Otthon persze könnyebb

Összesen 30,1 milliárd dollárt költöttek el az interneten a karácsony előtti időszakban az amerikai vásárlók, ez harminc százalékkal több, mint egy évvel korábban - derül ki a Goldman, Sachs & Co., a Nielsen/NetRatings és a Harris Interactive közös tanulmányából.

Az online vevőkre jellemző, hogy későbbre halasztják a vásárlást, melynek hátterében az áll, hogy egyre inkább bíznak a vállalt kiszállítási határidő betartásában. - jelent meg az Isite oldalán. Az amerikai internetes vásárlók a legtöbb pénzt, 5,3 milliárd dollárt ruházati termékekre költötték, ebben a kategóriában éves szinten 42 százalékos volt a bővülés. Kiugró mértékben nőtt a számítógépes hardver eszközök és kiegészítők forgalma, 126 százalékos növekedéssel 2004-hez képest 4,8 milliárd dollárosra bővült a szegmens.

A második leggyorsabban fejlődő kategória a szórakoztató elektronikai termékkör volt,  az ilyen eszközök webes forgalma a karácsony előtti időszakban elérte a 4,8 milliárd dollárt, ami éves szinten 109 százalékos bővülést jelent.

A szezon vesztesei a hagyományos és video játékokat árusító online üzletek voltak, mivel ezen termékek forgalma éves összehasonlításban 9 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra csökkent.

A vásárlói szokások változását mutatja, hogy míg 2002-ben a karácsonyi szezon forgalmának 78 százalékát a hagyományos üzletek adták, addig 2005-re ez az arány 68 százalékra csökkent. Ugyanakkor az online boltok részesedése tavaly már 27 százalékos volt, ami 11 százalékpontos növekedést jelent 2002-höz képest. Az elmúlt karácsonyi szezon forgalmának fennmaradó öt százaléka a katalógusból árusítókra jutott az Egyesült Államokban.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo