Az online vevőkre jellemző, hogy későbbre halasztják a vásárlást, melynek hátterében az áll, hogy egyre inkább bíznak a vállalt kiszállítási határidő betartásában. - jelent meg az Isite oldalán. Az amerikai internetes vásárlók a legtöbb pénzt, 5,3 milliárd dollárt ruházati termékekre költötték, ebben a kategóriában éves szinten 42 százalékos volt a bővülés. Kiugró mértékben nőtt a számítógépes hardver eszközök és kiegészítők forgalma, 126 százalékos növekedéssel 2004-hez képest 4,8 milliárd dollárosra bővült a szegmens.
A második leggyorsabban fejlődő kategória a szórakoztató elektronikai termékkör volt, az ilyen eszközök webes forgalma a karácsony előtti időszakban elérte a 4,8 milliárd dollárt, ami éves szinten 109 százalékos bővülést jelent.
A szezon vesztesei a hagyományos és video játékokat árusító online üzletek voltak, mivel ezen termékek forgalma éves összehasonlításban 9 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra csökkent.
A vásárlói szokások változását mutatja, hogy míg 2002-ben a karácsonyi szezon forgalmának 78 százalékát a hagyományos üzletek adták, addig 2005-re ez az arány 68 százalékra csökkent. Ugyanakkor az online boltok részesedése tavaly már 27 százalékos volt, ami 11 százalékpontos növekedést jelent 2002-höz képest. Az elmúlt karácsonyi szezon forgalmának fennmaradó öt százaléka a katalógusból árusítókra jutott az Egyesült Államokban.