Már megint az autós lobbi győzött

Az autóipar erősen befolyásolta a kormány döntését arról, hogy milyen alapon és mekkora összegekkel támogatja az elektromos autók elterjedését – állapította meg a német Szövetségi Számvevőszék. Nézete szerint ebből a pénzből inkább töltőállomásokat kellene építeni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Semmi nem utal arra, hogy az ügyben hozott döntések megfeleltek volna az elfogulatlanság és a semlegesség követelményeinek” – fogalmaz a Számvevőszék. Mint megállapítja, eredetileg arról volt szó, hogy a különösen légszennyező autókra kivetett különadóval ösztönzik a villanykocsik vásárlását. Minden autó után, amely 95 g/km -nél több nitrogén-oxidot bocsát ki, a vásárlónak külön többletilletéket kellett volna fizetni.

Kép: Wikipedia

Az például egy Porsche esetében 850 eurót tett volna ki. Az autógyártók kívánságára azonban ehelyett támogatják elektromos kocsik vásárlását, a teljesen villanyhajtásúakat 4000, a hibrideket 3000 euróval. Eredetileg öt és háromezer lett volna a támogatás, de a gyártók, amelyek jelenleg többségükben hibrideket visznek piacra, itt is elérték a módosítást.

Vége az ingyen töltésnek
Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.

Az akció nem érte el célját, nem emelkedett érdemben a villanyautók aránya, ezzel nem sikerült csökkenteni a légszennyezést, mutat rá a Számvevőszék. Az elgondolások szerint idén júliusig 300 ezer támogatásigénylőre számítottak, de csak 70 ezren jelentkeztek, miközben az akció jövő nyáron véget ér.

Az e célra szánt összegek még 2023-ig elegendők lennének. Ezért az ellenőrök azt javasolják: fordítsák a megmaradó pénzt az országos villanyautó-töltő hálózat gyorsabb kiépítésére.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo