jótékonyság

adakozás, csr, felelső vállalat, jótékonyság

Adakozásban biztosra mennek a magyar cégek

piacesprofit.hu

A magyar vállalatok csaknem kétharmada támogat civilszervezeteket, kifejezetten pénzadományt 45%-uk ad – derült ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing idei kutatási projektje bemutatóján szerdán. A reprezentatív, 500 cég döntéshozóinak megkérdezésével készült felmérés érdekes következtetése, hogy a cégek önzetlenül jótékonykodnak, nem várnak ellentételezést, de szeretnek biztosra menni abban a tekintetben, hogy a felajánlásuk ténylegesen jó ügyet szolgált.

Tovább olvasom »
civil szervezet, felmérés, jótékonyság, munkavállalás, nonprofit, szociális gazdaság

100-ból hat munkavállaló társadalmi cégnél dolgozik

piacesprofit.hu

Kutatások szerint az európai szociális gazdasági szektor jelenleg több, mint 11 millió embernek ad munkát, ez az aktív munkaképes lakosság 6 százalékát teszi ki. Bár ez az arány országonként változó, a szám egyértelműen jelzi, hogy egy nem elhanyagolható szektorról van szó. Magyarországon is egyre több a társadalmilag hasznos, megvalósult kreatív ötlet – a nagy kérdés, hogy ezek közül mennyi marad életben hosszútávon is fenntartható, üzletileg is sikeres vállalkozás formájában.

Tovább olvasom »
1 százalék, bevallás, határidő, jótékonyság, szja, támogatás

Még van idő eldönteni, kit támogasson az adójából

piacesprofit.hu

Az egyéni vállalkozóknak az szja-bevallásukat idén február 26-áig kell összeállítaniuk és eljuttatniuk a NAV-hoz, ám az 1+1 százalékok sorsáról ők is május 22-éig dönthetnek. Bárki, aki személyijövedelemadó-bevallást ad jogosult az adójának 1+1%-áról rendelkezni. Az egyik 1%-ot regisztrált civil szervezetnek, a másik 1%-ot technikai számos bevett egyháznak, illetve a Nemzeti Tehetség Programnak ajánlhatják fel az adózók.

Tovább olvasom »
adomány, civil szervezet, jótékonyság, pénzbeli adomány, társadalmi felelősségvállalás

Szeretnek civil szervezeteket támogatni a magyarok

piacesprofit.hu

A magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt évben, ami nemzetközi összevetésben is jó arány. A civilszervezetek támogatásakor a megkérdezettek szerint döntő szempont a szimpátia és maga a kérés, hogy adományozzunk, míg az elmúlt évek közéleti vitáinak az adakozási kedvre nincs érdemi hatása – derül ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing friss, nagymintás, reprezentatív felméréséből.

Tovább olvasom »
alapjövedelem, automatizáció, fejlődő ország, jótékonyság, jövedelem, jövő, kereset, munkanélküliség, munkaóra, robot, szegénység, virtuális realitás, vr

Januártól ingyen pénzt oszt a szilícium-völgyi mogul

piacesprofit.hu

Jön az automatizáció, tíz-húsz éven belül az emberiség nagy része felesleges lesz a munkaerőpiacon. Ezért is fontos az alanyi jogon adható, univerzális alapjövedelem gondolata. A Szilícium-völgy egyik legnagyobb kockázatitőke-alapja, a Y Combinator ennek hatását kutatja januártól: 100 kaliforniai család a kísérleti nyúl. Úgy kapnak majd pénzt, hogy nem kell érte megdolgozniuk.

Tovább olvasom »
csr, felelős vállalat, jótékonyság, munkaerőhiány

Kisvállalat, nagy CSR

Timár Gigi

Nincsenek könnyű helyzetben a magyar cégek, így háttérbe szorul a felelős működés, gondolnánk. Dehogyis! A CSR az akut problémák megoldásában is szerephez jut. Tíz évvel ezelőtt csak a multik tudták, mit jelent egy cég esetében a társadalmi felelősségvállalás, mára azonban egyre több cég mindennapi működésének része a CSR. Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség elnöke szerint a kisvállalkozások túlnyomó többségének azonban még ma sincs fogalma a kifejezés jelentéséről.

Tovább olvasom »
csr, fenntarthatóság, jótékonyság, marketing, szponzoráció, támogatás

Ne legyen láthatatlan a szponzor

kfarkas

Hasznos lehet, ha megjelenik egy cég egy sporteseményen, vagy egy jótékonysági ügy mögé áll, de viszonylag keveset ér, ha a szponzor csak alig-alig válik észrevehetővé, mint ahogy az sem egészséges, ha támogatás címén direkt értékesítést folytat. Adunk pár tanácsot, hogyan szponzoráljunk jól!

Tovább olvasom »
big data, csr, felelős vállalatok, jótékonyság, mélyszegénység, szegénység, technológia

A Nagy Testvér a szegénység ellen

KlimaBlogger

A szegénységet eddig mindig felpuffadt hasú, csont sovány afrikai gyerekkel “népszerűsítették”, adakozásra buzdítva a fejlett nyugati országok kormányait, cégeit és magánszemélyeit. Most új “marketingeszköz” van a világjobbító szervezetek kezében: a műholdas kép. A leghaladóbb jótékonysági szervezetek a Big Data Nagy Testvér-szerű megfigyelő módszereit hívják segítségül, hogy megtalálják a rászorulókat.

Tovább olvasom »
bill gates, egészség, harmadik világ, innováció, jótékonyság, k+f, klímapolitika, klímaváltozás, megújuló energia, microsoft, obama, szegénység, usa

Bill Gates: legyünk hálásak!

Kriston László

Immár bő másfél évtizede, hogy életét a jótékonykodásnak szenteli Bill Gates. Nemrég kifejtette nézeteit az oktatás fellendítéséről, a szegénység okairól és egy energiaforradalom szükségességéről. Minden, amit Gates filantrópiájáról tudni kell.

Tovább olvasom »