Kéne egy saját kút Afrikában?

Az adakozók hiúságára apellál az ivóvízproblémákra szakosodott szervezet, mely afrikai és ázsiai falvakban fúrat kutakat. Az adományt fizetőről nevezik el a kutat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Scott Harrison által alapított Charity: Water nevű szervezet működése első három évében 10 millió dollárt gyűjtött össze 50 000 adakozótól. (A rendszeres adakozók száma 500 körül van.) Az adományokból kutakat ásatnak eldugott, harmadik világbeli falvakban, más karitatív szervezetekkel együttműködésben. Az amerikai iskolákban pénzgyűjtés indult a nemes célra. New Yorkban olyan luxusáruházak adtak a szervezetnek hirdetési felületet a kirakatukban, mint például a Saks a Fifth Avenue-n. A pénzből közel egymillió embernek lett hozzáférése ivóvízhez Afrikában és Ázsiában.(Az ivóvízellátás világszerte egyre nagyobb problémát jelent. A világ édesvízkészletei ugyanis az összes víz csak alig 4 százalékát teszik ki – és ennek jelentős része is az Antarktiszi jégmezőkben van „tárolva”. Eközben a világ népessége egyre szaporodik – hamarosan meghaladja a hétmilliárdot az egyre nagyobb embertömeg pedig egyre szomjasabb.)

Mi a nonprofit társaság trükkje? Harrison névadási jogot ad az adományt fizető személynek, aki akár magáról is elkeresztelheti a kutat, vagy bármilyen más szóval is elnevezheti. A pénzt befizető személy a Google Earth-ön megnézheti a kútját, név szerint. De már korábban is figyelheti, követheti az interneten, miként folyik a kivitelezés, az építkezés.

kép: freeimages.com

A Charity: Water továbbá élelmesen használta ki a közösségi oldalak által nyújtott marketinglehetőségeket is, öntudatos, vagány videókban kommunikálva céljait, programjait. Az egyik hónapban arra kérte a Twitteren a követőit -melyek száma mára elérte az 1,4 milliót-, hogy az a hónapbéli születésnaposok ajándék helyett inkább fizessenek be egy kis összeget a szervezetnek, mely ugyanannyit rak hozzá saját büdzséjéből az adományhoz, még akkor is, ha apró összegről van szó. Egy ilyen akcióban 250 000 dollár gyűlt össze néhány éve, később pedig 965 000 dollár, amiből etiópiai kutakat létesítettek.

Harrison vallja, hogy az adakozás "bizniszének" nem bűntudatkeltésen kell alapulnia, vagyis hogy a nyugati világ tehetős vagy akár átlagos egzisztenciájú állampolgárai ne szégyenérzet miatt adakozzanak, amiért nekik olyan jól megy, míg a távoli országok szegényeinek nem. Az adakozást kreatív, előremutató, konstruktív és menő dologként, projektként kell navigálni korunk zajos, médiaüzenetekkel túlterhelt világában.

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo