Levegő Munkacsoport cikkek
Gyorsan lehetne javítani a városok levegőjét
A városi teherforgalom gyorsan zöldíthető.
Több parkolási díjat fizessenek a terepjárók után
A nehéz autókra magasabb parkolási díjat akarnak a lakosok.
Uniós jogot sérthetnek az üzemanyagadó-csökkentések
Európai civilek szerint törvényellenesek az üzemanyagadó-csökkentések, ezért arra kérik az Európai Bizottságot, haladéktalanul lépjen fel annak érdekében, hogy a tagállamok visszavonják a közelmúltban bevezetett üzemanyagár-támogatásokat, illetve ne vezessenek be újakat.
Jó hír, Magyarország nem bukhatja el az EU támogatást
A Levegő Munkacsoport szerint több okból sem elfogadható a magyar pályázat az unió számára. Ahogy fogalmaztak, „alapvető probléma, hogy miközben egy tagország csak akkor kaphat uniós támogatást, ha megfelel az Európai Unió Alapjogi Chartájának, ez Magyarország esetében távolról sem áll fenn.” A Miniszterelnökség most tételesen cáfolja a civil szervezet állításait.
Bukni fogjuk az EU pénzeket és nem politikai okból, szakmailag rossz a 9000 milliárdról szóló magyar pályázat
Feltehetően nem felel meg az uniós jogszabályoknak és célkitűzéseknek a Partnerségi Megállapodás (PM) tervezete, amelyet a kormány a napokban nyújtott be az Európai Bizottságnak – állapította meg a Levegő Munkacsoport. A PM és a kapcsolódó operatív programok elfogadásával indulhatna meg a több mint 9000 milliárd forintot kitevő 2021-27. évi uniós felzárkóztatási támogatások kifizetése a magyar kormány felé.
Kiszámolták, megéri-e a villanybusz
Néhány évvel ezelőtt a Levegő Munkacsoport már kiszámolta, hogy jobban megéri villanybuszt venni, mint dízelt. Most ugyanerre a következtetésre jutottak az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség szakértői is.
Nemzetgazdasági érdek is, hogy környezetbarát autókat gyártsunk
A Levegő Munkacsoport levélben kéri a környezetvédelemért felelős minisztert, hogy a korszerűsítsék a magyar autógyártást, mert hamarosan az EU nagy részében csak nulla kibocsátású kocsikat lehet eladni.