Koronavírus: mire számíthat az autóipar?

A koronavírus-járvány miatt bekövetkezett termeléscsökkenés csak átmeneti jelenség és következményei nagyságrendben össze sem mérhetők az autóipari ágazatban az elmúlt években lezajlott strukturális igazodási kényszer által megkövetelt átalakulásokkal - jelentette ki a német Schaeffler autóipari alkatrész beszállító vállalat vezérigazgatója Klaus Rosenfeld vezérigazgató Münchenben tartott beszámolóján.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

kép: wikipedia

"Nem áll szándékunkban rövidített munkaidőt bevezetni és beszállítói láncunkat sem érte semmilyen tartós negatív hatás" - hangsúlyozta a vezérigazgató, megjegyezve, hogy a cég kínai üzemeinek mindegyike nyolcvan százalékos kapacitáskihasználtsággal dolgozik. A Schaeffler az év második felében már a forgalom felfutására számít a kínai piacon.

A Schaeffler Milánóban is rendelkezik egy, autók számára vízpumpákat gyártó üzemmel, ahol jelenleg is folyik a munka, de a termelést szükség esetén más üzemekbe is át lehet csoportosítani - mondta a vezérigazgató.

A Schaeffler tavaly 14,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított, nyeresége azonban az előző évinek nagyjából a felére, 428 millió euróra csökkent. Tavaly a Schaeffler megrendelései 19 százalékkal növekedtek az előző évihez képest és rekordszintet értek el. A cég a tavalyival nagyjából megegyező forgalom mellett nyereségének a csökkenésére számít az idén.

A forgalmat az autóipari kereslet csökkenése mellett a szélturbinákat gyártó cégek és a vasúti gépgyártó vállalatok növekvő kereslete tartotta meg az előző évi szinten. Az éves eredményt a 4700 munkahely leépítésének költségei, valamint a tervezett további 1300 fős létszámcsökkentésre elkülönített összegek terhelték meg. A Schaeffler jelenleg mintegy 30 ezer alkalmazottat foglalkoztat Németországban.

A Schaeffler elsősorban olyan, az elektromos járművekhez szükségtelen részegységek, például a tengelykapcsolók és sebességváltók gyártásában kényszerült az alkalmazotti létszámot csökkenteni.

Tovább olvasna a koronavírusról? Témában írt cikkeinket itt találhatja meg >>>

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo