Bajban az amerikai autóipar

Az amerikai autógyártók és a legnagyobb iparági szakszervezet tagjai a hétvégén is folytatták a tárgyalásokat a kilenc napja zajló sztrájk lezárásáról, de az álláspontok távol vannak - közölték a munkáltatók.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A munkabeszüntetést pénteken a General Motors (GM) és a Stellantis minden alkatrészelosztó központjára kiterjesztették. Az Egyesült Autóipari Dolgozók (United Auto Workers - UAW) szakszervezet a munkaadókra gyakorolt nyomás fokozásával akarta jelezni, hogy elégedetlen a tárgyalások állásával a két gyártó esetében, ugyanakkor a Fordnál ezúttal nem növelte a sztrájkban részt vevő tagjai számát.

Borítékolható, hogy emelkedni fog az amerikai autók előállítási költsége (Fotó: PP)
Borítékolható, hogy emelkedni fog az amerikai autók előállítási költsége (Fotó: PP)

Shawn Fain, a szakszervezet elnöke a sztrájk kiterjesztését bejelentve közölte, hogy a lépéssel a két vállalatot "észhez akarják téríteni, hogy komoly ajánlattal térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz". A szakszervezeti vezető hozzátette, hogy a Ford esetében jelentős előrehaladást értek el, amit szeretnének elismerni azzal, hogy nem változik a gyártónál nem dolgozó alkalmazottak száma.

A három amerikai autóipari vállalatnál zajló munkabeszüntetés három gyártóüzemet és harmincnyolc elosztóközpontot érint húsz államban.

A GM és a Stellantis is közölte, hogy rendelkezik "vésztervvel" az alkatrészellátás biztosítására a velük szerződésben álló márkakereskedéseknek és szervizeknek. A márkakereskedések működését az alkatrészellátás leállása megbéníthatja, legjövedelmezőbb tevékenységük ugyanis az autók karbantartása és szervizelése.

A három nagy autógyárnál múlt péntek óta sztrájkol az összesen csaknem 150 ezer munkavállalót tömörítő szakszervezet mostanra több mint 18 ezer tagja.

Az érdekképviseletek mintegy 36 százalékos béremelést követelnek 4 évre elosztva, valamint a megélhetési költségek ellentételezését várják inflációs kompenzáció révén. A detroiti központú autógyárak egyelőre 20 százalék körüli béremelést ajánlanak, a legmagasabbat a Ford. (MTI)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo