Koronavírus: mire számíthat az autóipar?

A koronavírus-járvány miatt bekövetkezett termeléscsökkenés csak átmeneti jelenség és következményei nagyságrendben össze sem mérhetők az autóipari ágazatban az elmúlt években lezajlott strukturális igazodási kényszer által megkövetelt átalakulásokkal - jelentette ki a német Schaeffler autóipari alkatrész beszállító vállalat vezérigazgatója Klaus Rosenfeld vezérigazgató Münchenben tartott beszámolóján.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

kép: wikipedia

"Nem áll szándékunkban rövidített munkaidőt bevezetni és beszállítói láncunkat sem érte semmilyen tartós negatív hatás" - hangsúlyozta a vezérigazgató, megjegyezve, hogy a cég kínai üzemeinek mindegyike nyolcvan százalékos kapacitáskihasználtsággal dolgozik. A Schaeffler az év második felében már a forgalom felfutására számít a kínai piacon.

A Schaeffler Milánóban is rendelkezik egy, autók számára vízpumpákat gyártó üzemmel, ahol jelenleg is folyik a munka, de a termelést szükség esetén más üzemekbe is át lehet csoportosítani - mondta a vezérigazgató.

A Schaeffler tavaly 14,4 milliárd eurós forgalmat bonyolított, nyeresége azonban az előző évinek nagyjából a felére, 428 millió euróra csökkent. Tavaly a Schaeffler megrendelései 19 százalékkal növekedtek az előző évihez képest és rekordszintet értek el. A cég a tavalyival nagyjából megegyező forgalom mellett nyereségének a csökkenésére számít az idén.

A forgalmat az autóipari kereslet csökkenése mellett a szélturbinákat gyártó cégek és a vasúti gépgyártó vállalatok növekvő kereslete tartotta meg az előző évi szinten. Az éves eredményt a 4700 munkahely leépítésének költségei, valamint a tervezett további 1300 fős létszámcsökkentésre elkülönített összegek terhelték meg. A Schaeffler jelenleg mintegy 30 ezer alkalmazottat foglalkoztat Németországban.

A Schaeffler elsősorban olyan, az elektromos járművekhez szükségtelen részegységek, például a tengelykapcsolók és sebességváltók gyártásában kényszerült az alkalmazotti létszámot csökkenteni.

Tovább olvasna a koronavírusról? Témában írt cikkeinket itt találhatja meg >>>

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo