Otthon persze könnyebb

Összesen 30,1 milliárd dollárt költöttek el az interneten a karácsony előtti időszakban az amerikai vásárlók, ez harminc százalékkal több, mint egy évvel korábban - derül ki a Goldman, Sachs & Co., a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive közös tanulmányából.

Az online vevőkre jellemző, hogy későbbre halasztják a vásárlást, melynek hátterében az áll, hogy egyre inkább bíznak a vállalt kiszállítási határidő betartásában. - jelent meg az Isite oldalán. Az amerikai internetes vásárlók a legtöbb pénzt, 5,3 milliárd dollárt ruházati termékekre költötték, ebben a kategóriában éves szinten 42 százalékos volt a bővülés. Kiugró mértékben nőtt a számítógépes hardver eszközök és kiegészítők forgalma, 126 százalékos növekedéssel 2004-hez képest 4,8 milliárd dollárosra bővült a szegmens.

A második leggyorsabban fejlődő kategória a szórakoztató elektronikai termékkör volt,  az ilyen eszközök webes forgalma a karácsony előtti időszakban elérte a 4,8 milliárd dollárt, ami éves szinten 109 százalékos bővülést jelent.

A szezon vesztesei a hagyományos és video játékokat árusító online üzletek voltak, mivel ezen termékek forgalma éves összehasonlításban 9 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra csökkent.

A vásárlói szokások változását mutatja, hogy míg 2002-ben a karácsonyi szezon forgalmának 78 százalékát a hagyományos üzletek adták, addig 2005-re ez az arány 68 százalékra csökkent. Ugyanakkor az online boltok részesedése tavaly már 27 százalékos volt, ami 11 százalékpontos növekedést jelent 2002-höz képest. Az elmúlt karácsonyi szezon forgalmának fennmaradó öt százaléka a katalógusból árusítókra jutott az Egyesült Államokban.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo