A japán járműgyártó oroszországi igazgatója azt nyilatkozta, hogy ha február 17-éig sikerül teljesen helyreállítani az alkatrészszállításokat Kínából, akkor a szentpétervári gyár termelésében nem lesz fennakadás. Ellenkező esetben márciusban valószínűleg fel kell függeszteni a termelést. A Nissan 2009-ben nyitotta meg szentpétervári gyárát, ahol jelenleg évi mintegy 100 ezer autó készül.
Ahogy arról tegnap a Piac & Profiton is írtunk, gondok vannak a vállalat Délkelet-Japánban található kiushui gyárában is, itt péntektől hétfőig függesztették fel ideiglenes a gyártást, először az összeszerelő szalagom, majd jövő hétfőn az exportra termelő harmadik szalag is hasonló sorsa juthat.
Más gyárak is bajban
Eközben a teljes dél-koreai járműtermelését a múlt héten leállító Hyundai és leánycége, a Kia Motors hétfőn bejelentette, hogy fokozatosan újraindítják a gyártást keddtől. A Hyundai volt az első globális autógyártó, amely leállította Kínán kívüli járműgyártását azután, hogy a koronavírus miatt a kínai alkatrész beszállítók részben felfüggesztették a termelést.