Autóipar cikkek
Nehéz kivédeni az autógyártók trükközését
2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.
USA-EU-vámháború: minden autóipari védővámot eltörölhetnek
Egy-két hónapja még 20 százalékos vámokról volt szó, most az EU kereskedelmi biztosa szerint minden autókra vonatkozó tarifát eltörölhetnek az EU és az USA között. Ezzel Trump tulajdonképpen elérné, amit akart.
Már megint az autós lobbi győzött
Az autóipar erősen befolyásolta a kormány döntését arról, hogy milyen alapon és mekkora összegekkel támogatja az elektromos autók elterjedését – állapította meg a német Szövetségi Számvevőszék. Nézete szerint ebből a pénzből inkább töltőállomásokat kellene építeni.
Trump eltörli Obama zöld törvényét: perelik a kormányt a tagállamok
Az Obama-adminisztráció az üzemanyaghatékonyságra vonatkozó előírásokkal kívánta csökkenteni a közlekedés emisszióját. Ezt törölné el Trump és a tagállamoknak azt is megtiltaná, hogy a szövetségi kormányénál szigorúbb légszennyezésellenes törvényeket léptessenek hatályba. Ezt a módosítást támadná meg 19 tagállam.
20-40 százalékkal is felviheti a BMW-gyár a debreceni ingatlanárakat
Mester Nándor, az Otthontérkép Csoport vezető elemzője szerint 20-30, vagy akár 40 százalékkal is emelkedhetnek a lakásárak Debrecenben 3-4 éven belül, amikor igazán beindul a gyártás a BMW új, a hajdúsági városban létesülő gyárában.
Nem megijedni, készülni kell a hazai autóiparban
A magyar gazdaság erősen támaszkodik a folyamatosan bővülő autóiparra, hazánk a régió fontos központjának számít, a nagy autógyártók szívesen fektetnek a magyarországi gyártásba. Az autóiparban elkezdődött drasztikus változások – az ipar 4.0, az elektromos és hidrogénhajtású autók – azonban kihívások elé állíthatják az országot. Még inkább szükségessé válnak a létfontosságú beruházások, és a hazai beszállítói környezet versenyképességének erősítése is elengedhetetlen.
Elektromos Harley az Amazonról – Képeken az új modellek
A Harley-Davidson ismertette 2022-ig terjedő növekedési tervét, a motorkerékpárok teljes skáláját kívánja kínálni a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmensekben, így kismotor készül az ázsiai piacra és jön az elektromos Harley, valamint az együttműködés a globális e-kereskedelmi láncokkal.
Tovább szárnyalna az autóipar, ha lenne hozzá munkaerő
Az árbevétel és a foglalkoztatottság tekintetében is az autóipar bővülése várható idén – áll a PwC Magyarország felmérésében, ami a Széchenyi Tőkealap blogján érhető el. Már 2017 is a növekedés éve volt, várhatóan az idei adatok is hasonlóan pozitívak lesznek.
Brexit: horrorforgatókönyvre készülnek a befektetők
Beárazta a piac a brexit-tárgyalások bukását és a kemény brexitet – írja a Quartz. Kevesebb mint egy év maradt a kilépési egyezmény aláírására, de még nem látszik az új kereskedelmi egyezmény.
37 milliárdos fejlesztés a Boschtól
A Bosch 37 milliárd forintból 90 ezer négyzetméterrel bővíti fejlesztési központját Budapesten, az építkezés 2021-ben ér véget.
SEAT Arona: a latin hódító
A városlakók egyre inkább crossoverekkel képzelik el a közlekedést, az autógyártók így minden méretosztályban ontják a magas építésű modelleket. A legújabb jövevény a SEAT Arona, amely az egyik legvagányabb és legfürgébb modell a szubkompakt mezőnyben. És egyliteres motorral a legjobb választás.
Milliárdokat fektet újrafeldolgozásba a Suzuki
A Suzuki Motor Corporation Japánban a 2017-es pénzügyi évben (2017. április-2018. március) a jármű-újrafeldolgozási bevételéből nettó 551,92 millió jent (1,3 milliárd forint) forgatott vissza az üzletágba.
A német kormány nem örül a kínai nyomulásnak
A BMW több milliárd euró értékben vásárol akkumulátorokat új villanyautója számára egy kínai cégtől – az pedig üzemet épít Erfurt környékén a rendelés teljesítéséhez.
Optimisták az autóipari beszállítók, de piacvesztéssel kell számolniuk
A PwC magyarországi autóipari beszállító felmérése árbevétel és foglalkoztatotti létszám tekintetében egyaránt bővülést prognosztizál 2018-ra. A növekedésnek az egyre nagyobb kihívást jelentő munkaerőhiány szabhat csak gátat – a vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak a megrendelők rendelkezésére állni.
Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas
Az ötajtós Insignia Grand Sport a másfél literes alapmotorral érkezett hozzánk, ám így is hozta a kellemes utazólimuzin karaktert. Gyönyörű, sok kilót leadott, és nagyon tágas. Az Insignia Grand Sporton az előd minden kritizálható pontját kijavították.
Tönkrevágja a brexit a brit autóipar
Több százezer ipari állás szűnhet meg Nagy-Britanniában, a kilépés után összeomolhat a brit autóipar - figyelmeztetett Paul Drechsler, a British Industry Confederation elnöke a CNN Money szerint.
Nagyon rossz hírt kapott több ezer Tesla-dolgozó
Dolgozóinak kilenc százalékát elbocsátja a Tesla – ezt maga Elon Musk jelentette be egy Twitter üzenetben. A lépés oka, hogy csökkenteni kell a költségeket, hogy a cég bírja a gyors terjeszkedés költségeit.
„A dízelnek van jövője”
Jelentősen, 13 százalékkal, 1304 milliárd forintra nőtt a magyarországi Bosch Csoport éves árbevétele 2017-ben, a vállalat fejlesztéseinek fókuszában az automatizált vezetés és az elektromobilitás szerepel. A környezetbarát közlekedés terén komoly áttörést értek el a Bosch mérnökei, olyan technológiát fejlesztettek ki, amely jelentősen csökkenti a dízelmotorok nitrogéndioxid kibocsátását.
Együttműködik a Suzuki és a Toyota
A Suzuki Motor Corporation (Suzuki) és a Toyota Motor Corporation (Toyota) technológiai fejlesztés, járműgyártás és piacfejlesztési területekre irányuló újabb együttműködésről állapodott meg.
Mercedes E-osztály: a meseautó
Szemrevaló kocsi az új Mercedes E-osztály, a kupé változat pedig egyenesen szívdöglesztő. Lebilincselő külsejéhez csodálatos belső tér és selymesen duruzsoló hathengeres motor párosul, ami azt eredményezi, hogy a luxuskupék mezőnyében ma nem találni vonzóbbat az E-kupénál.
Ebben előzzük Európát
Európában a használt gumiabroncsok 94 százalékát újrahasznosítják – Magyarországon ez az arány 100 százalék - derült ki az Európai Gumiabroncs és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) által május elején publikált jelentésből.
Mennyi maradt a kalapban? Megjelent a Piac & Profit
A kormány kipörgette az eddigi ciklus rendelkezésre álló uniós forrásait, kérdés, hogy a gyors ütemben kiosztott pályázati források hogyan hasznosulnak a magyar gazdaságban, milyen hatással vannak az eurómilliárdok cégek versenyképességére. A Piac & Profit most megjelent májusi számában több más téma mellett erre a kérdésre kerestük a választ.
A magyar járműipart az alkatrész is húzza
Az autóalkatrészeknek köszönhető a járműipar robbanásszerű fejlődése Magyarországon. A terület mára a teljes magyar ipari termelés közel egyötödét adja - tette közzé a Bárdi Autó.
4 százalékkal nőtt az ipari termelés februárban
Februárban az ipari termelés volumene 4,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. A munkanaphatástól megtisztított index megegyezik a kiigazítatlannal. Az előző hónaphoz viszonyítva a szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított ipari kibocsátás 0,5 százalékkal emelkedett – erősítette meg csütörtökön második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal.
Visszaesett a magyar autóipar, de az össztermelés így is nőtt
Februárban a magyar ipari termelés 4,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit, az élelmiszeriparban nőtt, az elektronikai iparban, a járműiparban és a gyógyszergyártásban viszont csökkent a termelés.
A néhány éves abroncs is újnak számít?
A tavaszi abroncscsere kapcsán fontos ismét tisztázni a DOT mögött lévő számsor jelentését, illetve ezzel összefüggésben azt is, hogy meddig vásárolható meg, illetve használható egy abroncs biztonságosan.
Okosabb lesz a Suzuki-gyár
Az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával több éves kutatás-fejlesztési projektet indított konzorciumvezetőként a Magyar Suzuki Zrt. 2020-ra az ötmilliárdos fejlesztésnek köszönhetően új, még korszerűbb Suzukikat gyártanak majd Esztergomban.
Mitől félnek az autósok az esőben?
Esős, vizes úton az autójukat naponta használó autósok 43 százalék a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának. Ennek hátterében az áll, hogy vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a városi forgalomban pedig a váratlan közlekedési helyzetek elkerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak – derült ki a vállalat autósok körében végzett páneurópai felméréséből.
Új autóipari üzemet adtak át Tolna megyében
1,2 milliárd forint értékű fejlesztést valósított meg a Tolna megyei Tamásiban a metalPRO Hungary Kft., az FHL Björn Kft. beszállítója. A metalPRO új autóalkatrész-gyártó üzemét szerdán adták át, a gyár a Suzukinak és az Audinak szállíthat be, márciusban további bővítést terveznek.
A magyar autóipart is sújthatja a német-amerikai vámháború
A német autóipar, ezen keresztül a magyar gazdaság is megszenvedheti Trump vámtervét. Olyan cégek, mint a BMW nagyrészt Európában gyártott autókat adnak el Amerikában, más cégek, mint a Fiat vagy az Audi pedig egyáltalán nem gyártanak autókat az USA-ban – az ő járműveikre 25 százalékos vámot vethetnek ki.
Nissan Qashqai: az élénk szupermodell
A Nissan Qashqai, Európa legnagyobb számban eladott városi crossovere tavaly jelentős fejlesztéseken ment keresztül, és még vonzóbbá vált. Csinosabb és stílusosabb lett, bent erősebb minőségi hatást kelt, emellett még jobb vezetni. A szegmensben kivívott elsőségét semmi sem veszélyezteti.
Több száz munkahelyet teremt a kanadai beruházó
A kanadai hátterű Linamar Hungary Zrt. 8,64 milliárd forintos beruházásával három vidéki helyszínen kétszáz új munkahelyet teremt - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter. Szijjártó Péter közölte: a kormány 1,55 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít a részben autóipari, részben általános gépipari vállalat fejlesztéséhez.
Új gyárat épít Debrecenben a Continental
A zöldmezős beruházás 2018 harmadik negyedévében kezdődik, a gyártás pedig várhatóan 2020 harmadik negyedévében indul. A kapacitásbővítést az autóipari elektronika iránti növekvő kereslet indokolja. Váltómű vezérlőegységeket és szenzorokat gyártanak majd Debrecenben.
Emberkísérletek: újabb botrány a német autóiparban
A dízelbotrány után újabb megrázkódtatás az autóipari óriásoknak: a Volskwagen pénzéből majmokon vizsgálták a kipufogógáz hatásait az Egyesült Államokban, de Európában embereken is végeztek kísérleteket.
Közeleg az autóipar végjátéka
Bár világszinten a bevételek 3%-kal növekedtek tavaly, ugyanakkor a lassulás jelei már most láthatóak, mivel az autóiparban végbemenő változások az összes beszállítót érintik. A beszállítóknak az olyan gyorsuló technológiai változásokkal kell szembenézniük, mint a feltörekvőben lévő új szoftver-megoldások, amelyek megkülönböztetik majd a járművek hardver rendszereit is és így befolyásolják az értékesítést is. A vállalatoknak adaptálniuk kell az üzleti modelljeiket, hogy meg tudják ragadni a növekedési lehetőségeket.
Kevesebb autóban többen utaznak majd
A PwC Magyarország elemzése szerint a gépjárműpiac 2030-ig radikális változásokon megy át. Az új megosztási módok elterjedése miatt a gépkocsik száma Európában 280 millióról 200 millióra, míg az Egyesült Államokban 270 millióról 212 millióra csökkenhet. Ezzel szemben Kína gépkocsiállománya 2030-ig 180 millióról 280 millió darabra nő.
Magyar kutatók forradalmasíthatják az autók tervezését
A Varró Dániel és kutatócsoportja által kifejlesztett keretrendszerben a korábbi módszereknél nagyságrendekkel nagyobb modellek készíthetők az autóipari tervezőeszközök tesztelésére. Eredményeiket májusban mutatják be a szoftvertechnológia legrangosabb konferenciáján, az ICSE-n.
Újra szállít Kubába a Lada
A szigetország legendás hírű a széles körű embargó miatt még mindig nagy számban használt oldtimer autóiról, de ennek most vége szakadhat, egy másik legenda 12 év után újra betörne a piacra.
Az autóiparban is hódít a virtuális realitás
A kiterjesztett valóságot, vagyis az augmented reality-t szemünk elé varázsoló headsetekkel könnyebben lehet például autót vagy bármilyen összetett masinát tervezni, aminek megtervezése többezer döntést, választást igényel.
Mazda CX-5: a távol-keleti nagymenő
A Mazda CX-5 második generációjának legerősebb pontja egyértelműen az egyedi, izgalmas formája, ami önmagában eladja. Emellett belül is egy új, igényesebb világ tárul az ember elé. Az új CX-5 a legnívósabb nem prémium kompakt szabadidő-autóvá lépett elő a mezőnyben.
Százezrektől válhatnak meg az új autógyárak
A dízel-botrány, az elektromos autók elterjedése történelmi változást hoz, olyat, mint amikor a robbanómotor felváltotta a lovat. Ám a fordulatnak sok munkahely áldozatul eshet - csak a VW-konszernnél 10-15 gyár válhat feleslegessé.
Nulladik típusú találkozás az irodában
Az egyre több területen alkalmazott robotizálással már irodai környezetben is találkozhatunk. Ahhoz, hogy a vállalatok életben maradjanak – vagy egyáltalán képesek legyenek tartani a lépést a világ technológiai fejlődésével –, a cégvezetők felelőssége felismerni és elfogadni, hogy a robotizálás elkerülhetetlen, valószínűleg hosszútávon az egyetlen megoldást jelenti a hatékony és zökkenőmentes működéshez. A megfelelő kompetencia a – MOTIMENT módszertannal pontosan mérhető irodai folyamatokból kimutatható – káros adminisztráció megszüntetésével érhető el, ez minden robotizálás előtt nulladik lépés a teljes sikerhez.
Az átgondolatlan növekedésből lesz a vak rohanás
Sok vállalkozó nem mer növekedni és egymilliárd forintos évi árbevétel elérésekor inkább létrehoz egy másik céget, hogy elossza az üzletét és bevételét, mert különben megzavarna egy nagyobb versenytársat, derült ki a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
Veszélyben a magyar autóipar
Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.
SEAT Ateca: a spanyol hódító
A SEAT mint a Volkswagen Csoport tagja utolsóként dobott piacra szabadidő-autót, amely természetesen szintén részesült a kiforrott, korszerű konszerntechnológiákból. Az Ateca nem okoz csalódást, dinamikus formájával, tágas utasterével és gazdag felszereltségével könnyen meghódítja a szíveket.
Kínai kézbe kerülhet a legendás terepjárómárka
Napok óta kering a hír, hogy a vezető kínai SUV-gyártó szeretne üzletet kötni a Fiat-Chrysler konszernnel, s elsősorban annak patinás márkája, a Jeep megvételében érdekelt. A Great Wall Motor a világ legnagyobb SUV-gyártója akar lenni.
Hatszázezres roncsprémiumot fizet a Ford
Kétezer font (660 ezer forint) kedvezményt biztosít egyes új járműveire a Ford Nagy-Britanniában a hét évnél idősebb autók cseréjekor. Az intézkedés célja a levegő minőségének javítása. Hasonlót a közelmúltban nemcsak a BMW és a Mercedes, hanem a Vauxhall is kínált vevőinek, 2015-ben és 2016-ban.
Sorsfordító lehet a Tesla beruházás
A magyar GDP egyik legfontosabb összetevője a folyamatosan növekvő autóipar, mely jelenleg is több mint 154.000 embert foglalkoztat. 2016-ban a hazai gyáripari teljesítményünk 29%-át adta ez az iparág, 25,4 milliárd eurót termelve, ráadásul további növekedés várható a jövőben. Másrészt az emissziós botrányok komoly gondot jelenthetnek már középtávon is, azonban hatásaik egyelőre nem érezhetők hazánkban. Az Euler Hermes magyarországi autóipari elemzéséből kiderül, hogy a négy nagy hazai gyártó – Mercedes, Audi, Opel, Suzuki – beruházásai mellett további lehetőséget jelenthet, hogy hazánk az innovatív technológiák fejlesztésének (önvezetőjármű-szoftverek, akkumulátorok, tesztpálya) egyik központjává válik. A másik oldalról egyre nagyobb nehézséget okoz – és nem csak erre a szektorra jellemzően – a növekvő hazai munkaerőhiány, melynek kezelése komoly kihívást jelent a gyártók és a beszállítók számára is.