Nem eszik olyan forrón a kását, korlátok a kínai autók előtt

Míg a kínai vezetők mindenekelőtt fejlett technológiákat várnak el a jövő járműveitől, a németek számára a biztonság a legfontosabb – derül ki az AUMOVIO legfrissebb nemzetközi felméréséből, amelyet a vállalat az „IAA Mobility 2025” kiállítás megnyitóján mutatott be Münchenben. Az AUMOVIO a Continental Automotive üzletágából létrejött, új, önálló autóipari és mobilitási technológiai vállalat, amely 2025 szeptemberétől működik saját márkanév alatt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az AUMOVIO technológiái mindkét piac igényeire válaszolnak

Mindkét országban magas a modern technológiák elfogadottsága: Németországban a válaszadók 63, Kínában 80 százaléka érzi úgy, hogy nem jelent számukra nehézséget az új technológiák kezelése. „A német és kínai vásárlók is olyan integrált megoldásokat keresnek, amelyek lefedik a jármű teljes ökoszisztémáját – az egyedi alkatrészektől a komplett rendszerekig. Pontosan erre fókuszálunk” – emelte ki Philipp von Hirschheydt. Az AUMOVIO Mobility Report megerősíti a vállalat elköteleződését a még fejlettebb és biztonságosabb és egyre inkább autonóm technológiák fejlesztése mellett.

Jelentős eltérés az önvezetés elfogadottságában

A válaszadók jövő autójával kapcsolatos elvárásait vizsgálva jól láthatók a preferenciák közötti különbségek. A német sofőrök elsősorban a beépített navigációs rendszert valós idejű forgalmi információkkal (85 százalék), a jó okostelefonos integrációt (66 százalék) és a vezetéstámogató rendszereket (61 százalék) értékelték nagyra. Ezek Kínában is fontos szempontok, ám ott még magasabb arányban értékelték a mesterséges intelligenciával működő hangasszisztenseket (71 százalék, Németország: 39 százalék) és az autonóm vezetési funkciókat (70 százalék, Németország: 32 százalék).

Az autonóm vezetés terén mutatkozik meg a legnagyobb eltérés: míg Kínában a válaszadók 68 százaléka gondolja úgy, hogy ez a technológia növeli a közlekedésbiztonságot, addig Németországban ez az arány csak 38 százalék. A számok jól mutatják a két társadalom technológiához való eltérő hozzáállását: míg a német fogyasztók inkább a meglévő megoldások tökéletesítésére törekszenek, a kínaiak célja, hogy teljesen új szintre emeljék a jövő autóját.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo