Friss cikkeink


Gyorsjelentés az internetgazdaságról V. 

Fókuszban: a pénzügyi szektor

A Visa-kártyák magyarországi forgalma 

A Visa-kártyák magyarországi forgalma tavaly elérte a 2,34 milliárd USA dollárt (709 milliárd forintot). Az évi 12%-os növekedésnek megfelelő értékkel hazánk a hatodik legnagyobb Visa-forgalommal rendelkező ország a Közép-Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő CEMEA-régióban.

A Visa-kártyák magyarországi forgalma 

A Visa-kártyák magyarországi forgalma tavaly elérte a 2,34 milliárd USA dollárt (709 milliárd forintot). Az évi 12%-os növekedésnek megfelelő értékkel hazánk a hatodik legnagyobb Visa-forgalommal rendelkező ország a Közép-Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő CEMEA-régióban.

Egyesült Királyság-Magyarország Akcióterv 

Konferencia az egységes európai piac lehetőségeiről és kihívásairól: március 28.

Egyesült Királyság-Magyarország Akcióterv 

Konferencia az egységes európai piac lehetőségeiről és kihívásairól: március 28.

Hatáskört vonnak el az agrártárcától 

A kormány a közeljövőben hatásköröket von el a kisgazda irányítású Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumtól (FVM) – értesült koalíciós forrásból a Népszabadság.

Hatáskört vonnak el az agrártárcától 

A kormány a közeljövőben hatásköröket von el a kisgazda irányítású Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumtól (FVM) – értesült koalíciós forrásból a Népszabadság.

A vállalkozói építésű, új lakások kínálata 

A statisztikai adatok jelzése szerint az elmúlt évben a hazai lakáspiac kimozdult végre a holtpontról. Nemcsak országosan emelkedett néhány ezerrel az átadott új otthonok összaránya, de a kormány új építkezést támogató programját követően ugrásszerűen nőtt a lakásépítési piacra belépő, építkezni szándékozó cégek száma is. A kínálat bővülése, a beruházó társaságoknak a vevőkért folyó piaci versenye szakértők véleménye szerint akár már rövidtávon csökkenést eredményezhet a vállalkozói lakás-négyzetméterárakban.

A vállalkozói építésű, új lakások kínálata 

A statisztikai adatok jelzése szerint az elmúlt évben a hazai lakáspiac kimozdult végre a holtpontról. Nemcsak országosan emelkedett néhány ezerrel az átadott új otthonok összaránya, de a kormány új építkezést támogató programját követően ugrásszerűen nőtt a lakásépítési piacra belépő, építkezni szándékozó cégek száma is. A kínálat bővülése, a beruházó társaságoknak a vevőkért folyó piaci versenye szakértők véleménye szerint akár már rövidtávon csökkenést eredményezhet a vállalkozói lakás-négyzetméterárakban.

Erősödnek a boltláncok. Több a kereskedelmi márka és folytatódik a koncentráció 

A magyar háztartások átlagosan naponta egyszer vásárolnak élelmiszert vagy háztartási vegyi árut. Alkalmanként 1060 forintot költenek el rájuk. Többek között ezt állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet cégvezetője a napi fogyasztási cikkek piacáról tartott konferenciát összegző sajtótájékoztatón pénteken.

Erősödnek a boltláncok. Több a kereskedelmi márka és folytatódik a koncentráció 

A magyar háztartások átlagosan naponta egyszer vásárolnak élelmiszert vagy háztartási vegyi árut. Alkalmanként 1060 forintot költenek el rájuk. Többek között ezt állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet cégvezetője a napi fogyasztási cikkek piacáról tartott konferenciát összegző sajtótájékoztatón pénteken.

Adóvariációk. Senki nem járt jól 

Az új adótörvényekben a társaságokra vonatkozó szabályok változtak elsősorban. Vihart leginkább a reprezentációs költségek megadóztatása kavart, de a kormány által folyamatosan emlegetett ellentétel, a „tízmilliós” beruházási adókedvezmény – ami valójában maximum 1,8 millió forint – fogadtatása sem egyértelműen pozitív. Összességében az ígért csökkentések helyett az idén növekednek a vállalkozókat sújtó adóterhek, a kisebb cégek mozgástere tovább szűkült, állítják a szakértők.

Adóvariációk. Senki nem járt jól 

Az új adótörvényekben a társaságokra vonatkozó szabályok változtak elsősorban. Vihart leginkább a reprezentációs költségek megadóztatása kavart, de a kormány által folyamatosan emlegetett ellentétel, a „tízmilliós” beruházási adókedvezmény – ami valójában maximum 1,8 millió forint – fogadtatása sem egyértelműen pozitív. Összességében az ígért csökkentések helyett az idén növekednek a vállalkozókat sújtó adóterhek, a kisebb cégek mozgástere tovább szűkült, állítják a szakértők.

Lehet-e önmaga főnöke a vállalkozó? 

A nem egyértelmű jogszabályból ered a visszatérő probléma a társasági adó esetében

Lehet-e önmaga főnöke a vállalkozó? 

A nem egyértelmű jogszabályból ered a visszatérő probléma a társasági adó esetében

Nemzeti Agrár-környezetvédelmi Program 

Készült: 1999. november (Részletek)

Nemzeti Agrár-környezetvédelmi Program 

Készült: 1999. november (Részletek)

Nők az életben – nők a neten 

 

Nők az életben – nők a neten 

 

Friss zacskós tej a sláger, de nem mindenhol 

54 milliárd forint a magánfogyasztás értéke

Friss zacskós tej a sláger, de nem mindenhol 

54 milliárd forint a magánfogyasztás értéke

TOP 1500 helyzete és kilátásai 

Növekvő beruházási kedv, stabilizálódó kilátások A tanulmány a TÁRKI Rt. keretében 1998–2001 között folyó („TOP 1500 helyzete és kilátásai”), a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyminisztérium által támogatott kutatás adatfelvételeinek eredményeire támaszkodik.

TOP 1500 helyzete és kilátásai 

Növekvő beruházási kedv, stabilizálódó kilátások A tanulmány a TÁRKI Rt. keretében 1998–2001 között folyó („TOP 1500 helyzete és kilátásai”), a Magyar Nemzeti Bank és a Pénzügyminisztérium által támogatott kutatás adatfelvételeinek eredményeire támaszkodik.

AdóSar(c)ok – szakmai vitafórum a KPMG-nél 

A reprezentációs költségek adózásában történt szigorításokat sokan és hevesen bírálják, a pénzügyi tárca a kereskedelmi és iparkamarával együttműködve már dolgozik a módosító javaslaton, amely várhatóan március végére készül el. A KPMG e témában rendezett vitafórumán az APEH és a Pénzügyminisztérium munkatársai az elhangzott felvetések nyomán azt mondták, a jobb érthetőség kedvéért egyelőre újabb példákkal egészítik ki az adóhivatal honlapján szereplő iránymutatások egy részét. A fórum házigazdája, Kajtár László adópartner olyan mérkőzéshez hasonlította a szemináriumot, amelynek nincs győztese, ám az „adok-kapokból” mindenki sokat tanulhat.

AdóSar(c)ok – szakmai vitafórum a KPMG-nél 

A reprezentációs költségek adózásában történt szigorításokat sokan és hevesen bírálják, a pénzügyi tárca a kereskedelmi és iparkamarával együttműködve már dolgozik a módosító javaslaton, amely várhatóan március végére készül el. A KPMG e témában rendezett vitafórumán az APEH és a Pénzügyminisztérium munkatársai az elhangzott felvetések nyomán azt mondták, a jobb érthetőség kedvéért egyelőre újabb példákkal egészítik ki az adóhivatal honlapján szereplő iránymutatások egy részét. A fórum házigazdája, Kajtár László adópartner olyan mérkőzéshez hasonlította a szemináriumot, amelynek nincs győztese, ám az „adok-kapokból” mindenki sokat tanulhat.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról (összefoglaló) 

A GKI Gazdaságkutató Rt. – a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve – negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A 2001 I. negyedéves felmérésünk legfontosabb, összegző eredményei a következők.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról (összefoglaló) 

A GKI Gazdaságkutató Rt. – a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve – negyedévente felméri az internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. A 2001 I. negyedéves felmérésünk legfontosabb, összegző eredményei a következők.

Vásárlási szokások 

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Vásárlási szokások 

Európában a magyar vásárlók a legkifinomultabb ízlésűek közé tartoznak, derül ki a világ egyik vezető nemzetközi ingatlan-tanácsadó cége, a Healey & Baker által nemrégiben közzétett jelentésből. A 12 ország 7000 vásárlója megkérdezésével készített páneurópai felmérés, amelynek címe „Ahol az emberek vásárolnak” az európaiak élelmiszer és ruházati cikkek vásárlási szokásait veszi górcső alá. Ebben az évben első alkalommal különösen Magyarországot kihangsúlyozva, a felmérés azt vizsgálja, hogy a vásárlók miként viszonyulnak a bevásárlóközpontokhoz.

Kategóriamenedzsment Klub a GfK-nál 

Még viszonylag alacsony a hazai láncok vásárlóinak bolt iránti lojalitása. Ennek növelésére ad lehetőséget a kategóriamenedzsment, amelynek aktuális szakmai kérdéseit a GfK Kategóriamenedzsment Klubjának első összejövetelén vitatták meg február végén, Budapesten.

Kategóriamenedzsment Klub a GfK-nál 

Még viszonylag alacsony a hazai láncok vásárlóinak bolt iránti lojalitása. Ennek növelésére ad lehetőséget a kategóriamenedzsment, amelynek aktuális szakmai kérdéseit a GfK Kategóriamenedzsment Klubjának első összejövetelén vitatták meg február végén, Budapesten.

Gyorsjelentés az internetgazdaságról IV. 

Fókuszban: az internet- és kábeltelevízió-szolgáltatók

Gyorsjelentés az internetgazdaságról IV. 

Fókuszban: az internet- és kábeltelevízió-szolgáltatók

Ha hiányzik a kötelező 

Megjelent a Piac és Profit magazin 2001. márciusi számában.

Ha hiányzik a kötelező 

Megjelent a Piac és Profit magazin 2001. márciusi számában.

Fellendülőben a drágább háztartási készülékek 

Az inflációt meghaladó mértékben nőtt a háztartási elektromos készülékek forgalma 2000-ben, az előző évhez képest. Az előzetes adatokból kikövetkeztethető trend azt bizonyítja, hogy a háztartások kiadásainak lassú átrendeződéséből jelenleg leginkább az elektromos háztartási készülékek forgalmazói profitálnak.

Fellendülőben a drágább háztartási készülékek 

Az inflációt meghaladó mértékben nőtt a háztartási elektromos készülékek forgalma 2000-ben, az előző évhez képest. Az előzetes adatokból kikövetkeztethető trend azt bizonyítja, hogy a háztartások kiadásainak lassú átrendeződéséből jelenleg leginkább az elektromos háztartási készülékek forgalmazói profitálnak.

Naponta nyolcszor iszunk 

Leggyakrabban csapvizet, kávét és teát

Naponta nyolcszor iszunk 

Leggyakrabban csapvizet, kávét és teát

Marokban az iroda 

Megnőtt az igény az úgynevezett okos telefonok iránt. Ezek mindent tudnak, amit egy általános mobilkészülék, ráadásként segítségükkel menet közben megszervezhetjük az életünket.

Marokban az iroda 

Megnőtt az igény az úgynevezett okos telefonok iránt. Ezek mindent tudnak, amit egy általános mobilkészülék, ráadásként segítségükkel menet közben megszervezhetjük az életünket.

Lízing-kínálat 

Nem sok szó esik mostanában a lízingről, ami egyfelől baj, hiszen az eszköz-, az ingatlan, valamint a gépjármű-finanszírozás területén a különböző banki konstrukciók mellett igencsak jelen vannak a lízingcégek termékei is; másfelől jó, mert azt jelzi, hogy nem változtak az ezzel kapcsolatos adószabályok, tehát lehet hozzájuk igazodni. A főbb konstrukciókra hívjuk fel a figyelmet.

Lízing-kínálat 

Nem sok szó esik mostanában a lízingről, ami egyfelől baj, hiszen az eszköz-, az ingatlan, valamint a gépjármű-finanszírozás területén a különböző banki konstrukciók mellett igencsak jelen vannak a lízingcégek termékei is; másfelől jó, mert azt jelzi, hogy nem változtak az ezzel kapcsolatos adószabályok, tehát lehet hozzájuk igazodni. A főbb konstrukciókra hívjuk fel a figyelmet.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Jogi kisokos

Mivel büntethető egy cég?

Mivel büntethető egy cég? 

Gyakori vélekedés, hogy a büntetőjogi felelősség és kockázat kizárólag a magánszemélyeket terheli.

Gazdaság

Ezek a fránya szankciók, csak a magyar gazdaságot sújtják

Ezek a fránya szankciók, csak a magyar gazdaságot sújtják 

Rekordszintre emelkedett az euróövezet külkereskedelmi többlete márciusban.

Infokom

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról 

Az emberek bár egyre többször használják a mesterséges intelligenciát, sokan bizonytalanok az AI-jelenséggel kapcsolatban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo