Már megint az autós lobbi győzött

Az autóipar erősen befolyásolta a kormány döntését arról, hogy milyen alapon és mekkora összegekkel támogatja az elektromos autók elterjedését – állapította meg a német Szövetségi Számvevőszék. Nézete szerint ebből a pénzből inkább töltőállomásokat kellene építeni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Semmi nem utal arra, hogy az ügyben hozott döntések megfeleltek volna az elfogulatlanság és a semlegesség követelményeinek” – fogalmaz a Számvevőszék. Mint megállapítja, eredetileg arról volt szó, hogy a különösen légszennyező autókra kivetett különadóval ösztönzik a villanykocsik vásárlását. Minden autó után, amely 95 g/km -nél több nitrogén-oxidot bocsát ki, a vásárlónak külön többletilletéket kellett volna fizetni.

Kép: Wikipedia

Az például egy Porsche esetében 850 eurót tett volna ki. Az autógyártók kívánságára azonban ehelyett támogatják elektromos kocsik vásárlását, a teljesen villanyhajtásúakat 4000, a hibrideket 3000 euróval. Eredetileg öt és háromezer lett volna a támogatás, de a gyártók, amelyek jelenleg többségükben hibrideket visznek piacra, itt is elérték a módosítást.

Vége az ingyen töltésnek
Augusztus 1-től megszűnik az elektromos autók ingyenes töltésének lehetősége a Mol-kutakon, az olajtársaság a jövőben szigorúan üzleti alapon kívánja üzemeltetni töltőhálózatát, ezért fizetőssé teszi áramkútjait – írja az nrgreport.com.

Az akció nem érte el célját, nem emelkedett érdemben a villanyautók aránya, ezzel nem sikerült csökkenteni a légszennyezést, mutat rá a Számvevőszék. Az elgondolások szerint idén júliusig 300 ezer támogatásigénylőre számítottak, de csak 70 ezren jelentkeztek, miközben az akció jövő nyáron véget ér.

Az e célra szánt összegek még 2023-ig elegendők lennének. Ezért az ellenőrök azt javasolják: fordítsák a megmaradó pénzt az országos villanyautó-töltő hálózat gyorsabb kiépítésére.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo