogy a kereskedőknek sikerül-e magasabb szintre emelni szolgáltatásaikat.

Jön az állami támogatás az elektromos autókra? 

Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében - mondta kedden az MTI-nek Peter Ramsauer német közlekedési miniszter az uniós közlekedési miniszterek gödöllői tanácskozásának szünetében.

Íme, az elektromos autózás guruja! 

Elektromos gépjárműmodellek már voltak, de senkinek sem akaródzott pénzt fektetni akkutöltő hálózat kiépítésébe. Ekkor lépett színre az olajfogyasztást nélkülöző jövőkép híve, Shai Agassi.

Autók alternatív energiával: mit tartogat a jövő? 

A kockázati tőke nem merészkedik elég bátran az alternatív üzemanyagú autók körüli kutatás-fejlesztés mezejére. Az amerikai Energiaügyi Minisztérium ezért két év alatt 400 millió dollárt oszt szét fejlesztésre.

Brutális: Kínában 200 millió autó lehet 2020-ban  

A kínai utakon közlekedő autók száma több, mint kétszeresére nőhet 2020-ra - hivatkozott a kínai ipari minisztérium munkatársára, Vang Fucsangra (Wang Fuchang) a China Securities Journal.

Az elektromos járművek átalakítják az autóipart 

Az autógyárak többsége manapság stratégiai dilemmákkal szembesül: meg kell hozniuk azokat a döntéseket, melyek 10-15 éves távon is befolyásolják, a technológiai fejlődés melyik irányába mennek.

Támogatják és felmatricázzák a környezetbarát autókat 

Az energiatudatos Obama-adminisztráció üzemanyagfogyasztás és üvegházgáz-emisszió szerint tervezi osztályozni az autókat és 2012-től erre vonatkozó két címkével látná el az új gépkocsikat. Kínában októbertől új technológiai követelményeket vezetnek be az elektromos autók feltöltését szolgáló üzemekre és a kommunista kormány 2020-ig 14,8 milliárd dollárt fordít a környezetbarát autók vásárlásának szubvencionálásába.

Zöldülnek: Merre tovább Porsche, VW? 

A kőolaj kifogyóban van, de tíz éven belül még nem kell jelentős változásra készülnünk, a szénhidrogének maradnak az elsődleges üzemanyagfajták. Az új technológiák még túl drágák, a vevők nem tudják vagy nem hajlandók megfizetni az új fejlesztéseket, még nem bíznak bennük.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Pórul jártak a nyugdíjasok

Pórul jártak a nyugdíjasok 

Folytatjuk a Piac és Profit podcast sorozatát, a Nyugdíjszervizt.
Van alternatíva: idén is vonzó lehetőséget kínálnak a kötvénybefektetések – interjú a Gránit Alapkezelő szakértőivel

Van alternatíva: idén is vonzó lehetőséget kínálnak a kötvénybefektetések – interjú a Gránit Alapkezelő szakértőivel 

Kovács Szilárd értékpapír-befektetési igazgató és Pozsgai Gábor értékesítési vezető értékelték az izgalmas helyzetet.

Költségkímélés

Lakásbiztosítás: mennyivel jártak jobban, akik váltottak?

Lakásbiztosítás: mennyivel jártak jobban, akik váltottak?  

Több mint 200 ezren kalkuláltak a mostani lakásbiztosítási kampányban eddig, és a tavalyi tapasztalatok szerint a kötések fele az utolsó tíz napban történt.
Már diákként el kell sajátítani a biztosítással összefüggő ismereteket

Már diákként el kell sajátítani a biztosítással összefüggő ismereteket 

Interjú Jeney Attilával, a MABISZ kommunikációs igazgatójával.

Pénzszerzés

OTP-s ügyfél? Ez a figyelmeztetés Önt is érinti

OTP-s ügyfél? Ez a figyelmeztetés Önt is érinti  

Az OTP Bank egyes vezetőinek nevével visszaélve, magántelefonszámaik lemásolásával hívnak ügyfeleket telefonos csalók, hogy pénzt szerezzenek tőlük. 

Adózás

Ez fájhat: minden eddiginél szigorúbb ellenőrzést ígér a NAV

Ez fájhat: minden eddiginél szigorúbb ellenőrzést ígér a NAV  

A kapcsolt vállalkozások transzferárainak vizsgálata évek óta kiemelt terület, azonban a NAV az idei évtől kezdve minden eddiginél több erőforrást mozgósít ennek ellenőrzésére.

Jogi kisokos

Hitel van az ingatlanon? Könnyebb lesz megvenni

Hitel van az ingatlanon? Könnyebb lesz megvenni  

Az új ingatlan-nyilvántartási törvény átalakította a több részletben megvásárolt vagy feltételhez kötött ingatlanok bejegyzésének a rendszerét.

Gazdaság

Meglepetés, csökkentek az építőipari munkadíjak

Meglepetés, csökkentek az építőipari munkadíjak 

Fordulat az építőiparban: csökkenő munkadíjak, stagnáló szakemberhiány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo