Zsolnai Endre, a MikulásGyár főszervezője kifejtette, a tavalyihoz viszonyítva idén több élelmiszer felajánlás érkezett. Ez azt jelzi, hogy az adományozók jobban tudják, mire van igazán szüksége a szegényeknek. Európa egyik legnagyobb adománygyűjtő akciójának idén számos támogatója volt. A fővárosi közműszolgáltató cégek (BVK Holding Zrt.) együttműködése nélkül nem tudták volna ilyen színvonalon megvalósítani az akciót. Külön köszönet illeti Tarlós Istvánt Budapest főpolgármestert, aki idén védnökséget vállalt a MikulásGyár mellett.
A MikulásGyárba legalább ötven vállalat küldött önkénteseket, hogy kiegészülve a Magyar Vöröskereszt szakembereivel el tudják végezni a munkát. A vállalatok többsége a munka mellett számos olyan adománnyal segítette a karitatív akciót, amelyek nélkül nem lett volna képes működni a gyár. A Magyar Posta például ingyen szállította az adományokat, a magyarországi Ford egy haszongépjárművet bocsájtott a karitatív akció rendelkezésére, hogy megkönnyítse a munkát.
Az egyik legnagyobb értékű adományt pedig a Drogerie Markt (dm) küldte a jótékonysági csomagolóüzembe. Az ajándékok értéke meghaladta a 14 millió Ft-ot. Kanyó Roland, a dm PR menedzser szerint: a cég számára mindig is fontos volt a társadalmi célú szerepvállalás, ugyanakkor reméli, hogy sok más multinacionális cég vezetője is követi 2013-ban a dm példáját.
A MikulásGyár karácsony után teljesen leáll, de a szervezők úgy vélik, hogy segítségre mindig szükség van, ezért várhatóan nyáron is dolgoznak majd. Idén jótékonysági naptejeket forgalmaztak a Dr. Kelen termékek – gyártójától, a naptejek bevételből finanszírozták télen az autók benzinköltségeit. Tavaly nyáron több fesztiválra is ellátogatott a MikulásGyár és ruhákat gyűjtött az árvízkárosultaknak. Arról, hogy mit csinálnak 2013 nyarán, még nem nyilatkoztak a szervezők, de az már most biztos, hogy ismét munkába állnak, hiszen nemcsak karácsonykor van szükség rank - mondta Bóta Renáta, a MikulásGyár rendezvényekért felelős igazgatója.