Az AUMOVIO technológiái mindkét piac igényeire válaszolnak
Mindkét országban magas a modern technológiák elfogadottsága: Németországban a válaszadók 63, Kínában 80 százaléka érzi úgy, hogy nem jelent számukra nehézséget az új technológiák kezelése. „A német és kínai vásárlók is olyan integrált megoldásokat keresnek, amelyek lefedik a jármű teljes ökoszisztémáját – az egyedi alkatrészektől a komplett rendszerekig. Pontosan erre fókuszálunk” – emelte ki Philipp von Hirschheydt. Az AUMOVIO Mobility Report megerősíti a vállalat elköteleződését a még fejlettebb és biztonságosabb és egyre inkább autonóm technológiák fejlesztése mellett.
Jelentős eltérés az önvezetés elfogadottságában
A válaszadók jövő autójával kapcsolatos elvárásait vizsgálva jól láthatók a preferenciák közötti különbségek. A német sofőrök elsősorban a beépített navigációs rendszert valós idejű forgalmi információkkal (85 százalék), a jó okostelefonos integrációt (66 százalék) és a vezetéstámogató rendszereket (61 százalék) értékelték nagyra. Ezek Kínában is fontos szempontok, ám ott még magasabb arányban értékelték a mesterséges intelligenciával működő hangasszisztenseket (71 százalék, Németország: 39 százalék) és az autonóm vezetési funkciókat (70 százalék, Németország: 32 százalék).
Az autonóm vezetés terén mutatkozik meg a legnagyobb eltérés: míg Kínában a válaszadók 68 százaléka gondolja úgy, hogy ez a technológia növeli a közlekedésbiztonságot, addig Németországban ez az arány csak 38 százalék. A számok jól mutatják a két társadalom technológiához való eltérő hozzáállását: míg a német fogyasztók inkább a meglévő megoldások tökéletesítésére törekszenek, a kínaiak célja, hogy teljesen új szintre emeljék a jövő autóját.