"Nem áll szándékunkban rövidített munkaidőt bevezetni és beszállítói láncunkat sem érte semmilyen tartós negatív hatás" - hangsúlyozta a vezérigazgató, megjegyezve, hogy a cég kínai üzemeinek mindegyike nyolcvan százalékos kapacitáskihasználtsággal dolgozik. A Schaeffler az év második felében már a forgalom felfutására számít a kínai piacon.
A Schaeffler Milánóban is rendelkezik egy, autók számára vízpumpákat gyártó üzemmel, ahol jelenleg is folyik a munka, de a termelést szükség esetén más üzemekbe is át lehet csoportosítani - mondta a vezérigazgató.
A Schaeffler tavaly 14,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított, nyeresége azonban az előző évinek nagyjából a felére, 428 millió euróra csökkent. Tavaly a Schaeffler megrendelései 19 százalékkal növekedtek az előző évihez képest és rekordszintet értek el. A cég a tavalyival nagyjából megegyező forgalom mellett nyereségének a csökkenésére számít az idén.
A forgalmat az autóipari kereslet csökkenése mellett a szélturbinákat gyártó cégek és a vasúti gépgyártó vállalatok növekvő kereslete tartotta meg az előző évi szinten. Az éves eredményt a 4700 munkahely leépítésének költségei, valamint a tervezett további 1300 fős létszámcsökkentésre elkülönített összegek terhelték meg. A Schaeffler jelenleg mintegy 30 ezer alkalmazottat foglalkoztat Németországban.
A Schaeffler elsősorban olyan, az elektromos járművekhez szükségtelen részegységek, például a tengelykapcsolók és sebességváltók gyártásában kényszerült az alkalmazotti létszámot csökkenteni.
Tovább olvasna a koronavírusról? Témában írt cikkeinket itt találhatja meg >>>