Már megint az autós lobbi győzött

Az autóipar erősen befolyásolta a kormány döntését arról, hogy milyen alapon és mekkora összegekkel támogatja az elektromos autók elterjedését – állapította meg a német Szövetségi Számvevőszék. Nézete szerint ebből a pénzből inkább töltőállomásokat kellene építeni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Semmi nem utal arra, hogy az ügyben hozott döntések megfeleltek volna az elfogulatlanság és a semlegesség követelményeinek” – fogalmaz a Számvevőszék. Mint megállapítja, eredetileg arról volt szó, hogy a különösen légszennyező autókra kivetett különadóval ösztönzik a villanykocsik vásárlását. Minden autó után, amely 95 g/km -nél több nitrogén-oxidot bocsát ki, a vásárlónak külön többletilletéket kellett volna fizetni.

Kép: Wikipedia

Az például egy Porsche esetében 850 eurót tett volna ki. Az autógyártók kívánságára azonban ehelyett támogatják elektromos kocsik vásárlását, a teljesen villanyhajtásúakat 4000, a hibrideket 3000 euróval. Eredetileg öt és háromezer lett volna a támogatás, de a gyártók, amelyek jelenleg többségükben hibrideket visznek piacra, itt is elérték a módosítást.

Vége az ingyen töltésnek
Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.

Az akció nem érte el célját, nem emelkedett érdemben a villanyautók aránya, ezzel nem sikerült csökkenteni a légszennyezést, mutat rá a Számvevőszék. Az elgondolások szerint idén júliusig 300 ezer támogatásigénylőre számítottak, de csak 70 ezren jelentkeztek, miközben az akció jövő nyáron véget ér.

Az e célra szánt összegek még 2023-ig elegendők lennének. Ezért az ellenőrök azt javasolják: fordítsák a megmaradó pénzt az országos villanyautó-töltő hálózat gyorsabb kiépítésére.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo