Az elfogadott rendelettel szemben a tanács eredetileg sokkal szigorúbb, az autóipar számára rendkívül kedvezőtlen módosítási javaslatokat fogalmazott meg, amelyek veszélyeztették volna a magyarországi járműipart, veszélybe sodorva több tízezer magyar munkahelyet. A járműipar ugyanis közvetlenül több mint 150 ezer embert foglalkoztat, miközben a gazdasági teljesítmény jelentős részét adja.
Kiemelték, hogy a magyar kormány a családok és a munkahelyek megvédése érdekében ellenezte a felvázolt szabálymódosítások jelentős részét, így hét másik tagállammal összefogva (Csehország, Szlovákia, Franciaország, Olaszország, Románia, Lengyelország, Bulgária), szem előtt tartva a járműipar versenyképességének megőrzését, kompromisszumos megoldásra tett javaslatot.
Az elfogadott új szabálycsomag ennek eredményeképpen több esetben változatlanul hagyja az EURO6 előírásokat, valamint további haladékot biztosít a szabályok alkalmazását illetően, így azok bevezetésére legkorábban várhatóan 2026 végén kerülhet sor.
A közlemény idézte Fábián Gergelyt, a GFM iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkárát, aki a tanács döntése kapcsán elmondta, hogy "Magyarország támogatja a klímapolitikai célkitűzéseket, ugyanakkor mindezt úgy kell elérni, hogy az azokhoz vezető intézkedések hatékonyak és arányosak legyenek. Nem szabad megengedni, hogy családok megélhetése kerüljön tömegével veszélybe, egész iparágak ellehetetlenítésével.
Fábián Gergely a közleményben megjegyezte, hogy ezáltal a kormány sikeresen megvédte a magyarországi német autóipar érdekeit is, ami azért különösen fontos, mert a német kormány a magyar kormánytól ellentétes álláspontot képviselt a vitában.