Nem eszik olyan forrón a kását, korlátok a kínai autók előtt

Míg a kínai vezetők mindenekelőtt fejlett technológiákat várnak el a jövő járműveitől, a németek számára a biztonság a legfontosabb – derül ki az AUMOVIO legfrissebb nemzetközi felméréséből, amelyet a vállalat az „IAA Mobility 2025” kiállítás megnyitóján mutatott be Münchenben. Az AUMOVIO a Continental Automotive üzletágából létrejött, új, önálló autóipari és mobilitási technológiai vállalat, amely 2025 szeptemberétől működik saját márkanév alatt.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az AUMOVIO technológiái mindkét piac igényeire válaszolnak

Mindkét országban magas a modern technológiák elfogadottsága: Németországban a válaszadók 63, Kínában 80 százaléka érzi úgy, hogy nem jelent számukra nehézséget az új technológiák kezelése. „A német és kínai vásárlók is olyan integrált megoldásokat keresnek, amelyek lefedik a jármű teljes ökoszisztémáját – az egyedi alkatrészektől a komplett rendszerekig. Pontosan erre fókuszálunk” – emelte ki Philipp von Hirschheydt. Az AUMOVIO Mobility Report megerősíti a vállalat elköteleződését a még fejlettebb és biztonságosabb és egyre inkább autonóm technológiák fejlesztése mellett.

Jelentős eltérés az önvezetés elfogadottságában

A válaszadók jövő autójával kapcsolatos elvárásait vizsgálva jól láthatók a preferenciák közötti különbségek. A német sofőrök elsősorban a beépített navigációs rendszert valós idejű forgalmi információkkal (85 százalék), a jó okostelefonos integrációt (66 százalék) és a vezetéstámogató rendszereket (61 százalék) értékelték nagyra. Ezek Kínában is fontos szempontok, ám ott még magasabb arányban értékelték a mesterséges intelligenciával működő hangasszisztenseket (71 százalék, Németország: 39 százalék) és az autonóm vezetési funkciókat (70 százalék, Németország: 32 százalék).

Az autonóm vezetés terén mutatkozik meg a legnagyobb eltérés: míg Kínában a válaszadók 68 százaléka gondolja úgy, hogy ez a technológia növeli a közlekedésbiztonságot, addig Németországban ez az arány csak 38 százalék. A számok jól mutatják a két társadalom technológiához való eltérő hozzáállását: míg a német fogyasztók inkább a meglévő megoldások tökéletesítésére törekszenek, a kínaiak célja, hogy teljesen új szintre emeljék a jövő autóját.

Véleményvezér

Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo