Nagy bajban a német autóipar - rengetegen veszíthetik el a munkájukat

Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új autók iránti kereslet az idén 15 százalékkal csökkenhet, a járműiparban pedig százezernél is több munkahely szűnhet meg a koronavírus-járvány miatt Németországban - fejti ki Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem járműipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR (Center Automotive Research) kutatóintézetének igazgatója a német dpa hírügynökségnek bemutatott tanulmányában.

A prognózis szerint a német autóipart jelenleg évi 1,3-1,7 millió autós többletkapacitás terheli. A részmunkaidős foglalkoztatás állami támogatása csak átmenetileg fogja tudni áthidalni a nehézségeket. Ekkora nagyságrendben ugyanis egyetlen vállalat sem képes éveken át magával hordozni a többletkapacitás terheit. Dudenhöffer szerint ezért a jelenleg a német autóiparban az autógyárakkal és beszállítóikkal együtt meglévő 830 ezer munkahelyből több mint százezret sodort veszélybe a koronavírus-válság. “Mégpedig optimista feltételezésekkel élve” - jegyezte meg.

A német autóipar tavaly 4,7 millió autót gyártott a 2018-as 5,1 millió után. Ferdinand Dudenhöffer az idén Németországban az eladások 15 százalékos csökkenését várja. Kínában a prognózisa szerint 20 százalékos lesz a visszaesés, 25 százalékos Franciaországban és az Egyesült Államokban, Olaszországban pedig 30 százalékos.

A németországi autógyártás volumene ezért optimista feltételezésekkel élve 3,8 millióra csökkenhet az idén, de akár 3,4 millióra is. “Az ok nem a beszállítói lánc problémáiban, hanem a hiányzó keresletben rejlik” - hangsúlyozta. “Az autóipar akut, tartós keresleti problémával küzd.” Rámutatott: az Egyesült Államoknak tíz évig tartott behoznia a 2009-es válságban elszenvedett visszaesést. Hasonlóképpen Európában sem lehet majd gyors talpra állásra számítani a koronavírus-válság után. A kereslet élénkítésére Ferdinand Dudenhöffer az áfa eltörlését, vagy egyesen negatív áfa bevezetését javasolja.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo