Átalakítja autóipari beszállító üzletágát a Bosch

A szoftveralapú autóipari fejlesztések trendjére reagálva átalakítja autóipari beszállítói tevékenységét az ágazat világszerte legnagyobb szereplője, a Bosch - ismertették Stuttgartban a német technológiai óriáscég éves üzleti jelentésének bemutatóján.

A több mint 15 ezer dolgozóval a legnagyobb magyarországi munkaadók közé tartozó vállalat tájékoztatóján elmondták, hogy a mobilitási megoldások elnevezésű terület Bosch mobilitás néven működik tovább, méghozzá önálló üzleti felelősségi körrel és vezetőséggel.

Eddig is ez volt az első számú terület a Boschnál, a 2022-es üzleti évben elért 88,2 milliárd eurós árbevételhez 52,6 milliárd euróval járultak hozzá a mobilitási megoldások. Az átszervezés fő célja, hogy az üzletág bevétele a következő időszakban évente átlagosan 6 százalékkal növekedjen, és 2029-re átlépje a 80 milliárd eurós határt.

A Bosch a mobilitás területén is "szoftvercégként tekint magára" - fogalmazott Markus Heyn, az új divízió igazgatóságának elnöke, kiemelve, hogy a jövőbeni növekedés egyik alappillére az autóipari szoftverek piaca, amely az évtized végére várhatóan háromszorosára bővül, meghaladva a 200 milliárd eurót. 

A szoftverfejlesztés egyre hangsúlyosabb az autóiparban, és 2025-től széles körben elterjednek majd az úgynevezett szoftveralapú járművek. Ezek két komoly előnnyel bírnak. Az egyik a fejlesztés gyorsasága, hiszen az eddigi több éves átfutás helyett napok alatt be lehet vezetni új funkciókat a már meglévő rendszerekben. A másik előny a szoftver- és hardverfejlesztés szétválasztása, ami azt jelenti, hogy a szoftverfrissítések révén az autó hosszabb ideig marad újszerű állapotban .

"Mindannyian hozzászoktunk az okostelefonjaink állandó frissítéseihez és új funkcióihoz, most ugyanezt alkalmazzuk az autókra is" - emelte ki Markus Heyn a társaság közleménye szerint.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo