A kutatás szerint a német válaszadók 58 százaléka tartja kiemelten fontosnak a fejlett biztonsági rendszerek meglétét a jövő autójában, míg a kínai vezetők csupán 37 százaléka emelte ki ezt. Kínában a válaszadók 44 százaléka szerint a 600 kilométer feletti elektromos hatótáv a jövő autójának legfontosabb jellemzője – Németországban ez az arány 50 százalék. Jelentős különbség mutatkozik az önvezető technológiák megítélésében is: Kínában a válaszadók 39 százaléka tartja fontosnak ezeket, míg Németországban mindössze 15 százalék.
A Mobility Report alapját a YouGov piackutató intézet által végzett online kérdőíves felmérés képezi. A kutatásban összesen több mint 2100 fő vett részt Németországból és Kínából – valamennyien érvényes jogosítvánnyal rendelkeztek, és rendszeresen vagy alkalmanként vezetnek autót.
Regionális stratégiával a globális sikerért
„A Mobility Report egyértelműen igazolja, hogy a globális autógyártók számára nem működik az egységes, minden piacra érvényes stratégia. A sikerhez elengedhetetlen a régióspecifikus, célzott megközelítés” – mondta Philipp von Hirschheydt, az AUMOVIO vezérigazgatója. Majd hozzátette: „Aki globálisan szeretne érvényesülni, annak pontosan kell értenie a helyi vásárlói elvárásokat, és ezekre testreszabott, innovatív technológiákkal kell válaszolnia. A sikeres jelenlét kulcsa a lokális igények mély ismerete – főleg a német és a kínai piacokon.”