Kevesebb autót adtak el, mégis jó éve volt a BMW-nek

Magasabb bevétel mellett közel másfélszeresére növelte a nyereségét tavaly a müncheni BMW konszern.

A jelentés szerint az autóipari konszern értékesítési árbevétele 28 százalékkal 142,6 milliárd euróra emelkedett. Az adó és kamatfizetés előtti (EBIT) működési eredmény 4,5 százalékkal nőtt 14 milliárd euróra, a nyereség pedig rekordnagyságú lett, 18,6 milliárd euró, közel másfélszerese az előző évinek.

Tavaly a csoport többségi részesedést szerzett a BMW Brilliance Automotive (BBA) kínai vegyesvállalatban - a BBA-részvények piaci tőkeértéke egyszeri tételként 7,7 milliárd euróval, azaz mintegy harmadával járult hozzá a 23,5 milliárd eurós adózás előtti eredményhez.

A BMW tavaly 2,4 millió autót értékesített, mintegy 100 ezerrel kevesebbet az előző évinél a félvezető alkatrészek és az Ukrajnában gyártott kábelkötegek hiánya miatt. A nyereség növekedése a drága modellek magas arányára, az új modellek magas árára, valamint használtautó-piaci lízingvisszatérítésekre vezethető vissza, illetve még az euró árfolyamának gyengülése is pozitív hatással volt rá.

A cég igazgatótanácsa részvényenként 8,50 eurós osztalék kifizetésére tesz javaslatot a részvényesek közgyűlésén, ami összegben a nyereség nagyjából egyharmada. A BMW bevett gyakorlata, hogy 30-40 százalékos osztalékalapot képez a nyereségéből.

(MTI)

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo