Bajban az amerikai autóipar

Az amerikai autógyártók és a legnagyobb iparági szakszervezet tagjai a hétvégén is folytatták a tárgyalásokat a kilenc napja zajló sztrájk lezárásáról, de az álláspontok távol vannak - közölték a munkáltatók.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A munkabeszüntetést pénteken a General Motors (GM) és a Stellantis minden alkatrészelosztó központjára kiterjesztették. Az Egyesült Autóipari Dolgozók (United Auto Workers - UAW) szakszervezet a munkaadókra gyakorolt nyomás fokozásával akarta jelezni, hogy elégedetlen a tárgyalások állásával a két gyártó esetében, ugyanakkor a Fordnál ezúttal nem növelte a sztrájkban részt vevő tagjai számát.

Borítékolható, hogy emelkedni fog az amerikai autók előállítási költsége (Fotó: PP)
Borítékolható, hogy emelkedni fog az amerikai autók előállítási költsége (Fotó: PP)

Shawn Fain, a szakszervezet elnöke a sztrájk kiterjesztését bejelentve közölte, hogy a lépéssel a két vállalatot "észhez akarják téríteni, hogy komoly ajánlattal térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz". A szakszervezeti vezető hozzátette, hogy a Ford esetében jelentős előrehaladást értek el, amit szeretnének elismerni azzal, hogy nem változik a gyártónál nem dolgozó alkalmazottak száma.

A három amerikai autóipari vállalatnál zajló munkabeszüntetés három gyártóüzemet és harmincnyolc elosztóközpontot érint húsz államban.

A GM és a Stellantis is közölte, hogy rendelkezik "vésztervvel" az alkatrészellátás biztosítására a velük szerződésben álló márkakereskedéseknek és szervizeknek. A márkakereskedések működését az alkatrészellátás leállása megbéníthatja, legjövedelmezőbb tevékenységük ugyanis az autók karbantartása és szervizelése.

A három nagy autógyárnál múlt péntek óta sztrájkol az összesen csaknem 150 ezer munkavállalót tömörítő szakszervezet mostanra több mint 18 ezer tagja.

Az érdekképviseletek mintegy 36 százalékos béremelést követelnek 4 évre elosztva, valamint a megélhetési költségek ellentételezését várják inflációs kompenzáció révén. A detroiti központú autógyárak egyelőre 20 százalék körüli béremelést ajánlanak, a legmagasabbat a Ford. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo