Friss cikkeink


Nincs fenntartható pályán a magyar gazdaság (GKI) 

A magyar gazdaság túl van a dekonjunktúra mélypontján, de az élénkülés nagyon szerény, s erős egyensúlyromlás kíséri. A világpolitikai és világgazdasági bizonytalanság fokozódik, stabil konjunkturális lendület nem érzékelhető. A magyar gazdaság összességében túlélte a parlamenti választások előtti 300 és utáni 100 nap következményeit, s kibírja az önkormányzati választásokig hátralévő időszak terhét is. Egyensúlyi szempontból azonban nem fenntartható pályára került.

Újra ösztönzik az adótörvénnyel a munkavállalók tulajdonhoz jutását 

Annak érdekében, hogy a munkavállalók mind nagyobb része tulajdonossá válhasson, új fogalmat vezet be a jövő évtől a személyi jövedelemadó-törvény: mégpedig az “elismert munkavállalói értékpapír-juttatási programot”. Ennek széleskörű elterjedését különböző adópreferenciákkal igyekszik támogatni a kormányzat.

Mi van a csomagoláson? 

A magyarországi fogyasztók többsége kevésbé tudatos, mint nyugati társaik. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) piackutatása szerint többségünk nem ismeri az élelmiszerek egészségre káros hatását, és sokunk nem tudja, hogy a csomagoláson feltüntetett határidők, és egyéb információk pontosan mit jelentenek.

Terjed az e-bankolás – GKI - Westel – Sun felmérés 

Egy év alatt a bankok internbetes lakossági ügyfeleinek száma csaknem 90 százalékkal nőtt, miközben a biztosítóknál továbbra is nagyon alacsony arányú az online ügyintézés. A pénzügyi szféra internetes pénzügyi piaccal kapcsolatos várakozásaira a mérsékelt optimizmus jellemző.

Mélyinterjúktól a próbavásárlásokig 

Ha elégedett a vásárló, akkor magasabb a forgalom? Természetesen igen. De vajon biztosak lehetünk-e abban, hogy a kevés reklamáció valóban a vevők elégedettségét jelzi-e? Az elégedetlen vevő átlagosan kilenc barátjának meséli el a rossz tapasztalatait, miközben kilencvenhat százalékuk nem tesz panaszt az üzletvezetésnél – derül ki cikkünkből. Ahogy az is, hogy a hagyományos piackutatás mellett milyen újabb módszerekkel ismerhetők meg valóban a vevői igények.

3D LCD kijelzőket fejlesztett ki a Sharp 

A Sharp kutatói egy olyan folyadékkristályos kijelzőt fejlesztettek ki, amely háromdimenziós képmegjelenítésére képes. A videojátékokba, kézi számítógépekbe és televíziókba szánt új technológia széleskörű gyártói támogatására a japán vállalat átfogó iparági konzorciumot hoz létre.

Tőkét kínál a 3TS Venture Partners 

3TS Venture Partners olyan vállalatokat keres, melyek a nemzetközi piacokon is versenyképes technológiával rendelkeznek vagy vezető pozíciót képesek kivívni a helyi vagy közép-európai piacokon. A cég jelenleg a technológia szektorban 10 befektetést menedzsel Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Észtországban.

Növekszik a szomjoltó italok fogyasztása 

Fordulat a szomjoltó italok piacán. A tavalyi csökkenés után ugyanis újra növekszik a szénsavas üdítőitalok és a gyümölcslé fogyasztása, míg a sörnél stagnálást mutatnak az idei első hét hónap adatai, a múlt évi hasonló időszakhoz képest. A GfK Piackutató Intézet megállapítása szerint az élelmiszerek közül megint az ásványvíz forgalma nő a legnagyobb mértékben.

Samsung – Albacomp PC-k a Nyírő Gyula Kórháznak 

A SyncMaster Charity Program keretében, a Samsung Electronics Magyar Rt. az Albacomp Rt.-vel közösen 25 darab teljes konfigurációjú számítógépet és monitort adományozott a budapesti Nyírő Gyula Kórháznak. Az adományozás célja a Nyírő Gyula Kórházban dolgozó szakemberek tudományos munkásságának támogatása volt.

Új honlapot indított a KFKI Csoport 

Október 1-jén tartalmában és külsejében egyaránt megújult honlappal lépett a nyilvánosság elé a KFKI Csoport. Az elsőgenerációs, úgynevezett „brosúra-honlapok” gyakorlatától elszakadva a Kfki.com webhely Magyarország legnagyobb informatikai cégcsoportjának tevékenységét, az ott dolgozók szakértelmét helyezi a középpontba.

Az Icon a FAST 50 listán 

Az ICON Számítástechnikai Rt. 2000. és 2001. után idén harmadszor vehette át a Deloitte & Touche által az 50 leggyorsabban fejlődő közép-európai technológia vállalatnak átadott emlékplakettet.

„Magyarországon 10 éves a magánfelsőoktatás” 

A „Magyarországon 10 éves a magánfelsőoktatás” konferencia a magánfelsőoktatási intézmények első ilyen jellegű rendezvénye volt. A helyszínt a Gábor Dénes Főiskola biztosította, mely szintén ez évben ünnepli 10 éves fennállását.

30 éve itt a külföldi tőke 

Ünnepi ülését tartotta október 3- án a Joint Venture Szövetség, mégpedig abból az apropóból, hogy 30 éve született meg a PM 28/1972 (X.3.) rendelete, mely lehetővé tette külföldiek társaságalapítását hazánkban.

Magyar pénzügyi vezetők a New York-i befektetői konferencián 

A befektetők üdvözölték a magyar kormány erőfeszítéseit, amelyek a versenyképesség javítását, az állami költekezés csökkentését szolgálják - mondta az MTI-nek Máté Dániel, a Pénzügyminisztérium szóvivője arról a New York-i befektetői konferenciáról, amelyen szerdán László Csaba pénzügyminiszter, Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank elnöke és Búzás László, az Államadósság Kezelő Központ igazgatója vett részt.

K&H kamatakciója 

A Kereskedelmi és Hitelbank meghosszabbítja a szeptember elején a lakossági betétekre meghirdetett kamatakcióját, amely szerint kiemelkedő, 8-8,75% közötti éves kamatot fizet) a 100 000 forint feletti, három hónapra lekötött betétekre.

IBM – Számalk disztribútori szerződés 

Az IBM Magyarországi Kft. disztribútori szerződést írt alá a Számalk Kereskedőház Rt.-vel, mely az IBM megújuló értékesítési modelljének lényeges eleme is egyben. A szerződésben a hagyományos, Intel-alapú disztribúción felül a középkategóriás rendszerek is megjelennek.

Nők a plázákban 

Egyre gyakrabban egyedül bonyolítják le a háziasszonyok a napi fogyasztási cikkek vásárlását. Ez a célcsoport valójában könnyen elérhető az ilyen termékeket forgalmazók számára – derül ki a GFK legújabb felméréséből.

Egy sikeres Cost per Action (CPA) kampány 

A nyári időszak médiasajátosságait kihasználva az ActiveAgent Magyarország Cost per Action (CPA) kampányt valósított meg az ÁB-AEGON részére. A közel két hónapig tartó kommunikáció célja az volt, hogy a biztosító meglévő ügyfelei figyelmét az AEGON NET KLUB-ra felhívja. A rendszerbe regisztrálók biztosítási kötvényeikért pontokat kapnak, melyek értékes ajándékokra válthatók be.

Kié a leghatékonyabb reklámkampány? 

Az elmúlt két év 55 leghatékonyabbnak ítélt kampányával szálltak ringbe a hirdetők a Magyarországon 2002-ben első ízben megrendezett EFFIE reklámhatékonysági verseny kapcsán. Hogy az 55 közül ki léphet dobogóra, arról néhány nappal ezelőtt egy a hazai kommunikációs szakma legnevesebb személyiségeiből álló zsűri döntött, a szigorú EFFIE-szabályoknak megfelelően.

Modern tudás a felnőttképzésben 

A cégvezetők és szakértők igénylik a gyakorlati tapasztalatok megosztását, illetve a legfrissebb ismeretek elsajátítását rövid, speciális, kiscsoportos és valóban gyakorlatias oktatási keretek között – hangzott el a KPMG-BME Akadémia mai tájékoztatóján. Ráadásul a felnőttképzésen sok múlik az ország sikeres EU csatlakozását illetően is, és ma az EU-jelöltekről készült felmérések szerint Magyarországon a továbbképzés színvonala és mennyisége elmarad több más országétól is. A jelenlegi kormányzat 15 milliárddal növeli az eddig ehhez rendelkezésre álló forrásokat.

Jelentős szeptemberi fellendülés 

A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szeptemberi értéke 60,5. Az enyhébb augusztusi növekedést nagyobb fellendülés követte az év harmadik negyedévének utolsó hónapjában. Az index értéke 9,1 százalékponttal haladja meg az egy hónappal korábban mért értéket (51,4). Ebben az évben eddig ez a legnagyobb növekedést jelző Beszerzési Menedzser Index, ami a felmérés történetének indexértékeihez viszonyítva is magas értéket jelent, hiszen csupán 1,0 százalékponttal marad el az 1998 márciusában mért (61,5) legnagyobb BMI értékétől.

Vegyesvállalatok Magyarországon 

Harminc éve lehet Magyarországon vegyesvállalatot alapítani. És bár jóllehet a hetvenes években életben lévő rendelet még több tiltást tartalmazott, mint ösztönzést, azért néhány vállalkozó kedvű külföldi már jelen volt a hazai piacon. Magyarország jövője szempontjából ismét kulcskérdés az ország tőkevonzó képességének fenntartása, javítása.

Nemzetközi ingatlankonferencia (beszámoló) 

Több mint 500 közép európai ingatlanspekuláns és ingatlanszakértő találkozott 2002. szeptember 19-én és 20-án a prágai Marriott Hotelben a CEDEM konferencián és kiállításon (Central European Development and Emerging Markets) – Közép Európa ingatlanszakembereinek, fejlesztőinek és -beruházóinak eddigi legnagyobb nemzetközi konferenciáján.

Helyfüggő szolgáltatás a Westeltől 

A Westel ügyfelei október 1-jétől helyfüggő szolgáltatást vehetnek igénybe, amellyel SMS-ben és WAP-on keresztül tartózkodási helyük alapján számos információhoz juthatnak. Az Ericsson megoldásán alapuló Célravezető szolgáltatás segítségével azonnal és egyszerűen lekérdezhetők a legközelebbi benzinkútra, bankautomatára, étteremre, éjjel-nappal nyitva tartó gyógyszertárra vagy Westel üzletre vonatkozó információk.

A MOL Rt. belső kommunikációja – vezetéken és mobilon (esettanulmány) 

A MOL Rt. országos adatkommunikációs és távbeszélő hálózattal rendelkezik, amelyet a PanTel Technocom Kft. üzemeltet. A hálózat infrastruktúrájának kiépítése az első olajvezetékek megjelenésével egyidejűleg kezdődött meg – kezdte esettanulmányuk ismertetését Márton József, a PanTel Technocom ügyvezető igazgatója.

Elkészült a világ első, WCDMA/GSM telefonja, a Nokia 6650 

A Nokia elkészítette a világ első, a 3GPP (Harmadik Generáció Partnerségi Projekt) elveinek megfelelő, a GSM 900/1800 frekvencián és a WCDMA (szélessávú kódosztásos többszörös hozzáférés) protokollon egyaránt működő mobiltelefont. A kétféle üzemmódnak köszönhetően a Nokia 6650 a világ első GSM/WCDMA készüléke, mely Európában és Ázsiában, így Japánban is működőképes.

A kimondott szót is védeni kell 

Öt-hat évvel ezelőtt alacsony tudatosság és tájékozottság fémjelezte a magyar cégek információs biztonsággal kapcsolatos ismereteit. Az azóta bekövetkezett gyors fejlődés és a felmerült problémák következtében sok termék és megoldás került bevezetésre főleg a webes technológiában (tűzfalak, proxy szerverek stb). Sajnálatos módon a rendszerek komplexitása ennél a görbénél jóval meredekebben növekedett, így a biztonság szintje még mindig gyakran elmarad az elfogadhatótól.

Bekábelezett háztartások 

Két évvel ezelőtt kábelboomról számoltunk be, most pedig a folyamat végéről, illetve pangásról beszélhetünk. Azért a piacvezető szolgáltatók nem panaszkodnak, várnak, és közben nem feltétlenül a szolgáltatásaikat bővítik, sokkal inkább az ügyfélszolgálatot, a számlázási rendszerek minőségét javítják. A háztartások multimédiás bekebelezése pedig még mindig csak technológiai lehetőség, és nem valóság.

Ügyfélérték koncepció a Matávnál 

- A távközlési piacon történt változások egyrészt a piac telítődése, másrészt a kialakult versenyhelyzet miatt minden távközlési szolgáltatatót és természetesen a Matáv Rt.-t is arra késztetik, hogy az ügyfeleiket és az ügyfelek távközlési igényeit minél pontosabban megismerjék – jelentette ki Cingula Zsuzsa (Matáv Rt. T-Lob Lakossági Divizó), A Lakossági Divízió ügyfeleire vonatkozó ügyfélérték koncepció kialakítása című előadásában a közelmúltban egy szakmai konferencián.

Nálunk is kapható az internet alapú Oracle iLearning 

Az Oracle Hungary a hazai piacon is sikerrel debütáló iLearning oktatási rendszer értékesítésére négy új partnercéggel kötött stratégiai megállapodást, amelyek az iLearning alapú komplett oktatási megoldás kialakítását célozzák. Az iLearning bevezetésével bármely szervezet az egész vállalatra kiterjedő, gyors és egységes tanulási megoldást valósíthat meg. A keretrendszert márciusi óta több hazai szervezet is megvásárolta, a szoftver októberre magyar nyelven is elkészül.

A vezetékes piac a mobilpiac függvényében Magyarországon 

2000-től kezdődően a Matávnál a hozzáférések száma csökkenő tendenciát mutat. Becslésünk szerint 2002 és 2005 között mintegy 300 ezer lakossági és 90 ezer üzleti analóg csatornával zsugorodik a piac, ebből a Matávra jutó rész körülbelül 200 ezer lakossági vonal és 70 ezer üzleti vonal – mondta a közelmúltban egy konferencián Gergatz Ildikó (MATÁV Rt.)

A fix és mobil kommunikáció szerepe a jövő kommunikációjában 

A mobil telefonra épülő infokommunikációs szolgáltatások és az azokat nyújtó vállalkozások minden várakozást felülmúló fejlődésének vagyunk részesei az elmúlt évtizedben – mondta bevezetőjében Prónay Gábor (Pro-COMpass Kft.) azon a kerekasztal-beszélgetésen, amit a 6. távközlési marketing fórum keretében szerveztek A fix és mobil kommunikáció szerepe a jövő kommunikációjában címmel.

Budapest Kisvállalkozói Hitel Program 

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium segít még működőképesebbé tenni a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központ Programját, amely a hasonló magyarországi intézmények közül egyedül volt képes folyamatos állami mankó nélkül funkcionálni – mondta Csillag István a fővárosi főpolgármesterrel lezajlott találkozó után, szeptember 30-án.

3 százalékos GDP az első félévben 

Magyarország bruttó hazai terméke az előző év azonos időszakához viszonyítva 2002. II. negyedévében 3,1 százalékkal, az első félévet tekintve pedig 3 százalékkal nőtt. A szezonálisan kiigazított adatok szerint 2002 II. negyedévében a növekedés 0,8 százalék az előző negyedévhez képest.

Kormánydöntés a mezőgazdaságról 

 

Minden településen lesz internet 

 

Változások a lakáspolitikában 

A kormány szeptember végi döntése nyomán december 1-től emelkedik a gyermekek után -- lakásépítéskor, új lakás vásárlásakor -- igényelhető, vissza nem térítendő támogatás mértéke, s a kedvezményt a gyermektelen házaspároknak is megelőlegezik.

Gyorsan romlik a külső egyensúly 

A GKI Rt.-nek a K&H Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint az alig javuló világgazdasági feltételek növekvő világpolitikai feszültséggel párosulnak. A magyar gazdaság dekonjunktúrából való kilábalása lassú és bizonytalan. A külső és belső egyensúly romlik. Rendkívül gyorsan emelkedik a lakosság jövedelme és ezzel fogyasztása, az üzleti beruházások viszont stagnálnak. Az infláció eddig rendkívül kedvezően alakult, de a következő hónapokban kissé emelkedni fog.

A hazai konjunktúrafelmérések 

Bár a vállalati bizalmi indexek bevonása számottevően növeli előrejelzéseink pontosságát, de ez a hatás csak viszonylag rövid – egy negyedéves – időtávon érvényesül – ez a fő megállapítása az MNB füzetek sorozatban „A hazai konjunktúrafelmérések szerepe a feldolgozóipari termelés rövid távú előrejelzésében” címmel megjelent tanulmánynak. Pula Gábor és Reiff Ádám szerzők célja a vállalati konjunktúra felmérésekből nyerhető információk elemzése és annak eldöntése, hogy vajon használhatók-e a bizalmi indikátorok a feldolgozóipari termelés rövid távú előrejelzésére.

Lassú gazdasági növekedés 

 

Stagnáló ipari árak 

Az ipar belföldi értékesítési árait 2002. augusztusban elsősorban a feldolgozóipari árak mozgása határozta meg. Az ipari termelői árak 2002 augusztusában az előző hónaphoz viszonyítva nem változtak. Az árak stagnálása mögött a belföldi árak 0,4%-os növekedése és az exportárak 0,3 %-os mérséklődése húzódik meg. 12 hónap alatt az ipar termelői árainak színvonala 1%-kal esett, miközben a belföldi eladásoknál 1,4 %-os áremelkedés, az exportértékesítési árak alakulásában közel 3%-os csökkenés tapasztalható.

Figyelő TOP200 

A Figyelő TOP200 - idén harmadszorra megjelenő - kiadványban szereplő cégek közé 26 új vállalat került, a 200-ak átlagos árbevétele 53 milliárd forintról 66 milliárdra nőtt, együttesen 2001-ban a magyar GDP 40 százalékát produkálták.

Informatikai landscape-elemzés a döntéshozók szolgálatában (1. rész) 

A benchmarking nemzetközileg elfogadott módszertan a helyzetelemzésre és értékelésre, melynek során olyan modelleket állítanak fel, amelyekből hasznos következtetéseket lehet levonni a jövőben követendő utakra és eljárásokra. A cikkben, melynek alapja Kornai Gábornak, az AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Kft. vezetőjének, a Vezető Informatikusok Szövetsége „INFO HAJÓ 2002” című konferencián elhangzott előadása, egy informatikai benchmarking tanulmány eredményeit elevenítjük fel.

GE további beruházásai 

A magyar kormány nevében Dr. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, valamint Ferdinando Beccalli, a GE európai elnök-vezérigazgatója 2002. szeptember 26-án egyetértési nyilatkozatot írt alá a cég legújabb magyarországi üzletágának létrehozásáról.

Sony Ericsson újdonságok 

Még az év vége előtt megjelennek a Sony Ericsson legújabb termékei, a T100 mobiltelefon, a HPR-20 jelű, új sztereó FM-rádió/fejhallgató, valamint a kihangosítási funkcióval is ellátott Bluetooth Headset HBH-60.

Csalások, ígéretek e-mailen 

Aki rendszeresen használja az internetet és az e-mailjét, az gyakran kap levelet ismeretlenektől. Legtöbbünk általában olvasás nélkül törli őket. Ám ha egy nemrég elhunyt afrikai diktátor özvegyétől érkezik levél, valószínűleg érdekelni kezd bennünket a dolog. Ezek a levelek általában hatalmas jutalmat ígérnek a címzettnek, ha segítenek a feladónak felszabadítani egy, az adott időszakban nem elérhető komoly pénzösszeget. Az effajta üzenetek azonban sajnos szinte mindig csalások. Megpróbálják rávenni a címzettet, hogy küldjön pénzt, vagy adja meg bankszámlaszámát, és cserébe „e szerény befektetésért” komoly hasznot kap majd.

Cisco IP telefónia rendszer az Axelero új székházában 

2002 októberében új irodaházba költözik az Axelero Internet. A kommunikációs infrastruktúra kialakításához az internetszolgáltató a hagyományos alközponti telefonrendszerekkel szemben a Cisco IP telefónia megoldását választotta, amelyet az internet biztosította előnyök, a hosszú távú fejleszthetőség, és a gazdaságosság indokolt.

Az SZDSZ az információs társadalomért 

Kuncze Gábor szerint az információs társadalom fejlesztésében az elmúlt négy évben, az utolsó esztendő kivételével, nem történt semmi, és ezzel Magyarország eljátszott egy lehetőséget az esélyegyenlőség megteremtésére.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen  

Az átutalásos csalások ellen nyújt védelmet az OTP Mobilbank új biztonsági funkciója.

Gazdaság

Az elmúlt hetekben trendszerűen csökkent a BUX

Az elmúlt hetekben trendszerűen csökkent a BUX 

Várják a részvényesek a jobb időket.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo