A több mint 15 ezer dolgozóval a legnagyobb magyarországi munkaadók közé tartozó vállalat tájékoztatóján elmondták, hogy a mobilitási megoldások elnevezésű terület Bosch mobilitás néven működik tovább, méghozzá önálló üzleti felelősségi körrel és vezetőséggel.
Eddig is ez volt az első számú terület a Boschnál, a 2022-es üzleti évben elért 88,2 milliárd eurós árbevételhez 52,6 milliárd euróval járultak hozzá a mobilitási megoldások. Az átszervezés fő célja, hogy az üzletág bevétele a következő időszakban évente átlagosan 6 százalékkal növekedjen, és 2029-re átlépje a 80 milliárd eurós határt.
A Bosch a mobilitás területén is "szoftvercégként tekint magára" - fogalmazott Markus Heyn, az új divízió igazgatóságának elnöke, kiemelve, hogy a jövőbeni növekedés egyik alappillére az autóipari szoftverek piaca, amely az évtized végére várhatóan háromszorosára bővül, meghaladva a 200 milliárd eurót.
A szoftverfejlesztés egyre hangsúlyosabb az autóiparban, és 2025-től széles körben elterjednek majd az úgynevezett szoftveralapú járművek. Ezek két komoly előnnyel bírnak. Az egyik a fejlesztés gyorsasága, hiszen az eddigi több éves átfutás helyett napok alatt be lehet vezetni új funkciókat a már meglévő rendszerekben. A másik előny a szoftver- és hardverfejlesztés szétválasztása, ami azt jelenti, hogy a szoftverfrissítések révén az autó hosszabb ideig marad újszerű állapotban .
"Mindannyian hozzászoktunk az okostelefonjaink állandó frissítéseihez és új funkcióihoz, most ugyanezt alkalmazzuk az autókra is" - emelte ki Markus Heyn a társaság közleménye szerint.