Autóipar cikkek
Szijjártó Péter már látja, mi vár ránk
Ahogy az európai gazdaság egésze, úgy az európai autóipar is komoly kihívások előtt áll a következő időszakban.
Csak azoknak, akik bírják a szépet, bemutatkozott az új győri Audi
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét, a CUPRA Terramart, amely 2024-től Győrben, az Audi Hungariánál készül.
Autószélvédő kijelzőként, ez nem sci-fi, Salgótarjánban gyártják
Okosszélvédőt fejlesztett a salgótarjáni Salgglas Zrt. vezette konzorcium, a közel másfél milliárd forint összköltségű projektet a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) támogatta - közölte a cég.
Száguld a román gazdaság a szó átvitt és valódi értelmében
Romániában az idei első öt hónapban csaknem 33 százalékkal több, 47 645 új autót helyeztek forgalomba a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte a román gépkocsigyártók egyesülete.
Aggódnak az autóipari cégek
Kevésbé rózsás az autóipari helyzete, mint arra a gyártók főbb gazdálkodási mutatói alapján következtetni lehetne.
Az ukrajnai háború megtörte a cseh autóipart
Éves összehasonlításban 20,3 százalékkal kevesebb, 361 349 személygépkocsit gyártottak az első négy hónapban Csehországban - közölte a cseh autóipari szövetség Prágában.
Újabb 17 milliárdos kínai beruházás jön Miskolcra
A Chervon Auto kínai járműipari vállalat újabb 17 milliárd forintos beruházást hoz Miskolcra, ahol csúcstechnológiás berendezésekkel fém öntvényeket fog előállítani elektromos járművek számára - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Vigyázz, ha új autót akarsz
Márciusban is folytatódott a forgalomba helyezett új autók számának csökkenése az EU-ban, elsősorban a beszállítói láncok fennakadásai miatt - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a brüsszeli ACEA.
Se a háború, se a pandémia, se a chiphiány nem viselte meg, ilyen autós cég is van
Saját terveit jelentősen meghaladó nyereséggel és 7,8 milliárd forintos EBITDA-val zárta a 2021-es évet az AutoWallis Csoport az elhúzódó koronavírus-járvány és a chiphiányból eredő gyártói nehézségek ellenére. A magyar tőzsde autós vállalatának árbevétele újabb rekordot döntött: több mint a duplájára, közel 200 milliárd forintra ugrott, miközben a fedezettermelése, működési hatékonysága jelentősen nőtt. Az AutoWallis bővülését a korábban végrehajtott akvizíciók mellett a hazai és régiós piaci átlagot meghaladó organikus növekedés hajtotta.
Kockázatos stratégia miatt Magyarország is nehéz helyzetbe kerülhet
Kockázatot jelent a kelet-közép-európai országok gazdaságaira, hogy az elektromos autók, illetve akkumulátoraik gyártásába elsősorban Nyugat-Európában ruháznak be, így a bruttó hazai érték nagy hányadát termelő - belsőégésű motorokat gyártó - autóiparuk lejjebb kerülhet a hozzáadottérték-termelő láncban - mondta Petr Pavlínek, a Nebraska Omaha Egyetem professzora.
Szuper hír érkezett a magyar gazdaságnak, ezt várták a szakemberek
A félvezetőipar globális forgalma 2021-ben 555,9 milliárd dollár volt, ami minden idők legmagasabb éves forgalma, és 26,2 százalékos növekedést jelent a 2020-as 440,4 milliárd dolláros forgalomhoz képest - közölte a Félvezetőipari Szövetség (SIA) közleményében. A magyar ipart a chip hiány vetette vissza. Ha ez véget ér, szárnyalás következik.
Ilyen zuhanás még nem volt, mélyponton a brit autóipar
Hatvanöt éve nem mért mélypontra süllyedt tavaly a brit autóipar termelése, elsősorban a koronavírus-járványhoz közvetlenül kötődő fogyasztási és beszállítói okok miatt.
Nehéz helyzetbe kerültek az autóipari cégek - komoly drágulás jöhet idén
Az energiaárak miatt akár 20 százalékos drágulás sem kizárt.
Elképesztő forgalmat ért el a félvezetők piaca
Egy most közölt felmérés szerint negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan.
Fájdalmas éven van túl a magyar autóipar
A világszerte tapasztalható ellátási nehézségek a magyar járműgyártásra is kihatottak. A chiphiány miatt a hazai gyárak több alkalommal is kényszerszünetet tartottak, így a szektor teljesítménye messze elmaradt a várttól.
Bajban az autógyárak? Egyre nagyobb a hiány
A nagy európai autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a Stellantis igyekeznek Európába összevonni akkumulátor-gyártó kapacitásukat, szakértők szerint azonban az ehhez szükséges nyersanyagok biztosítása kemény diónak bizonyulhat számukra.
Újabb autógyártó került nehéz helyzetbe a chiphiány miatt
Csökkentette éves termelési célját a Toyota Motor japán autógyártó, mivel a globális chiphiány mellett a koronavírus-járvány újabb fellobbanása lassította a termelést a vietnami és malajziai alkatrész-gyártó üzemekben.
Bajban a német autóipar?
Jelentősen romlott az üzleti hangulat az autóipar németországi szereplőinek körében az alapanyagok, főleg a mikorcsipek hiánya miatt - mutatta ki egy felmérés.
Nagyon nem mindegy Magyarországnak, mi történik a német autóiparban
A magyar ipar és külkereskedelem számára kiemelten fontos a német autóipari cégek helyzete. Bár a német állam jelentős támogatásokat nyújtott az ottani vállalatoknak, az autóipari cégek egy része nem felelt meg a kritériumoknak, ennek eredményeként 32 százalékkal nőtt a fizetésképtelenségi eljárások száma – derül ki a Coface hitelbiztosító elemzéséből.
Négy forgatókönyv 2030-ra: mire számíthatnak az autóipari beszállítók?
Az önvezető funkciótól kezdve az elektromobilitásig az autógyártás forradalmi változások előtt áll. Hogyan alakítják át a gazdasági, politikai és technológiai tényezők az iparágat a következő évtizedben? Milyen hatással lesz mindez a beszállítók tevékenységére?
Kiderült, mennyire viselte meg a járvány a hazai autógyárakat
A Magyarországon működő autógyárak közül három nagy társaság – az Audi, a Mercedes és az Opel – közzétette 2020-as eredményeit, amelyből kiderült milyen mértékben érintette a vállalatokat a járvány miatti visszaesés. Ahogy az is, megint elviszik-e az autógyárak a megtermelt nyereséget.
Milyen jövő vár az autóipari cégekre?
Konszolidációra, vállalatok felvásárlására és fúziókra számít az autóiparban az elkövetkező években a Bain üzleti tanácsadó cég.
Szélsőséges időjárás miatt romlik a helyzet a chipgyártásban
A szélsőséges időjárás okozta áramkimaradások miatt több chipgyár is leállt az államban, és van, ami azóta se indult újra. Egy piackutató szerint a félvezető-piaci válság az autógyártás után további iparágakat is megreccsenthet. Az Apple fő gyártópartnere szerint viszont azért ennyire még nem kell kongatni a vészharangot.
„Trabantba szállni élvezet!” – mi történik a német utakon?
Németországban még mindig több Trabant rója az utakat mint Tesla elektromos autó a duisburg-esseni egyetem CAR autóipari kutatóintézetének a kimutatása alapján.
Autóipar: csöbörből-vödörbe
Már éppen fellélegeztek volna az járműiparban érintett vállalatok, köszönhetően az élénkülő keresletet, amikor újabb nehézséggel szembesültek. Az év elején ugyanis a fellépő chiphiány miatt számos gyár kényszerült a termelés leállítására.
Új autóipari nagyberuházást jelentett be Szijjártó Péter
A külgazdasági és külügyminiszter facebookos élő videóban tájékoztatott az új beruházásról.
Ekkora zöldmezős beruházás sem volt még az országban
A dél-koreai SK Innovation a Fejér megyei Iváncsán 681 milliárd forintos fejlesztéssel új akkumulátorgyárat épít, ezzel 2500 embernek ad majd közvetlenül munkát.
Két nagy amerikai autóipari cég is beruház Magyarországon
12 milliárd forintért.
Az Apple újabb dobása - mire készülnek?
Az év végén látott napvilágot a hír, miszerint az Apple komolyan gondolja, hogy autógyártásba kezd. Most újabb információk jelentek meg.
Ezért nehéz a hagyományos autóipar élete?
A hagyományos autóipar viszonylag kedvezőtlen tőkepiaci megítélése nagyban megterheli versenyképességük növelését az új piaci területeken a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Herbert Diess szerint.
Ha lehetne, elfelejtené 2020-at a magyar autóipar
Ha csak 2020 első és utolsó két hónapjának adatait és híreit látnánk, azt gondolhatnánk, hogy ismét bámulatos évet zárt a magyar autóipar. Sajnos azonban a közbeeső nyolc hónap ennek ellentmond. A tavaszi időszak a járműgyártásunk egyik legsötétebb időszaka volt.
Nem lehet lenyomni a magyarok kedvenc autóját
Megőrizte piacvezető helyét a Suzuki.
Meglepő kijelentést tett az Audi vezére
Markus Duesmann nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt.
A hadiiparban is érdekelt szingapúri cég bővít Miskolcon
Újabb beruházást hajt végre Miskolcon a Patec.
Sosem jelent meg még ennyi új Tesla az utakon
Rekordszámú, az elemzők által vártnál több elektromos autót szállított ki a Tesla a harmadik negyedévben, de részvényárfolyama így is jelentősen csökkent az amerikai elnök megbetegedésének híre által kiváltott tőzsdei eladási hullámban.
2021 a visszakapaszkodás éve lehet Matolcsy Györgyék szerint
Csütörtökön ismertették az MNB szakemberei a legfrissebb inflációs jelentésüket. Ebből kiderült, hogy az előzetes várakozásaik miért nem érvényesültek, és a legutóbbi prognózisukhoz képest miért módosították azokat jelentősen lefelé.
Bajba kerülhet az autóipar, ha tovább szigorít az EU?
A német autóipari vállalatok szakmai képviselete szerint meghaladná az autóipar teherbírását az emissziós határértékek további csökkentése.
Még nem kell temetni az autóipart
Stabilra javította az eddigi negatívról a globális autóiparra érvényben tartott kilátását a Moody's Investors Service.
Jókora a visszaesés az új autók eladásában
Az új személyautók eladása 30 százalékkal esett vissza Magyarországon augusztusban az előző év azonos időszakához képest, az idei nyolcadik hónapban 10 924 gépkocsit helyeztek forgalomba - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) kedden az MTI-vel, a DataHouse Kft. adatai alapján.
Egy fokkal jobb a hangulat a német autóiparban
Augusztusban mínusz 34,8 pontra javult a júliusi mínusz 68,3 pontról az autóiparban, az autógyárak és beszállítóik körében az üzleti hangulatindex az ifo gazdaságkutató intézet legfrissebb konjunktúra-felmérése alapján.
Vizsgálódnak a Porsche háza táján - mivel volt gond?
Vizsgálatot indított a német szövetségi közúti közlekedési hatóság a Porsche autógyártó társaság ellen benzinüzemű motorok manipulációjának gyanúja miatt - írták német lapok.
Az autóiparban most komoly lehetőségek rejlenek?
A Covid-19 járvány nem kímélte a luxus fogyasztási cikkek piacát, és ez alól az autógyártók sem voltak kivételek. Jóllehet, kockázatok nyilván most is akadnak, a gépjármű-eladások látványosan magukhoz tértek, a cégek vezetői gyorsan léptek, hogy csökkentsék a költségeket, és a szabad pénzáramlás fokozatosan pozitívba fordul. A Fidelity International szakértői úgy vélik, hogy az ágazat most jó befektetési lehetőséget kínál.
Kellenek a beruházások: erre ad milliárdokat a német kormány
Állami hitelgaranciával áll a német kormány a svéd Northvolt vállalat Volkswagen AG és a BMW AG befektetői részvételével épülő akkumulátorgyár-beruházásai mögé - jelentette be a berlini gazdasági minisztérium.
Az autóipar a válság után - milyen út vezet a felépülés felé?
Az autógyártók már a koronavírus-járvány előtt is nehéz helyzetben voltak, most pedig egy minden eddigitől eltérő válság utáni helyzetre kell felkészülniük. A Roland Berger megvizsgálta azokat a stratégiai eszközöket, amelyek segíthetnek az iparág szereplőinek jobban megérteni a helyzetet és eredményes terveket készíteni.
Az autóipari beszállítók a járvány egyik nagy vesztesei
A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.
100 ezer munkahely veszhet el az európai autóipar szívében
Akár 100 ezer munkahely is áldozatul eshet a német autóiparban az amerikai és az európai kereslet csökkenése miatt Ferdinand Dudenhöffer neves autóipari szakértő szerint.
Akadnak nehézségek a BMW háza táján
Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, tizenegy éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé a cég honlapján szerdán publikált eredmény beszámoló alapján.
Javul a hangulat: a német autógyártók is kezdenek talpra állni
Javul az üzleti hangulat és a kereslet fellendülésének jelei mutatkoznak már a német autóiparban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének rendszeres felmérése alapján.