Kínai kézbe kerülhet a legendás terepjárómárka

Napok óta kering a hír, hogy a vezető kínai SUV-gyártó szeretne üzletet kötni a Fiat-Chrysler konszernnel, s elsősorban annak patinás márkája, a Jeep megvételében érdekelt. A Great Wall Motor a világ legnagyobb SUV-gyártója akar lenni.

Világrendek átalakulása
Befektetési stratégiák a globális változások viharában

Klasszis Befektetői Klub Bendarzsevszkij Anton nyitóelőadásával
és más neves szakértőkkel!

2025. szeptember 30. 16:30

Jelentkezzen most!

„Stratégiai célunk, hogy a világ legnagyobb SUV-gyártója legyünk – jelentette ki a Great Wall Motor, a nagy kínai autókonszern vezetője, hozzátéve: – A globális márka, a Jeep megvételével gyorsabban elérhetjük ezt a célt...” Napok óta kering a hír, hogy a vezető kínai SUV-gyártó szeretne üzletet kötni a Fiat-Chrysler  konszernnel, s elsősorban annak patinás márkája, a Jeep megvételében érdekelt, amely remekül egészítené ki a Great Wall Motor gyártási palettáját. Bár a Fiat-Chrysler cáfolta a tárgyalásokat, a piac a hírekre már reagált, a konszern részvényeinek árfolyama 4 százalékkal emelkedett, s nőtt a kínai vállalat részvényeinek értéke is.

Kép: Pixabay

A Fiat-Chrysler, amelyhez ismeretesen az Alfa Romeo is tartozik, már hosszabb ideje keres partnert, illetve vásárlót a konszern egyes vállalataira, hogy lépést tarthasson új technológiák költséges fejlesztésében, mivel mind az elektromos kocsik, mind az önjáró autók területén elmaradnak vetélytársaiktól. Próbálkoztak már a Volkswagennél és a General Motorsnál is, ám egyik konszern sem volt érdekelt az amerikai–olasz konszern ajánlatában.

A Great Wall Motor túlnyomórészt SUV-okat és a pickupokat gyárt. 2016-ban több mint egymillió járművet adtak el, 26 százalékkal többet,

Kína veri Németországot és Franciaországot is
Kína vezeti a Roland Berger és a Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen Aachen (fka) 2017 második negyedéves e-mobilitás rangsorát, megelőzve Franciaországot és Németországot. Kína egyedül a technológiai mutatóban marad el a többi országtól, de összességében a távol-keleti ország áll a legjobban a versenyben.
mint a megelőző évben, és különösen a családi szabadidő autóknál voltak eredményesek: e területen piacvezetők Kínában: tavaly 26 százalékkal több SUV-ot adtak  ott el, mint egy évvel korábban. A cég alapítója már az idei sanghaji autókiállításon arról beszélt, hogy cégük 2020-ig a világ vezető SUV-gyártója kíván lenni, maga mögött hagyva a Land Rovert és a Jeepet. Az utóbbi megvásárlásával a vállalat jelentősen erősíthetné pozícióját a nagy vetélytárssal, a Geely konszernnel szemben. Az utóbbi vásárolta meg 2010-ben – 1,8 milliárd dollárért – a Volvót, ahol már javában dolgoznak elektromos autók fejlesztésén.

Kérdés mindenesetre, elég tőkeerős-e a Great Wall Motor a tervezett Jeep-vásárláshoz. A kínai cég tavalyi forgalmának értéke 11,9 Mrd euró volt – a Fiat-Chrysleré több mint tízszer akkora. (Neue Zürcher Zeitung).

Véleményvezér

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?
Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál

Ordító különbség a meggy árában idehaza és szomszédunknál  

Több mint kétszerese nálunk egy kiló, mint a szlovák Lidlben. 
Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo