Viszik a drága és elektromos Mercedeseket, mint a cukrot

Az első negyedévben nőttek a Mercedes-Benz eladásai világszerte, ezen belül is a prémium márkák és az elektromos modellek értékesítése ért el kimagasló növekedést a konszern honlapján szerdán publikált jelentés alapján.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év első három hónapjában 503 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz Cars, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A Mercedes-Benz márkának a kiemelten luxus szegmense, az AMG, a G-osztály és a Maybach 18 százalékos növekedést ért 91,8 ezer autó értékesítésével.

Több járművet értékesítettek (Fotó: Pixabay)
Több járművet értékesítettek (Fotó: Pixabay)

Az akkumulátoros hajtású elektromos autók (BEV) értékesítése a csoportnál 89 százalékkal emelkedett 51,6 ezerre, ami a teljes értékesítés közel tíz százalékát adta, szemben az egy évvel korábbi 6 százalékos aránnyal. A hibrideket is beleszámítva az első negyedévben minden negyedik eladott autó elektromos, vagy valamilyen formában elektromosított modell volt.

A Mercedes-Benz Passenger Cars (a smart nélkül) BEV eladása 119 százalékkal nőtt. A BEV-eladások az Egyesült Államokban 327 százalékkal, Európában 41 százalékkal nőttek.

A legnagyobb növekedés az európai piacokon volt, ahol 8 százalékkal több, 163,9 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz, ezen belül Spanyolországban 28 százalékos, Olaszországban 22 százalékos, Németországban pedig 21 százalékos (60,5 ezerre) volt a növekedés. A prémium márkák eladása Európában 46 százalékkal nőtt, a BEV modellek eladása 41 százalékkal emelkedett és a teljes értékesítés 17 százalékát adta.

Ázsiában éves bázison 3 százalékkal nőttek az eladások 247,7 ezerre az első negyedévben. A prémium márkákból Kínában 20,5 ezret értékesítettek, egy százalékkal többet mint egy évvel korábban. Kínában az E-osztály volt a legnépszerűbb 48,7 ezer értékesítéssel, 11 százalékos éves növekedéssel. Kínában összesen 191 ezer autót értékesítettek, 3 százalékos növekedéssel. Indiában 17 százalékkal, Malajziában 53 százalékkal növelte eladásait a Mercedes-Benz.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo