Már megint az autós lobbi győzött

Az autóipar erősen befolyásolta a kormány döntését arról, hogy milyen alapon és mekkora összegekkel támogatja az elektromos autók elterjedését – állapította meg a német Szövetségi Számvevőszék. Nézete szerint ebből a pénzből inkább töltőállomásokat kellene építeni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Semmi nem utal arra, hogy az ügyben hozott döntések megfeleltek volna az elfogulatlanság és a semlegesség követelményeinek” – fogalmaz a Számvevőszék. Mint megállapítja, eredetileg arról volt szó, hogy a különösen légszennyező autókra kivetett különadóval ösztönzik a villanykocsik vásárlását. Minden autó után, amely 95 g/km -nél több nitrogén-oxidot bocsát ki, a vásárlónak külön többletilletéket kellett volna fizetni.

Kép: Wikipedia

Az például egy Porsche esetében 850 eurót tett volna ki. Az autógyártók kívánságára azonban ehelyett támogatják elektromos kocsik vásárlását, a teljesen villanyhajtásúakat 4000, a hibrideket 3000 euróval. Eredetileg öt és háromezer lett volna a támogatás, de a gyártók, amelyek jelenleg többségükben hibrideket visznek piacra, itt is elérték a módosítást.

Vége az ingyen töltésnek
Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.

Az akció nem érte el célját, nem emelkedett érdemben a villanyautók aránya, ezzel nem sikerült csökkenteni a légszennyezést, mutat rá a Számvevőszék. Az elgondolások szerint idén júliusig 300 ezer támogatásigénylőre számítottak, de csak 70 ezren jelentkeztek, miközben az akció jövő nyáron véget ér.

Az e célra szánt összegek még 2023-ig elegendők lennének. Ezért az ellenőrök azt javasolják: fordítsák a megmaradó pénzt az országos villanyautó-töltő hálózat gyorsabb kiépítésére.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo