Nemzetgazdasági érdek is, hogy környezetbarát autókat gyártsunk

A Levegő Munkacsoport levélben kéri a környezetvédelemért felelős minisztert, hogy a korszerűsítsék a magyar autógyártást, mert hamarosan az EU nagy részében csak nulla kibocsátású kocsikat lehet eladni.

Kritikus pont a közlekedés

Nehéz kivédeni az autógyártók trükközését
2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.
Az Európai Unió üvegházhatású gázkibocsátás-csökkentési erőfeszítései mindeddig elsősorban a közlekedésen csorbultak, mivel a benzin és a gázolaj fogyasztása az elmúlt évtizedekben szinte folyamatosan és nagymértékben emelkedett. Ez az emelkedés megelőzhető lett volna, ha az autógyártók olyan személygépkocsikat és kisteherautókat gyártanának, amelyek átlagos üzemanyag-fogyasztása, ezzel együtt a széndioxid-kibocsátása használat közben sem lépi túl a típusbizonyítványukban megadott értéket. Az autógyártók azonban már vagy húsz éve prototípusaik tesztelésének manipulálásával csökkentik a fogyasztást a próbapadon ahelyett, hogy akár a ma már létező technikai megoldásokat alkalmaznák a valódi fogyasztáscsökkenés érdekében.

Kína beelőzhet

A klímakatasztrófa elkerüléséhez egyebek mellett arra lenne szükség, hogy 2035-től csak nulla kibocsátású – villanyhajtású – gépkocsit lehessen vásárolni. Ez az Európai Unió gazdasági érdeke is. Ahogy a villanyautógyártás robbanásszerű felfutása mutatja Kínában, ott az ehhez szükséges gyártókapacitás ki is fog épülni. Amennyiben Európában nem épülnek meg a következő évtizedben az itteni piacot kiszolgáló autógyártó üzemek, akkor majd Kínából importálhatjuk a nulla kibocsátású gépkocsikat. Az európai autógyártókat ez nem fogja zavarni, hiszen ők már most is sorra építik Kínában a villanyautógyáraikat. Akiket zavarhat az európai gyártás hiánya és a vele járó kínai import, azok a ma még robbanómotort, robbanómotoros gépkocsikat gyártó üzemek dolgozói. Mert ha nincs fejlesztés, átállás az új technikára, akkor ezeket a gyárakat simán be fogják zárni.

Kép: Pixabay

„A szigorú szabályozás elfogadása Magyarország alapvető érdeke. Bízunk abban, hogy nem igazak azok a sajtóhírek, amelyek szerint az EU kormányai túlnyomó többségének álláspontjával szemben a magyar kormány (a bolgár, német és román kormánnyal együtt) a laza szabályozást támogatja. Így bízunk abban is, hogy a magyar miniszter – az országgyűlés által jelenleg tárgyalt második Nemzeti Éghajlatváltozási Programmal összhangban – a szigorú változatot fogja támogatni” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

A civil szervezet arra is felhívta a miniszter figyelmét, hogy az Európai Parlament plenáris ülése – amint ezt a környezetvédő civil szervezetek, köztük a Levegő Munkacsoport is, szorgalmazták – október 3-án a szigorúbb szabályozás mellett tette le a voksát. Az október 9-i ülésen  a magyar kormánynak lehetősége nyílik arra, hogy kiálljon a személyautók és tehergépkocsik üzemanyag-fogyasztásának érdemi csökkentése és az európai villanyautó-gyártás gyors felfuttatását szolgáló szigorú szabályozások mellett.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo